Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka hry na barokní traverso ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze
Roubalová, Michala ; Semerádová, Jana (vedoucí práce) ; Braná, Julie (oponent)
Výuka barokního traversa ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze Hlavní náplní této bakalářské práce je srovnání současné výuky barokní příčné flétny s metodikou Johannna Joachima Quantze, prostřednictvím konzultace s několika předními interprety a pedagogy, kteří vyučují hře tento nástroj (Barthold Kuijken - Royal Conservatory v Brusselu, Royal Conservatory v Haagu, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music v Amsterdamu, Jana Semerádová - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Collegium marianum - Týnská vyšší odborná škola). Konkrétně se pak budu zabývat problematikou tvoření nátisku, nasazení, artikulace, držení flétny, postoje při hře apod.
Sekundární viktimizace obětí v trestním řízení
Semerádová, Jana ; Gřivna, Tomáš (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Sekundární viktimizace obětí v trestním řízení Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice sekundární viktimizace v trestního řízení. Hlavním cílem práce je zhodnocení, zda účinná právní úprava poskytuje oběti ochranu před vznikem druhotné újmy. Na podkladě teoretických východisek pro sekundární viktimizace se práce rovněž zaměřuje na zjištění, zda právní úprava přiléhavě reflektuje současné viktimologické a Práce je rozdělena do tří kapitol. První část práce se zabývá základními koncepčními širších souvislostech. Důraz je kladen na proměnu postavení oběti v trestním řízení v rámci historického vývoje viktimologie jako samostatné vědy. Zdůrazněny jsou rovněž terminologické a interpretační nedostatky pojmu viktimizace. Druhá kapitola práce rozebírá sekundární viktimizaci jako viktimologický fenomén. Kromě vymezení samotného pojmu sekundární viktimizace je pozornost věnována zejména příčinám sekundární ojům druhům jednání vedoucím ke vzniku druhotné újmy Stěžejní částí práce je kapitola třetí, která se zabývá sekundární viktimizací v trestním řízení a její prevencí. Opomenuta není ani kritická analýza trestněprávních institutů zaručujících oběti právo ochranu před druhotnou újmou, a to především s důrazem na díl pátý zákona o obětech trestných činů a jeho použitelnost v závěrečné části práce je...
Výuka hry na barokní traverso ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze
Roubalová, Michala ; Semerádová, Jana (vedoucí práce) ; Braná, Julie (oponent)
Výuka barokního traversa ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze Hlavní náplní této bakalářské práce je srovnání současné výuky barokní příčné flétny s metodikou Johannna Joachima Quantze, prostřednictvím konzultace s několika předními interprety a pedagogy, kteří vyučují hře tento nástroj (Barthold Kuijken - Royal Conservatory v Brusselu, Royal Conservatory v Haagu, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music v Amsterdamu, Jana Semerádová - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Collegium marianum - Týnská vyšší odborná škola). Konkrétně se pak budu zabývat problematikou tvoření nátisku, nasazení, artikulace, držení flétny, postoje při hře apod.
Principes de la Flute J.-M. Hotteterra ve světle dobové interpretační praxe
Semerádová, Jana ; Maňourová, Lucie (oponent) ; Daněk, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je komentovaný překlad metodické příručky Jacques-Martina Hotteterra Principes de la Flte Traversire ou Flte d'Allemagne, de la Flte Bec ou Flte Douce et du Haut-Bois (Zásady hry na příčnou flétnu, zobcovou flétnu a hoboj) s přihlédnutím k dobové interpretační praxi a se zvláštním zřetelem k problematice ornamentiky. Jedná se o vůbec první metodickou příručku pro příčnou flétnu, která se ve Francii na začátku 18. století stala jedním z nejoblíbenějších nástrojů. Pro tento překlad vycházím z prvního vydání z roku 1707, které bylo vytištěné v Paříži u Christopha Ballarda. Překlad se drží struktury textu a upřednostňuje českou terminologii, která však v této oblasti často nemá zavedené pojmy. V případě neexistujícího českého ekvivalentu ponechávám francouzský termín. Nejen díky svému prvenství patří Hotteterrův traktát k nejdůležitějším příručkám hry na příčnou flétnu. Je též základním zdrojem informací o dobových dřevěných dechových nástrojích a svědkem provozovací praxe ve Francii na sklonku 17. a začátkem 18. století. Podle velkého počtu reedic a překladů se můžeme domnívat, že příručka byla velmi žádaná a používaná, a až do vydání Quantzova Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen (Pokusu o návod jak hrát na příčou flétnu), patřila k nejvýznamnější škole hry na příčnou flétnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.