Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace tabletu z pohledu výuky matematiky
Suleymanova, Julianna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Příhonská, Jana (oponent) ; Samková, Libuše (oponent)
Disertační práce zkoumá postoje žáků a učitelů k používání tabletů ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy. V práci je analyzováno, jak se tento postoj mění během roku používání tabletů. Výzkum realizovaný v rámci disertační práce zahrnuje dvě dílčí studie, v každé z nich proběhla tři dotazníková šetření (pro učitele a pro žáky) na několika základních školách v USA; v šetření byly využity vlastní dotazníky s uzavřenými a otevřenými položkami, dále TPACK a TAM dotazníky. Data z dotazníkových šetření byla doplněna rozhovory a pozorováními výuky. Získaná data byla zpracována kombinaci statistických metod a kvalitativní analýzy. Výzkum ukazuje, co žáci a učitelé považují za klady a zápory používání tabletů v hodinách matematiky a jaké aspekty nejvíce ovlivňují jejich postoje. Výsledky výzkumu ukázaly, že v průběhu školního roku došlo k negativnímu posunu v postojích žáků k integraci tabletů do výuky matematiky. Nicméně i přes tento negativní posun v postojích 74 % žáků chtělo i dále používat tablet ve výuce. Také v průběhu školního roku u učitelů došlo k poklesu nebo stagnaci postojů k integraci tabletů do výuky matematiky. Ukázala se také přítomnost vztahu mezi postojem učitele k tabletům a postoji jeho žáků.
Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Samková, L. ; Tichá, Marie
The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the presented study is to observe which aspects of future primary school teachers' knowledge related to reasoning and generalization could be investigated through Concept Cartoons that are based on a substantial learning environment called "Number triangles".
Observing how future primary school teachers reason about fractions
Samková, L. ; Tichá, Marie
The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons in future primary school teachers' education, especially as an instrument for observing how future primary school teachers reason about fractions. The task which we adapted to the Concept Cartoons form belongs to primary school mathematics, i.e. it focuses on the concept of a fraction per se, in particular on the parts-and-whole decision and on comparison of two pre-partitioned models with diverse wholes. Using Concept Cartoons, we observe which statements about the issue our respondents consider as correct, and which kinds of reasoning they use in their justifications. We also mention other related concepts (percentages), and related tasks from entrance exams to lower-secondary selective schools.
Case Study of Physiotherapy Treatment of a Patient with the Diagnosis Bilateral Gonarthrosis with Varus Deformity of the Right Knee
Tzioni, Sophia ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Samková, Lenka (oponent)
Název: Případová studie fyzioterapeutické léčby pacienta s diagnózou bilaterální gonartróza - stupeň 3, s varositu deformací pravého kolena Cílem práce: Cílem této práce je nejprve zhodnotit anatomii, kineziologii a biomechaniku základního stavu pacientů a následně analyzovat a vyhodnocovat terapeutické jednotky, které jim byly poskytnuty. Klinické nálezy: Tato studie se zabývala hodnocením stavu 72-letého pacienta s hlavní diagnózou dvoustranné gonartrózy a dalších nálezů, jako jsou bolesti ramen a tuhost kotníků. Hodnocení prokázalo sníženou pohyblivost spolu s diferencovaným stavem svalů stejně jako stavem kolenního kloubu. Dále byla zjištěna deformita pravého kotníku a jeho bilaterální tuhost. Ramenní kloub byl bolestivý se sníženou mobilitou a svalovým postižením. Metodika: Všechny použité postupy byly založeny na odborné literatuře Univerzity Karlovy v Praze, Fakulty tělesné výchovy a sportu. Výsledek: Po 14 terapeutických sezení pacient vykázal velký pokrok ve všech třech problémových oblastech, zejméně pokud jde o bolest, rozsah pohybu a svalové nerovnováhy v ramenních a kolenních kloubech a pokrok v oblasti kotníkových kloubů. Závěr: Terapie, které byly provedeny, byly v případě tohoto konkrétního pacienta s danou diagnózou účinné. Klíčová slova: Gonartróza, Osteoartritida, Kolenní kloub,...
O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat
Samková, L. ; Tichá, Marie
Příspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. Stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování.
Developing open approach to mathematics in future primary school teachers
Samková, L. ; Tichá, Marie
In our contribution we focus on the possibility to develop open approach to mathematics in future primary school teachers during a university course on mathematics conducted in inquiry-based manner. We analyse data obtained in the beginning and in the end of the course with respect to two main aspects related to open approach to mathematics: searching for all solutions of a task, and acceptance of different forms of notation of a given solution. Data analysis revealed in the participants three different shifts towards open approach to mathematics, and showed that after the active participation in the course each of the participants improved at least in one of the monitored aspects, and that none of the participants got worse in any of the aspects.
Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů
Tichá, Marie ; Samková, L.
Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým odpovědím a ty je třeba ověřit, zaměřili jsme se v poslední době také na rozvíjení uvědomování si potřeby argumentovat, vědomě zařazovat odůvodňování do vyučování matematice.
Error patterns in computation in concept cartoons
Samková, L. ; Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
The paper focuses on an educational tool called Concept Cartoons, and its possible usage in primary school mathematics, especially in promoting discussion in the classroom. We show in detail how to prepare Concept Cartoons displaying various mental computation strategies and error patterns.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Samková, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.