|
Asfaltová souvrství s využitím sklovláknitých kompozitních materiálů
Sadil, Dominik ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá používáním výztužných kompozitních materiálů do souvrství asfaltových vozovek. Tyto geosyntetické materiály jsou v konstrukcích pozemních komunikací používány především za účelem omezení šíření trhlin a prodloužení životnosti konstrukce. V rámci této práce byla vyrobena zkušební tělesa skládající se z několika typů asfaltových souvrství. Tyto vzorky byly podrobeny laboratornímu testování, kdy byly výsledky různých souvrství mezi sebou porovnávány. Diplomová práce se v rámci tohoto testování zabývá především zkouškou spojení asfaltových vrstev s cílem zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují výsledky zkoušky. Další součástí práce je 4bodová zatěžovací zkouška ohybem, při které byla pro sledování chování asfaltového souvrství v průběhu času využita inovativní technologie v podobě DIC kamery.
|
|
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.
|
|
Ověření možnosti recyklace geosyntetických výztužných mříží v asfaltových směsích
Provazník, Petr ; Sadil, Dominik (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem recyklace sklovláknitých geosyntetických výztužných mříží, které se aplikují do asfaltových vozovek. V teoretické části jsou popsány obecné vlastnosti výztužných materiálů, a to jak plošných výztuží, tak i rozptýlených výztužných vláken. Dále je zde charakterizován R-materiál a jeho použití v současnosti. V praktické části jsou zkoumány vlastnosti R-materiálu, jenž obsahuje odfrézované sklovláknité mříže. Za tímto účelem bylo vyrobeno několik sad zkušebních těles z R-materiálu, s podílem odfrézovaných sklovláknitých geomříží. Jednotlivé vlastnosti vzorků byly následně porovnávány s výchozí sadou, která odfrézované mříže neobsahovala. Dalším srovnávacím vzorkem byl R-materiál, do kterého byla přidána výztužná vlákna Forta-Fi. Na vyrobených vzorcích byly provedeny funkční zkoušky ITS a tuhost.
|
|
Ověření možnosti recyklace geosyntetických výztužných mříží v asfaltových směsích
Provazník, Petr ; Sadil, Dominik (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem recyklace sklovláknitých geosyntetických výztužných mříží, které se aplikují do asfaltových vozovek. V teoretické části jsou popsány obecné vlastnosti výztužných materiálů, a to jak plošných výztuží, tak i rozptýlených výztužných vláken. Dále je zde charakterizován R-materiál a jeho použití v současnosti. V praktické části jsou zkoumány vlastnosti R-materiálu, jenž obsahuje odfrézované sklovláknité mříže. Za tímto účelem bylo vyrobeno několik sad zkušebních těles z R-materiálu, s podílem odfrézovaných sklovláknitých geomříží. Jednotlivé vlastnosti vzorků byly následně porovnávány s výchozí sadou, která odfrézované mříže neobsahovala. Dalším srovnávacím vzorkem byl R-materiál, do kterého byla přidána výztužná vlákna Forta-Fi. Na vyrobených vzorcích byly provedeny funkční zkoušky ITS a tuhost.
|
|
Asfaltová souvrství s využitím sklovláknitých kompozitních materiálů
Sadil, Dominik ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá používáním výztužných kompozitních materiálů do souvrství asfaltových vozovek. Tyto geosyntetické materiály jsou v konstrukcích pozemních komunikací používány především za účelem omezení šíření trhlin a prodloužení životnosti konstrukce. V rámci této práce byla vyrobena zkušební tělesa skládající se z několika typů asfaltových souvrství. Tyto vzorky byly podrobeny laboratornímu testování, kdy byly výsledky různých souvrství mezi sebou porovnávány. Diplomová práce se v rámci tohoto testování zabývá především zkouškou spojení asfaltových vrstev s cílem zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují výsledky zkoušky. Další součástí práce je 4bodová zatěžovací zkouška ohybem, při které byla pro sledování chování asfaltového souvrství v průběhu času využita inovativní technologie v podobě DIC kamery.
|
|
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.
|