Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Competitive Intelligence: Aspekt ochrany informací a informačního systému.
Bien, Tomáš ; Sedláčková, Beáta (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Rigorózní práce se zabývá konkurenčním zpravodajstvím v současném podnikatelském prostředí a oblasti státní správy. Zaměřuje se na význam ochrany informací v organizacích a informačních systémech před úniky a ztrátami důležitých informací. Analyzuje příčiny a důvody zneužívání informací. Navrhuje metodiku zabezpečení ochrany utajovaných informací v konkurenčním prostředí organizace. Práce se opírá o ochranu informací v právních normách. Cílem práce je stanovit preventivní opatření proti únikům a ztrátám důležitých informací a stanovení příčin a podmínek zločinnosti v oblasti práce s informacemi. Klíčová slova: konkurenční zpravodajství, informace, informační systémy, ochrana informací
Vzájemné ovlivňování informační vědy a kognitivních věd s důrazem na vyhledávání informací
Pilecká, Věra ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Sedláčková, Beáta (oponent) ; Rankov, Pavel (oponent)
Mgr. Věra Pilecká Vzájemné ovlivňování informační vědy a kognitivních věd s důrazem na vyhledávání informací (disertační práce) Abstrakt Tématem disertační práce je vymezení vzájemného vztahu a souvislostí mezi informační a kognitivní vědou se zvláštním důrazem na oblast vyhledávání informací, ve které se projevují některé kognitivní aspekty. Úvodní část je věnována vymezení informační vědy a paradigmat, inspirovaných kognitivním přístupem - kognitivního a sociálně-doménového paradigmatu. Dále je vymezena kognitivní věda, její východiska, metody i využití. V třetí části je provedeno srovnání obou disciplín a je vymezen jejich vztah a styčné body. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na problematiku vyhledávání informací a faktory, které ji ovlivňují, včetně využívaných rešeršních strategií, informačního chování uživatele, jeho kognitivních charakteristik a vytvořených mentálních modelů. Závěrečná část představuje dva provedené průzkumy, které se zaměřily na využití intuitivních a analytických způsobů vyhledávání při práci s vyhledávačem Google a vnímání rozdílů mezi klasickou a online metodou výuky technik racionálního čtení. Oba průzkumy ilustrují vliv kognitivních procesů uživatele při jeho interakci s online prostředím, resp. práci s vyhledávacím systémem.
Společnost Ostravský informační servis, s.r.o., jako učící se organizace
Koudelová, Adéla ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Sedláčková, Beáta (oponent) ; Pivoda, Petr (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá vybranými teoretickými kapitolami učící se organizace s vlastní identitou podnikové kultury v procesu změny a v prostředí informační společnosti. Definován je vývoj, vymezeny jsou hlavní myšlenky, popsána je také implementace a diagnostika, přínosy i případná rizika učící se organizace a její podnikové kultury. Práce neopomíná souvislosti s etickými disciplinami, faktory kvality a faktory úspěchu. Fenomén učící se organizace je popsán v praktických příkladech v poslední kapitole práce. Přínosem je praktická orientace v procesu analýzy, revize a nastavení nových firemních strategií a po změně managementu firmy.
Vzájemné ovlivňování informační vědy a kognitivních věd s důrazem na vyhledávání informací
Pilecká, Věra ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Sedláčková, Beáta (oponent) ; Rankov, Pavel (oponent)
Mgr. Věra Pilecká Vzájemné ovlivňování informační vědy a kognitivních věd s důrazem na vyhledávání informací (disertační práce) Abstrakt Tématem disertační práce je vymezení vzájemného vztahu a souvislostí mezi informační a kognitivní vědou se zvláštním důrazem na oblast vyhledávání informací, ve které se projevují některé kognitivní aspekty. Úvodní část je věnována vymezení informační vědy a paradigmat, inspirovaných kognitivním přístupem - kognitivního a sociálně-doménového paradigmatu. Dále je vymezena kognitivní věda, její východiska, metody i využití. V třetí části je provedeno srovnání obou disciplín a je vymezen jejich vztah a styčné body. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na problematiku vyhledávání informací a faktory, které ji ovlivňují, včetně využívaných rešeršních strategií, informačního chování uživatele, jeho kognitivních charakteristik a vytvořených mentálních modelů. Závěrečná část představuje dva provedené průzkumy, které se zaměřily na využití intuitivních a analytických způsobů vyhledávání při práci s vyhledávačem Google a vnímání rozdílů mezi klasickou a online metodou výuky technik racionálního čtení. Oba průzkumy ilustrují vliv kognitivních procesů uživatele při jeho interakci s online prostředím, resp. práci s vyhledávacím systémem.
Competitive Intelligence: Aspekt ochrany informací a informačního systému.
Bien, Tomáš ; Sedláčková, Beáta (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Rigorózní práce se zabývá konkurenčním zpravodajstvím v současném podnikatelském prostředí a oblasti státní správy. Zaměřuje se na význam ochrany informací v organizacích a informačních systémech před úniky a ztrátami důležitých informací. Analyzuje příčiny a důvody zneužívání informací. Navrhuje metodiku zabezpečení ochrany utajovaných informací v konkurenčním prostředí organizace. Práce se opírá o ochranu informací v právních normách. Cílem práce je stanovit preventivní opatření proti únikům a ztrátám důležitých informací a stanovení příčin a podmínek zločinnosti v oblasti práce s informacemi. Klíčová slova: konkurenční zpravodajství, informace, informační systémy, ochrana informací
Společnost Ostravský informační servis, s.r.o., jako učící se organizace
Koudelová, Adéla ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Sedláčková, Beáta (oponent) ; Pivoda, Petr (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá vybranými teoretickými kapitolami učící se organizace s vlastní identitou podnikové kultury v procesu změny a v prostředí informační společnosti. Definován je vývoj, vymezeny jsou hlavní myšlenky, popsána je také implementace a diagnostika, přínosy i případná rizika učící se organizace a její podnikové kultury. Práce neopomíná souvislosti s etickými disciplinami, faktory kvality a faktory úspěchu. Fenomén učící se organizace je popsán v praktických příkladech v poslední kapitole práce. Přínosem je praktická orientace v procesu analýzy, revize a nastavení nových firemních strategií a po změně managementu firmy.

Viz též: podobná jména autorů
8 SEDLÁČKOVÁ, Barbora
1 SEDLÁČKOVÁ, Blanka
8 Sedláčková, Barbora
1 Sedláčková, Berta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.