Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role manažera v péči o duševní zdraví na pracovišti
Semeráková, Denisa ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Cílem práce je zmapovat a kvalitativně popsat roli manažera v péči o duševní zdraví zaměstnanců. Obsahem první kapitoly teoretické části je pojem duševní zdraví a jeho kontextuální zasazení do pracovního prostředí. Je popsána teorie JD-R a následně integrována do modelu IGLO, na základě kterého lze úrovně jednotlivce, skupiny, leadera a organizace použít jako klasifikační rámec pro pracovní nároky a zdroje. Následně je představen víceúrovňový přístup k podpoře duševního zdraví. Druhá kapitola zdůrazňuje důležitost role manažera v péči o duševní zdraví na pracovišti, popisuje na zdraví orientovaný leadership a možnosti rozvoje manažerů. Empirická část si kladla za cíl pomocí kvalitativního designu prozkoumat, jak manažeři podporují a naopak oslabují duševní zdraví na pracovišti z pohledu svých podřízených. Výzkumný vzorek je tvořen deseti ohniskovými skupinami se zaměstnanci, celkem se zúčastnilo 87 osob, zahrnuty byly dvě firmy. Data byla analyzována pomocí metody zakotvené teorie v softwaru NVivo. Tato práce je součástí evropského projektu H-WORK. Výsledky výzkumu zdůrazňují zásadní roli manažerů, kteří významně ovlivňují duševní zdraví zaměstnanců tím, že jim poskytují odpovídající podporu a zdroje, podporují pozitivní pracovní prostředí a snižují pracovní nároky a stresory. Pokud však manažeři...
Specifické psychologické fenomény vlivu influencerů na sociálních sítích
Semeráková, Denisa ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Sedláček, Mojmír (oponent)
Bakalářská práce se věnuje specifickým psychologickým fenoménům influencerů působících v prostředí sociálních sítí. V první řadě uvádí možné výklady pojmu influencer podle jednotlivých autorů, dále se zabývá persvazí a lingvistickými styly, které influenceři využívají k zaujmutí jejich sledujících. Pozornost je také věnována aspektům působícím ve vztahu k influencerovi ze strany jeho sledujících, tedy vnímání jeho popularity, rozlišení parasociální interakce, parasociálního vztahu a identifikace, jakožto procesů, které sledující zažívají prostřednictvím expozice této mediální osobnosti. Závěrečná kapitola literárně přehledové části a návrh výzkumného projektu dává do souvisloti působení influencera propagující zdravý životní styl a stravovací návyky dospívajících. Návrh kvantitativního výzkumu nastiňuje možný způsob, jak prozkoumat souvislosti mezi frekvencí sledování influencera a parasociálním vztahem, a rovněž identifikací adolescentů s influencerem, a následně souvislost parasociálního vztahu a identifikace se zdravými stravovacími návyky adolescentů, za použití výzkumných metod Celebrity-Persona Parasocial Interaction Scale, Celebrity-Persona Identification Scale a Food Frequency Questionnaire. Klíčová slova Influencer, sociální sítě, persvaze, parasociální vztah, identifikace

Viz též: podobná jména autorů
1 Semeráková, Dagmar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.