Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Petr Zdražil - houslař malostranský
Lusková, Eva ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
První část práce "Petr Zdražil - houslař malostranský" se snaží podat ucelený přehled o vývoji houslí a historii houslařského řemesla. Představuje čtenáři významné osobnosti houslařské historie, seznamuje s tradicí pražského houslařství a současnými pražskými houslaři. Druhá část práce se zaměřuje na život a houslařské umění českého houslaře Petra Zdražila, jehož nástroje jsou vyhledávány předními českými i zahraničními houslisty. V práci jsou popsány specifické metody a postupy výroby houslí tohoto houslaře. Práce si klade za cíl rozšířit povědomí o současném houslařství u nás a představit jednu z jeho výrazných osobností - houslaře Petra Zdražila. Pro získání informací byla využita zejména metoda orální historie.
České populární písně reflektující společnost a události let 1918-1945 a zapojení této tvorby do výuky hudební výchovy
Soběslavová, Terezie ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českou populární hudbou se zaměřením na písňovou tvorbu období od vzniku samostatného československého státu až po konec druhé světové války. První republika byla dobou intenzivního kulturního a společenského rozkvětu. Tato práce poté zkoumá zejména, jak na vznik tehdejších písní působily vlivy společnosti, její preference a tendence k vlasteneckým projevům, v neposlední řadě také dobové události. Pozornost je zde věnována žánrům masové produkce populární hudby, jímž se dobově říkalo šlágry, které sloužily jako prostředek pro komentování aktuálních událostí a odrážení atmosféry společnosti. I přes náročné období protektorátu přetrvávala vlastenecká tematika a písně se staly důležitým nástrojem morálního odporu proti fašismu. Ikonou českého hudebního života tohoto období je bezesporu osobnost Karla Hašlera. Jeho tvorba reflektovala národní hrdost a odhodlání v období dramatických událostí. Práce se pokouší o nástin analýzy Hašlerových písní v kontextu dobového vývoje. Důležitou intencí je začlenit toto téma do vyučovacího procesu hudební výchovy. Aspektem je přispět k širšímu porozumění historických souvislostí a významu populární hudby jako zrcadla doby. Vzhledem k požadavkům na výuku hudební výchovy bylo klíčové vytvořit návrhy lekcí v souladu s činnostním pojetím....
Písňová tvorba Vítězslavy Kaprálové na texty Jaroslava Seiferta, s uzším zaměřením na op. č. 10
Hradová, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Fürstová, Lucie (oponent)
V bakalářské práci je představena osobnost Vítězslavy Kaprálové. Jsou zde uvedené důvody, proč si hudební skladatelka zaslouží více pozornosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá nejen Vítězslavou Kaprálovou, ale také autorem sbírky Jablko s klína a jediným držitelem Nobelovy ceny za literaturu v České republice, Jaroslavem Seifertem. Detailněji je zde uveden popis života Vítězslavy Kaprálové. Zaměřuje se na její dospívání, studium a samozřejmě hudební tvorbu. Vlastní kapitola je věnována písňové tvorbě Vítězslavy Kaprálové, která je rozčleněna na jednotlivé etapy tvorby Kaprálové, konkrétně její ranou tvorbu, tvorbu na Brněnské konzervatoři, tvorbu na Mistrovské škole v Praze a finálně její tvorbu z Francie. V neposlední řadě jsou v teoretické části uvedeny osobnosti, které ji ovlivnily. V praktické části je uveden nástin analýzy cyklu Jablko s klína, která obsahuje písně Píseň na vrbovou píšťalku, Ukolébavka, Bezvětří a Jarní pouť. Každá z písní je analyzována samostatně z literárního i hudebního hlediska. Ke každé z písní je také uvedeno vyjádření autorky této práce k interpretační náročnosti. Finálně práce shrnuje hudební prvky, které jsou uplatněny ve všech zmiňovaných písních a vyzdvihuje prvky, které jsou použity pouze v některé z písní. KLÍČOVÁ...
The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Tosun, Cemre Deniz ; Agopian, Vartan (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Ve výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Prýmková, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Prodaná nevěsta a její využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ Petra Prýmková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá operou Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany a její didaktickou interpretací v hudební výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce definuje pojem didaktická interpretace, pro kterou je zásadní hudební analýza vybrané Smetanovy opery. Součástí analytické sondy je charakteristika skladatelovy hudební řečí a stručné představení skladatelova života. Hudební analýza uvádí vznik, provedení, libreto, obsazení a další historicko-společenské reálie opery. Zaměřuje se na ty části Prodané nevěsty, které jsou pro využití hudebního díla a jeho didaktickou interpretaci v hudebně výchovném procesu stěžejní. Praktická část diplomové práce přináší didaktickou interpretaci vybraných částí Smetanova díla. Jako vzorek je vybrána skupina žáků 1. stupně základní školy. Výsledkem práce jsou didaktické materiály, které poslouží jako inspirační zdroj budoucím i stávajícím učitelům hudební výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Prodaná nevěsta, Bedřich Smetana, opera, didaktická interpretace, hudební analýza, hudební výchova, mladší školní věk.
Intonační a hlasová výchova a její význam v praxi pro studenty flétny.
Vaníčková, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce si klade za cíl shrnout vliv intonační a hlasové výchovy na hudební vnímání a intonační schopnosti hudebníků a prozkoumat její přínos flétnistům. Například popíše, jak tato výchova pomáhá při ladění, správném dýchání, tvoření tónu a schopnosti lepších hudebních představ. Výzkum také nastíní, jak tato disciplína může zkvalitnit veřejné vystupování. Krátce se zmíní i o flétnové metodice, aby čtenář pochopil, proč hlas s tvorbou tónu na flétnu úzce souvisí. Po celou dobu se bude práce zabývat paralelami a odlišnostmi mezi obory zpěvu a hry na flétnu a jejich propojení s intonační výchovou. Pro výzkumnou část bude použito dotazníkové šetření polostrukturované formy a výtahy z rozhovorů. V šetření budou osloveni studenti a pedagogové flétny a na tomto vzorku bude zkoumáno, jak k celkové problematice přistupují, zda se nad propojením těchto oborů zamýšlejí a praktikují poučky z těchto oborů ve výuce. V rozhovorech nalezneme zase osobnější a podrobnější pohled vybraných korespondentů a přinesou nám náhled do zákulisí výuky hry na flétnu. Podle odpovědí bude posouzeno, zda by na hlasovou výchovu na konzervatořích a základních uměleckých školách měl být brán větší ohled a k jakým novým pohledům na výuku by tato zjištění mohla vést.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 SALÁKOVÁ, Marie
2 Saláková, Martina
1 Saláková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.