Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak motivovat žáky základní školy ke čtení?
Smrčková, Eva ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato práce se zaměřuje na dětské čtenáře, a to konkrétně na jejich motivaci ke čtení. Stále je u nás mnoho dětí, které rády čtou, ale rovněž přibývá i těch, které knížky příliš nezajímají. Motivace dětí je důležitá už od batolecího věku, kdy poslouchají, jak jim doma čtou z prvních dětských knížek. Zvolený výzkumný cíl, prostřednictvím výzkumné metody otevřených rozhovorů, a to s pedagogy, studenty a dětského psychologa s praxí v pedagogicko- psychologické poradně, je zmapovat faktory, díky nimž se děti můžou přirozeně postupně naučit být samostatnými čtenáři. Pro analýzu dat z rozhovorů byla použita metoda obsahové analýzy. Z výsledků vyplývá, že důležitou roli ve čtenářské motivaci hraje gender, kdy dívky upřednostňují romantické příběhy a chlapci zase dobrodružné a akční příběhy. Dále hrají významnou roli ilustrace, které napomáhají při rozvíjení fantazie čtenářů. V případě ilustrace a její role ve čtenářské gramotnosti výsledky dělí potenciální dětské čtenáře na dva pomyslné tábory, kdy jedni ilustraci preferují, právě pro rozvoj jejich fantazie, a druzí se naopak ilustracím vyhýbají s tím vysvětlením, že jejich vlastní fantazii brání. A v neposlední řadě je podstatné zpracování knih, zejména audioknihy mohou fungovat jako katalyzátor čtenářské motivace, zejména i pro děti s dyslexií....

Viz též: podobná jména autorů
1 Smrčková, Edita
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.