Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ke svítání našlapuji tiše
Košťáková, Judita ; Solčáni, Ján (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá témate svítání. Jedná se o specifický, časově omezený úsek dne. Je to cosi na hraně – napětí mezi koncem a začátkem, tmou a světlem, tichem a hlukem. Čas jako by se zastavil a zároveň stále plyne spějíce ke každodennosti. Ke svítání autorka našlapuje tiše: zapíná mikrofon a zprostředkovává svůj autentický zážitek formou livestreamů. Vizuální a zvukový záznam se spolu s osobním komentářem na této hraně pohybují, jsou v souladu i v rozporu a diváka-posluchače livestreamu tak podněcují k vlastnímu zaposlouchání se jako novému rozměru vnímání prostoru.
Umělecké vlivy a zprávařství Vzájemné působení a ovlivňování mezi uměleckou tvorbou a zpravodajskými formáty
Zandálková, Marie ; Solčáni, Ján (oponent) ; Čermák, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.
From sea to summit
Staniczek, Jan ; Solčáni, Ján (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se skrze instalaci ze série hliněných reprobeden pokouším o zprostředkování divných pocitů, jež jsou inherentně spjaty s post-antropocentrickým, ekologickým uvažováním meziobjektové koexistence. Z teoretické oblasti se asi nejmarkantněji opírám o Fisherův koncept podivna (weird) a Mortonův koncept temné ekologie (dark ecology), v nichž jsem našel až překvapivě trefnou artikulaci vlastních pocitů, a zároveň inspiraci pro další uvažování a představivost. Opěrnými body v jinak těžce definovatelném směřování tvorby mi jsou roviny stírání hranic, pomíjivosti a intimního kontaktu s jinakostí.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context
From sea to summit
Staniczek, Jan ; Solčáni, Ján (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se skrze instalaci ze série hliněných reprobeden pokouším o zprostředkování divných pocitů, jež jsou inherentně spjaty s post-antropocentrickým, ekologickým uvažováním meziobjektové koexistence. Z teoretické oblasti se asi nejmarkantněji opírám o Fisherův koncept podivna (weird) a Mortonův koncept temné ekologie (dark ecology), v nichž jsem našel až překvapivě trefnou artikulaci vlastních pocitů, a zároveň inspiraci pro další uvažování a představivost. Opěrnými body v jinak těžce definovatelném směřování tvorby mi jsou roviny stírání hranic, pomíjivosti a intimního kontaktu s jinakostí.
Ke svítání našlapuji tiše
Košťáková, Judita ; Solčáni, Ján (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá témate svítání. Jedná se o specifický, časově omezený úsek dne. Je to cosi na hraně – napětí mezi koncem a začátkem, tmou a světlem, tichem a hlukem. Čas jako by se zastavil a zároveň stále plyne spějíce ke každodennosti. Ke svítání autorka našlapuje tiše: zapíná mikrofon a zprostředkovává svůj autentický zážitek formou livestreamů. Vizuální a zvukový záznam se spolu s osobním komentářem na této hraně pohybují, jsou v souladu i v rozporu a diváka-posluchače livestreamu tak podněcují k vlastnímu zaposlouchání se jako novému rozměru vnímání prostoru.
Umělecké vlivy a zprávařství Vzájemné působení a ovlivňování mezi uměleckou tvorbou a zpravodajskými formáty
Zandálková, Marie ; Solčáni, Ján (oponent) ; Čermák, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.
Feedback
Koniar, Martin ; Solčáni, Ján (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
My diploma work is an installation, made from multiple instances of a device iniciating string resonance via electromagnetic field. These devices along with strings are placed on the wall in geometrical shape. Installation creates loop on multiple levels. Except the fact that installation have a circular shape, position of each string starts at the end of another string. Second, more inconspicious loops takes place in the electromagnetic device resonating the strings, that do that with feedback loop. Strings consist every step of chromatic scale, that repeats itself, just an octave higher. Amplification of the final sound of strings is done purely acoustically, with help of the wall on wich the piece is installed. This piece is in its nature concerned with spirituality in music, not necessarily in sense of evoking a spiritual experience, but rather demonstrating metaphors and parallels, that exists between physical aspects of tonal music and different religious ideas. The symmetrical shape of installation refer to religious and occult visuality, built f.e. in cabal on Fibonacci numbers, that is present not only in nature ( for example, the veins of the leaves grow by these numbers), but also in tonal music system (ancient philosophers were working with this concept, see Plato's Music of the Spheres). Strings in this piece produce drone sound, that is naturally evoking spirituality (most visible in buddhist monk meditation). This sound in the piece demonstrates immutability and constancy, the fact that all the chromatic tones are playing demonstrates wholeness (this fact may produce interesting resonances emerging between chromatic steps), so to speak, the unchangeable laws of physics, or to put it in religious lingo, the god law. The symbol of loop also refers to religion, like the eternal return of the same, the periodicity of history. Strings can be viewed as astrophysical symbol. Everything stated is nothing but my recourse, that should not ultimately determine the perception of the piece by viewer. The goal of the work is to offer experience without need to be put into context

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.