Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrační a asimilační trend při pedagogické práci s dětmi ze sociálně specifického prostředí
Smolík, Arnošt ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Balvín, Jaroslav (oponent) ; Švingalová, Dana (oponent)
Předkládaný text má charakter teoreticko empirické studie. Zabývá se problematikou romského dítěte v podmínkách současné výchovně vzdělávací soustavy ČR. V návaznosti na tento prvek je mapován sociální systém, v kterém se tito jedinci nachází. V oblasti našeho zájmu jsou lokality na úrovni sociálního vyloučení, v Čechách a na Slovensku. Na podkladě odborné literatury, vymezujeme kriterium sociokulturního znevýhodnění a popisujeme jeho důsledky na romské dítě zařazené do vzdělávacího systému. V textu pracujeme s pojmy asimilace, inkluze, integrace a intervence. Podrobujeme revizi obvinění pedagogicko-psychologických poraden z užívání kulturně podmíněných technik v diagnostice školní zralosti. V části věnované sběru dat je prezentován výzkum provedený ve slovenských romských osadách a v prostředí českých sociálně vyloučených lokalit. Zde je cílem komparace oblastí s cílem vymezit dominantní problém lokalit. Na základě výsledků určit východiska a strategie. Volit je i na škále etnicita - sociálně ekonomický problém. Provést deskripci systému vybraných lokalit a upozornit na jeho nejzávažnější handicapující prvky. Text také vymezuje vybrané intervence výchovně vzdělávacího typu, zaměřené směrem k Romům v sociálně vyloučených lokalitách. Ty jsou voleny s didaktickým záměrem a cíleny do několika oblastí...

Viz též: podobná jména autorů
4 Smolík, Adam
1 Smolík, Aleš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.