Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální trendy v otázce dětského bilingvismu
Scholl, Lucie ; Morgensternová, Monika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
P edm tem této diplomové práce je p irozený d tský bilingvismus. V teoretické ásti práce je cílem podat ucelený p ehled sou asného pohledu na problematiku bilingvismu, s d razem na shrnutí nov j ích odborných statí a výzkum . V centru zájmu jsou p edev ím specifika bilingvního e ového vývoje, vliv bilingvismu na kognitivní funkce, otázka vzájemné vyvá enosti jazyk a faktory úsp né bilingvní výchovy. Empirická ást diplomové práce je pojata jako mapující studie. Data jsou analyzována pomocí kvalitativních výzkumných metod. Na vzorku dvaceti esko- n meckých bilingvních rodin jsou zkoumány strategie bilingvní výchovy, postoje rodi k jazyk m i k bilingvní výchov jako takové a pom ry v zastoupení jazyk v ka dodenním ivot d tí. Hlavní metodou sb ru dat od rodi bylo u ití k tomuto ú elu vytvo eného dotazníku. Zárove bylo provedeno testování dvaceti p ti p ed kolních d tí z t chto rodin, p i kterém bylo hlavním zám rem pomocí testu aktivní slovní zásoby ASWT-R posoudit, nakolik je vývoj eského a n meckého jazyka u dít te vyvá ený, nebo zda je jeden z jazyk dominantní. Následn pak byly hledány vzájemné souvislosti. Z kvalitativní analýzy dat vyplývá, e v rámci na eho výzkumného vzorku rodi e p istupují k bilingvní výchov velmi v dom , a ani pokud jeden z rodi nerozumí jazyku druhého, není to p eká kou...
Přirozený dětský bilingvismus a trilingvismus - specifické aspekty,možnosti a meze.
Scholl, Lucie ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato rigorózní práce je rozšířením mé diplomové práce Aktuální trendy v otázce dětského bilingvismu (2010) o specifickou oblast trilingvismu, a to jak v teoretické, tak v empirické rovině. Předmětem této práce je přirozený dětský bilingvismus a trilingvismus. V teoretické části práce je cílem podat ucelený přehled současného pohledu na problematiku bilingvismu a trilingvismu, s důrazem na shrnutí novějších odborných statí a výzkumů. V centru zájmu jsou především specifika vícejazyčného řečového vývoje, vliv na kognitivní funkce, otázka vzájemné vyváženosti jazyků, faktory úspěšné jazykové výchovy a poukázání na možnosti, ale i limity, které se v této oblasti ukazují. Empirická část je pojata jako mapující studie, sběr dat probíhal pomocí dotazníku pro rodiče a testování aktivní slovní zásoby u předškolních dětí. Původní výzkum pracoval s 25 dětmi z česko-německých bilingvních rodin. V nové fázi výzkumu byla zkoumána skupina 10 trilingvních dětí. Sběr i zpracování dat bylo shodné, ale hlavním cílem bylo hledat specifické charakteristiky, ve kterých se trilingvní a čistě bilingvní děti a rodiny liší. Z kvalitativní analýzy dat vyplývá, že v rámci výzkumného vzorku rodiče přistupují k bilingvní i trilingvní výchově velmi vědomě, a ani pokud jeden z rodičů nerozumí jazyku druhého, není to překážkou...
Aktuální trendy v otázce dětského bilingvismu
Scholl, Lucie ; Morgensternová, Monika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
P edm tem této diplomové práce je p irozený d tský bilingvismus. V teoretické ásti práce je cílem podat ucelený p ehled sou asného pohledu na problematiku bilingvismu, s d razem na shrnutí nov j ích odborných statí a výzkum . V centru zájmu jsou p edev ím specifika bilingvního e ového vývoje, vliv bilingvismu na kognitivní funkce, otázka vzájemné vyvá enosti jazyk a faktory úsp né bilingvní výchovy. Empirická ást diplomové práce je pojata jako mapující studie. Data jsou analyzována pomocí kvalitativních výzkumných metod. Na vzorku dvaceti esko- n meckých bilingvních rodin jsou zkoumány strategie bilingvní výchovy, postoje rodi k jazyk m i k bilingvní výchov jako takové a pom ry v zastoupení jazyk v ka dodenním ivot d tí. Hlavní metodou sb ru dat od rodi bylo u ití k tomuto ú elu vytvo eného dotazníku. Zárove bylo provedeno testování dvaceti p ti p ed kolních d tí z t chto rodin, p i kterém bylo hlavním zám rem pomocí testu aktivní slovní zásoby ASWT-R posoudit, nakolik je vývoj eského a n meckého jazyka u dít te vyvá ený, nebo zda je jeden z jazyk dominantní. Následn pak byly hledány vzájemné souvislosti. Z kvalitativní analýzy dat vyplývá, e v rámci na eho výzkumného vzorku rodi e p istupují k bilingvní výchov velmi v dom , a ani pokud jeden z rodi nerozumí jazyku druhého, není to p eká kou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.