Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plánovací expertní systém pro mobilního robota
Dvořáková, Ivona ; Sáblík, Václav (oponent) ; Valenta, Jan (vedoucí práce)
Práce navazuje na získané vědomosti ze semestrálního projektu. V první části jsou popsány základní části, druhy, problematiky a principy plánovacích expertních systémů. V druhé části jsou popsány možnosti a principy využití plánovacích expertních systémů v mobilní robotice. Práce obsahuje také příklad mobilního robota. Třetí část je věnována popisu robotického fotbalu. Jsou zde popsány moduly a jejich specifikace. V poslední části je navržena detailní koncepce pro robotický fotbal (skupiny MIROSOT).
Rozhodovací stromy
Patera, Jan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je seznámení se s problematikou rozhodovacích stromů. V textu je popsán program RapidMiner a algoritmy pro tvorbu rozhodovacích stromů, které jsou v tomto softwaru implementovány. Dále je popsána nově vytvořená aplikace v prostředí C++ Builder, ve které byly naprogramovány vybrané algoritmy pro konstrukci rozhodovacích stromů. Na databázích dostupných z internetu jsou porovnány dosažené výsledky v případě použití různých algoritmů a jejich odlišných nastavení.
Učení bez učitele
Končinský, Petr ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem zadání této práce bylo, seznámit se a prozkoumat problematiku učení bez učitele. Učení bez učitele se využívá pro sledování dat, kdy nejsou poskytována data od učitele, tj. chybí trénovací množina. Data, která se sledují, se vysvětlují pomocí matematických modelů-statistický přístup, deterministický přístup. Nejprve je nutné se zaměřit na nejdůležitější části tématu učení bez učitele. Jednou z nejpodstatnějších častí, jíž se celý projekt zabývá, je shluková analýza. Konečným výsledkem podrobného zkoumání a rozebrání shlukové analýzy je jednoduchý program realizovaný v jazyce C ++. Podstatou analýzy je popis práce s jednotlivými proměnnými, s nimiž jsou prováděny různé matematické operace. Metriky jsou jednou z podstatných částí shlukové analýzy. Zde jsou řešeny vzájemné podobnosti mezi objekty a počítání jejich vzájemné vzdálenosti pro další shluky. Opomíjeny nemohou být ani další metody patřící do učení bez učitele. Další neméně významnou analýzou je analýza hlavní komponent nebo faktorová analýza. Snahou projektu bylo vytvořit průřez metodami, které se podílejí na strojovém učení, v našem případě u učení bez učitele.
Učení bez učitele
Končinský, Petr ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem zadání této práce bylo, seznámit se a prozkoumat problematiku učení bez učitele. Učení bez učitele se využívá pro sledování dat, kdy nejsou poskytována data od učitele, tj. chybí trénovací množina. Data, která se sledují, se vysvětlují pomocí matematických modelů-statistický přístup, deterministický přístup. Nejprve je nutné se zaměřit na nejdůležitější části tématu učení bez učitele. Jednou z nejpodstatnějších častí, jíž se celý projekt zabývá, je shluková analýza. Konečným výsledkem podrobného zkoumání a rozebrání shlukové analýzy je jednoduchý program realizovaný v jazyce C ++. Podstatou analýzy je popis práce s jednotlivými proměnnými, s nimiž jsou prováděny různé matematické operace. Metriky jsou jednou z podstatných částí shlukové analýzy. Zde jsou řešeny vzájemné podobnosti mezi objekty a počítání jejich vzájemné vzdálenosti pro další shluky. Opomíjeny nemohou být ani další metody patřící do učení bez učitele. Další neméně významnou analýzou je analýza hlavní komponent nebo faktorová analýza. Snahou projektu bylo vytvořit průřez metodami, které se podílejí na strojovém učení, v našem případě u učení bez učitele.
Demonstrační úloha na učení bez učitele
Slezák, Milan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje použití „učení bez učitele“ a prezentuje možnosti shlukové analýzy. Součástí této práce je demonstrační program "Učení bez učitele". Tento program je vytvořen jako školní učební pomůcka. Obsahuje několik vstupních databází s různým rozložením dat. Na jejich základě je možné názorně vysvětlit základní principy shlukové analýzy a rozdíly mezi hierarchickým shlukováním a nehierarchickým shlukováním.
