Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vybraných elektronických systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Schejbal, Jan ; Hlávka, Stanislav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá vlivem vybraných elektronických systémů podvozků moderních vozidel na jejich jízdní dynamiku. Hlavním cílem této práce je zformulování základní metodiky pro posuzování nehod s vlivem těchto systémů. V práci je u systému u protiblokovačního a stabilizačního systému podvozku popsána funkce a jejich vliv na dynamiku vozidla. Dále jsou uvedeny možné metody a postupy zjištění vlivu těchto systémů na nehodový děj. Jako součást práce bylo provedeno měření vlivu protiblokovcího systému na vozidlo. Výsledkem této práce je základní metodika postupu při analýze silničních nehod za účasti vozidel s elektronickými systémy podvozku.
Světelné vlastnosti vybraných reflexních prvků
Schejbal, Jan ; Kuře, Arnošt ; Motl, Jakub ; Škoda, Jan ; Belák, Michal ; Bradáč, Albert ; Bilík, Martin
Článek je souhrnem dílčí části projektu specifického výzkumu, prováděného na ÚSI VUT v Brně za účelem ověření světelných vlastností vybraných reflexních a fluorescenčních materiálů a jejich porovnání s vlastnostmi, získanými u běžných oděvních materiálů na českém trhu. Článek shrnuje výsledky laboratorních měření vybraných světelných vlastností na sérii vzorků, zahrnující reflexní materiály používané v oděvním průmyslu, na výstražných oděvech, na různých propagačních předmětech a současně nejpoužívanější materiály a barvy pro svrchní oděvy. V rámci laboratorního měření bylo provedeno, mimo jiného, měření difuzní a zrcadlové složky odraženého světla, která je důležitá pro viditelnost těchto prvků. V návaznosti na toto měření budou následně provedena praktická měření za různých světelných podmínek. Snahou výzkumu je ukázat zásadní rozdíl ve viditelnosti běžného oděvu chodce za snížené viditelnosti v porovnání s oděvem, opatřeným reflexními materiály a nalézt závislost mezi laboratorními výsledky a skutečným subjektivním vnímáním těchto povrchů za reálného provozu. Výsledkem projektu po jeho dokončení by mělo být zejména doporučení pro výběr a umisťování reflexních prvků na chodce, pohybující se za snížené viditelnosti po vozovce, a to jak z hlediska barvy a velikosti, tak z hlediska umístění pro jeho co nejlepší viditelnost.
Vliv vybraných elektronických systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Schejbal, Jan ; Hlávka, Stanislav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá vlivem vybraných elektronických systémů podvozků moderních vozidel na jejich jízdní dynamiku. Hlavním cílem této práce je zformulování základní metodiky pro posuzování nehod s vlivem těchto systémů. V práci je u systému u protiblokovačního a stabilizačního systému podvozku popsána funkce a jejich vliv na dynamiku vozidla. Dále jsou uvedeny možné metody a postupy zjištění vlivu těchto systémů na nehodový děj. Jako součást práce bylo provedeno měření vlivu protiblokovcího systému na vozidlo. Výsledkem této práce je základní metodika postupu při analýze silničních nehod za účasti vozidel s elektronickými systémy podvozku.
Zajímavé výsledky vav činnosti úsi v oblasti analýzy silničních nehod
Bradáč, Albert ; Semela, Marek ; Schejbal, Jan ; Kuře, Arnošt ; Bilík, Martin ; Belák, Michal ; Motl, Jakub ; Škoda, Jan ; Sumec, Stanislav
Příspěvek obsahuje shrnutí některých zajímavých výsledků projektů ÚSI, či semestrálních prací studentů ÚSI

Viz též: podobná jména autorů
1 Schejbal, Jakub
7 Schejbal, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.