Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design and Implementation of a Solution for Transparent Management of Project Resources at the Portfolio Level.
Jurčo, Denis ; Slivka, Roman (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the design and implementation of a transparent resource management system at the portfolio level. Its primary task is to present and implement this system, but also to describe the situations that occurred during its implementation at Garrett Motion. In order to better understand the issue, the theoretical foundations of project management and resource management are presented at the beginning of the thesis. These serve as the basis for the following analysis of the company's environment, design and subsequent implementation of the system.
Design and Implementation of a Solution for Transparent Management of Project Resources at the Portfolio Level.
Jurčo, Denis ; Slivka, Roman (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the design and implementation of a transparent resource management system at the portfolio level. Its primary task is to present and implement this system, but also to describe the situations that occurred during its implementation at Garrett Motion. In order to better understand the issue, the theoretical foundations of project management and resource management are presented at the beginning of the thesis. These serve as the basis for the following analysis of the company's environment, design and subsequent implementation of the system.
SOCIÁLNÍ STABILITA A HODNOTOVÁ ORIENTACE ROMŮ VE MĚSTĚ ČESKÉ BUDĚJOVICE
SLIVKA, Roman
Současná moderní společnost je postavena na vzdělání, které ovlivňuje budoucí sociální pozici jedince ve společenské hierarchii. Vzdělání má vliv na to, jakou práci získám, jak vysoký bude můj plat, jak prestižní zaměstnání budu vykonávat. Společnost se snaží, aby se vzdělání dotklo všech obyvatel. Bohužel některé skupiny mají přístup ke kvalitnímu vzdělání omezen a v důsledku toho také klesají jejich šance na překonání sociálních rozdílů a vymanění se z kultury chudoby. O romské komunitě převládá mínění, že vzdělání pro ně není významnou hodnotou a že nemají zájem o předškolní docházku svých dětí či studium na základní škole. Zda je tento fakt pravdou se pokusím ověřit svou bakalářskou prací, která je věnována vztahu Romů ke vzdělání jejich potomků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.