Reprezentace znalostí pro expertní systémy
Lekeš, Pavel ; Sáblík, Václav (oponent) ; Polách, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností použití predikátové logiky pro dedukci v systémech umělé inteligence. Výhody logiky prvního řádu jsou zejména v její relativně jednoduché algoritmizaci, kdy lze rozhodnout o platnosti či splnitelnosti věty zapsané pomocí predikátové logiky pouze pomocí formálních pravidel, tedy bez jakékoliv vazby na skutečné denotáty jednotlivých proměnných. V Expertních systémech se predikátová logika využívá k odvození pravdivých formulí ze zadaných axiomů, přičemž se do odvozování zahrnou i nově odvozené pravdivé formule. Jedná se o proces vyhledávání implicitních znalostí z explicitně zadaných axiomů.
Učení bez učitele
Kantor, Jan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Smyslem této práce bylo popsat některé techniky učení bez učitele, které se běžně používají v procesu shlukové analýzy dat. První část je zaměřena na teoretickou rešerši některých algoritmů, popis výhod a nevýhod každé z diskutovaných metod a validace kvality shlukování. V této části je zmíněna řada způsobů jak odhadnout a spočítat kvalitu shlukování založenou na interní a externí znalosti. Dobrá technika validace kvality shlukování je jedna z nejdůležitějších částí ve shlukové analýze. Druhá část práce se zabývá implementací rozdílných shlukovacích technik a programů na reálných datech a porovnává je se skutečnými rozděleními v souboru dat a publikovanými výsledky.
Učení bez učitele
Končinský, Petr ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem zadání této práce bylo, seznámit se a prozkoumat problematiku učení bez učitele. Učení bez učitele se využívá pro sledování dat, kdy nejsou poskytována data od učitele, tj. chybí trénovací množina. Data, která se sledují, se vysvětlují pomocí matematických modelů-statistický přístup, deterministický přístup. Nejprve je nutné se zaměřit na nejdůležitější části tématu učení bez učitele. Jednou z nejpodstatnějších častí, jíž se celý projekt zabývá, je shluková analýza. Konečným výsledkem podrobného zkoumání a rozebrání shlukové analýzy je jednoduchý program realizovaný v jazyce C ++. Podstatou analýzy je popis práce s jednotlivými proměnnými, s nimiž jsou prováděny různé matematické operace. Metriky jsou jednou z podstatných částí shlukové analýzy. Zde jsou řešeny vzájemné podobnosti mezi objekty a počítání jejich vzájemné vzdálenosti pro další shluky. Opomíjeny nemohou být ani další metody patřící do učení bez učitele. Další neméně významnou analýzou je analýza hlavní komponent nebo faktorová analýza. Snahou projektu bylo vytvořit průřez metodami, které se podílejí na strojovém učení, v našem případě u učení bez učitele.
Demonstrační úloha na učení bez učitele
Slezák, Milan ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje použití „učení bez učitele“ a prezentuje možnosti shlukové analýzy. Součástí této práce je demonstrační program "Učení bez učitele". Tento program je vytvořen jako školní učební pomůcka. Obsahuje několik vstupních databází s různým rozložením dat. Na jejich základě je možné názorně vysvětlit základní principy shlukové analýzy a rozdíly mezi hierarchickým shlukováním a nehierarchickým shlukováním.
Reprezentace znalostí pro expertní systémy
Lekeš, Pavel ; Sáblík, Václav (oponent) ; Polách, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností použití predikátové logiky pro dedukci v systémech umělé inteligence. Výhody logiky prvního řádu jsou zejména v její relativně jednoduché algoritmizaci, kdy lze rozhodnout o platnosti či splnitelnosti věty zapsané pomocí predikátové logiky pouze pomocí formálních pravidel, tedy bez jakékoliv vazby na skutečné denotáty jednotlivých proměnných. V Expertních systémech se predikátová logika využívá k odvození pravdivých formulí ze zadaných axiomů, přičemž se do odvozování zahrnou i nově odvozené pravdivé formule. Jedná se o proces vyhledávání implicitních znalostí z explicitně zadaných axiomů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.