Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geodemografické charakteristiky pacientů s diabetem 2. typu v péči vybraných poskytovatelů ambulantních zdravotních služeb v Česku v roce 2017
Sadilová, Kateřina ; Šídlo, Luděk (vedoucí práce) ; Lustigová, Michala (oponent)
Geodemografické charakteristiky pacientů s diabetem 2. typu v péči vybraných poskytovatelů ambulantních zdravotních služeb v Česku Abstrakt Práce se zabývá analýzou populace diabetiků léčených s 2. typem diabetu v ordinacích ambulantních diabetologů a všeobecných praktických lékařů (VPL) v Česku na základě geodemografických charakteristik. Rovněž je zkoumána kapacita lékařů, jakožto poskytovatelů zdravotní služeb. V první části jsou nastíněny důležité informace o diabetu, představení systému českého zdravotnictví nebo míra prevalence diabetu ve světě. Samotným cílem práce je poukázat na demografické a regionální rozdíly v čerpání ambulantních zdravotních služeb v ordinacích ambulantních diabetologů a VPL pacienty s 2. typem diabetu v Česku za rok 2017. Důraz je tedy kladen jak na pacienty s vykázanou diagnózou E11 ambulantními diabetology, tak na pacienty s vykázaným zdravotnickým výkonem 01201 (péče o stabilizovaného kompenzovaného diabetika 2. typu praktickým lékařem), tj. v péči VPL. Pohlavní a věkovou strukturu diabetiků nelze z veřejně dostupných dat získat, proto budou v práci využita anonymizovaná data od největší české zdravotní pojišťovny (Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR). K možnosti využití dat za celé Česko bylo pomocí znalosti pohlavní a věkové struktury obyvatel Česka a pojištěnců VZP ČR...
Předškolní péče v Česku v regionálním kontextu
Sadilová, Kateřina ; Šídlo, Luděk (vedoucí práce) ; Kusovská, Marie (oponent)
Předškolní péče v Česku v regionálním kontextu Abstrakt Práce se zabývá regionálními rozdíly v míře účasti dětí na předškolním vzdělávání, tedy podílem počtu dětí, které navštěvují mateřské školy, a počtu dětí ve věku 3-5 let. V první části jsou nastíněny důležité pojmy týkající se předškolního vzdělávání jako např. rozdíly mezi ranou a předškolní péčí či otázka předškolního vzdělávání ve vybraných státech Evropy. Samotným cílem práce je pak zjistit, které faktory ovlivňovaly okresní diferenciaci v míře účasti dětí na předškolním vzdělávání za školní rok 2015/2016. Do analýzy vstupovaly vybrané demografické, sociogeografické a socioekonomické ukazatele, získané z běžné statistiky za období 2008-2012, případně ze Sčítání lidu, domů a bytů 2011, tj. z období, ve kterém se děti v předškolním vzdělávání v analyzovaném školním roce narodily. Ukazatele, které projevily statisticky významnou závislost s proměnnou míry účasti dětí na předškolním vzdělávání, vstupovaly do faktorové analýzy. Na základě jejího výsledku byly určeny tři faktory, které měly největší vliv na meziokresní rozdíly sledovaných ukazatelů. Pomocí shlukové analýzy pak byly vymezeny skupiny okresů podobného typu, u nichž lze předpokládat obdobné působení příslušných faktorů na rozhodování rodičů v otázce účasti jejich dětí na předškolním...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.