Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomická paradiplomacie - španělská praxe
Skrbková, Tereza ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem ekonomické paradiplomacie, které propojuje problematiku paradiplomacie a ekonomické diplomacie. Soustředí se na cíle kladené podstátními jednotkami v rámci jejich ekonomické paradiplomacie a na jejich vymezení oproti cílům ekonomické diplomacie státu. Práce je případovou studií španělské praxe a je zaměřena na dvě španělská autonomní společenství: Katalánsko a Valencijské společenství. Práce představuje cíle a aktéry ekonomické diplomacie Španělska. Závěrečná kapitola je pak věnována dvěma vybraným autonomním společenstvím a jejich struktuře a zájmům v oblasti ekonomické paradiplomacie. Tato kapitola také porovnává cíle a aktéry španělské ekonomické diplomacie a katalánské a valencijské ekonomické paradiplomacie.
Aplikace univerzální jurisdikce ve Španělsku
Skrbková, Tereza ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Bakalářská práce je věnovaná tématu univerzální jurisdikce, ačkoliv toto téma není v českém prostředí příliš známé, v zahraničí je mu věnována větší pozornost. Univerzální jurisdikce je jurisdikce založená pouze na povaze zločinu bez ohledu na to, kde byl zločin spáchán, kým nebo na kom. Univerzální jurisdikce se aplikuje na ty nejvážnější zločiny s cílem zabránit beztrestnosti. Práce se nejdříve zaměřuje na vysvětlení a zařazení pojmu univerzální jurisdikce a jejím historickým vývojem. Druhá kapitola představuje právní úpravu univerzální jurisdikce ve Španělsku. Poslední dvě kapitoly se zabývají analýzou případů, ve kterých Španělsko použilo univerzální jurisdikci a zhodnocením možných motivů, které vedly k aplikaci univerzální jurisdikce.
Optimalizace rovrhu na vysoké škole
Skrbková, Tereza ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Sestavení optimálního vyučovacího rozvrhu je praktický optimalizační problém, který lze řešit metodami celočíselného, resp. bivalentního programování. Tato práce je zaměřena na problematiku rozvrhování výuky na vysoké škole, konkrétně na VŠE v Praze, její výsledky by však snadno mohly být použity i při rozvrhování jiné výuky. Práce nejprve stručně popisuje základní teorii matematického programování (konkrétně lineární a celočíselné modely) včetně metod používaných pro řešení těchto problémů. Následně je v práci sestaven optimalizační model pro rozvržení vybrané skupiny vyučovaných předmětů na základě skutečných požadavků z roku 2009 a výsledky tohoto modelu jsou porovnány se skutečným rozvrhem použitým na VŠE v Praze. Závěrečná část shrnuje celou práci a jsou zde podrobněji diskutovány některé předpoklady použité při tvorbě modelu. Vyvinutý model je zde také zobecněn tak, aby jej bylo možno použít pro rozvrhování výuky na celé škole. Součástí práce jsou i dvě makra pro program MS Excel, která převádějí výstup z optimalizačního software do srozumitelné a snadno čitelné tabulkové podoby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.