Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující věk zavedení příkrmů v České republice
Dardová, Klára ; Sabolová, Monika (vedoucí práce) ; Floriánková, Marcela (oponent)
Úvod a cíle: Zdravotnické organizace se shodují, že zavedení prvních příkrmů by mělo probíhat nejdříve ve věku po ukončení 4. měsíce (17. týden) a nejpozději do konce 6. měsíce (26. týden). Věk dítěte, ve kterém se matky rozhodnou začít s prvními příkrmy, může být ovlivněn mnoha faktory spojenými s matkou či dítětem. Cílem této práce bylo určit tyto faktory a zkoumat jejich vliv na proces zavádění příkrmů v České republice. Metody: V práci byly zpracovány informace získané od 2 206 matek z České republiky, které se zúčastnily anonymního online dotazníkového šetření uskutečněného během ledna roku 2024. Jednotlivé faktory byly určeny na základě jejich prokázaného vlivu na věk zavedení příkrmů v předchozích studiích. Vztah mezi jednotlivými faktory a věkem dítěte při zavedení příkrmů byl statisticky vyhodnocen pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti v kontingenční tabulce na hladině významnosti α = 0,05. Výsledky: Z dat bylo zjištěno, že příkrmy byly zavedeny u 8,6 % dětí před ukončením 4. měsíce a u 13 % dětí po ukončení 6. měsíce věku v České republice. Faktory, jako je nižší úroveň vzdělání matky, mladší věk matky, kuřáctví, nemožnost kojení nebo předčasné ukončení kojení, vyšší BMI matky a skutečnost, že matka docházela fyzicky do zaměstnání během rodičovské dovolené, byly identifikovány jako...
Postoje dětí staršího školního věku ke zdravé výživě a automatům na ZŠ
Sabolová, Monika ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Zdravá výživa a správný postoj ke stravování, se kterým souvisí i přítomnost nápojových a potravinových automatů na základních školách, jsou velice důležité nejenom pro správný vývoj dětí, ale i pro zdravý život v dospělosti. Cílem autorčiny bakalářské práce bylo identifikovat názory dětí staršího školního věku ke zdravé výživě a popsat jejich postoje k potravinovým a nápojovým automatům umístěných na základních školách. V teoretické části práce je popsáno co jsou postoje, jak se vytváří a mění a v čem se odlišují u dívek a chlapců. Stručně se zabývá výživou dětí staršího školního věku a automaty na základních školách, spolu s následky, které přináší nesprávný postoj k nim. V praktické části autorka vyhodnocuje výsledky výzkumu provedeného na základních školách v České a Slovenské republice. Data, která byla získaná pomocí dotazníkového šetření jsou zpracována do grafů a umístněny v přílohách této práce. Srovnávány jsou nejenom postoje dívek a chlapců, ale i rozdíly mezi českými a slovenskými dětmi. Své osobní postřehy a názory uvádí autorka v diskusi. Návrhy, jak ovlivnit postoj dětí k výživě a automatům - potravinovým i nápojovým, jsou shrnuty v závěru.
Adaptation process in intercultural relationships with focus on the czech culture
Sabolová, Monika
SABOLOVÁ, M. Proces adaptácie v interkultúrnych vzťahoch na príklade českej kultúry. Brno, 2015 Táto diplomová práca sa zaoberá aspektmi adaptačného procesu v interkultúrnych vzťahoch na príklade romantických vzťahov. V teoretickej časti práca ponúka prehľad základných kľúčových pojmov súvisiacich s témou diplomovej práce. V ďalšej časti sa práca zameriava na hlavné aspekty adaptačného procesu a tiež ponúka historický náhľad na rozvoj interkultúrnych vzťahov v Českej republike. Praktickú časť práce tvorí kvalitatívny výskum, ktorý sa zameriava na adaptačný proces v interkultúrnom vzťahu z pohľadu adaptácie Českých žien. Ďalej práca popisuje výhody a nevýhody, resp. benefity a prekážky, ktoré interkultúrny vzťah prináša.

Viz též: podobná jména autorů
2 Sabolová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.