Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řeč, lateralita, vizuomotorika a čtení u dětí na počátku školní docházky
Siwek, Božetěch ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Miňhová, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (oponent)
Problematika čtení jako základu gramotnosti je předmětem zájmu lidstva od samého úsvitu jeho dějin. Přes nesčetné výzkumy se zatím nepodařilo plně objasnit všechny zákonitosti, které jsou s podstatou čtení a jeho osvojováním spojeny. Je nepochybné, že jedním z úskalí je značná individuální odstíněnost každého jedince, násobená konkrétními jazykovými a kulturněhistorickými odlišnostmi. Také proto jsou mnohé závěry obtížně srovnatelné a aplikovatelné. Zájem, který je čtení věnován, je nesmírně rozmanitý. Je pokrýván odborníky mnoha vědních oborů, např. pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie, neurologie, lingvistiky, kybernetiky aj. Jsou zkoumány biopsychologické souvislosti, analyzovány jsou jednotlivé percepční a motorické funkce a jejich role v kontextu s ostatními, jsou vyvíjeny a ověřovány nové metody čtení, pozornost se zaměřuje na prevenci obtíží ve čtení, využívány jsou poznatky z oblasti specifických poruch učení. V teoretické části předložené práce bylo pojednáno o základních souvislostech týkajících se čtení. Zabývali jsme se významem, podstatou a současným pojetím čtení, výukovými metodami a hodnocením, specifickými poruchami čtení, lateralitou, připraveností na čtení a prevencí obtíží, perspektivami výuky čtení. V empirické části byly stanoveny výzkumné cíle a hypotézy, nastíněn stav...
Řeč, lateralita, vizuomotorika a čtení u dětí na počátku školní docházky
Siwek, Božetěch ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Miňhová, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (oponent)
Problematika čtení jako základu gramotnosti je předmětem zájmu lidstva od samého úsvitu jeho dějin. Přes nesčetné výzkumy se zatím nepodařilo plně objasnit všechny zákonitosti, které jsou s podstatou čtení a jeho osvojováním spojeny. Je nepochybné, že jedním z úskalí je značná individuální odstíněnost každého jedince, násobená konkrétními jazykovými a kulturněhistorickými odlišnostmi. Také proto jsou mnohé závěry obtížně srovnatelné a aplikovatelné. Zájem, který je čtení věnován, je nesmírně rozmanitý. Je pokrýván odborníky mnoha vědních oborů, např. pedagogiky, speciální pedagogiky, psychologie, neurologie, lingvistiky, kybernetiky aj. Jsou zkoumány biopsychologické souvislosti, analyzovány jsou jednotlivé percepční a motorické funkce a jejich role v kontextu s ostatními, jsou vyvíjeny a ověřovány nové metody čtení, pozornost se zaměřuje na prevenci obtíží ve čtení, využívány jsou poznatky z oblasti specifických poruch učení. V teoretické části předložené práce bylo pojednáno o základních souvislostech týkajících se čtení. Zabývali jsme se významem, podstatou a současným pojetím čtení, výukovými metodami a hodnocením, specifickými poruchami čtení, lateralitou, připraveností na čtení a prevencí obtíží, perspektivami výuky čtení. V empirické části byly stanoveny výzkumné cíle a hypotézy, nastíněn stav...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.