Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Boj o identitu na poli hongkongské kinematografie (60.-80. léta 20. století)
Rybář, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Boj o identitu na poli hongkongské kinematografie (60. - 80. léta 20. století) je analyzovat boj o různé dimenze identity v rámci hongkongské filmové tvorby, práce je primárně zaměřena na klíčové období 60. až 80. let 20. století. Těžiště práce spočívá v analýze kinematografie zkoumaného období, stranou nezůstanou ani další formující kulturní prvky, které spolu s filmem tvoří základ hongkongské masové kultury- televizní produkce a popmusic. Práce je formálně rozdělena do sedmi kapitol. První kapitola obsahuje politickou, kulturní a historickou reflexi, nástin mediálního a politického systému Hongkongu, druhá pak úvod do hongkongské kinematografie od roku 1913 do konce čtyřicátých let. Třetí kapitola se věnuje hongkongskému filmu coby čínské diaspoře a pokrývá období 50. let. Čtvrtá kapitola analyzuje hongkongskou kinematografii v průběhu 60. let. Pátá kapitola pokrývá hongkongskou kinematografii v době transformace 70. let. Šestá kapitola se věnuje 80. létům coby zlaté éře tzv. kantonského filmového zázraku (1980-1989) a stručně se zabývá i hongkongskou kinematografií po roce 1990 s důrazem na převzetí Hongkongu zpět pod čínskou vládu v roce 1997. Následuje závěr, který sumarizuje poznatky bakalářské práce. Některé kapitoly rovněž obsahují případové studie (case...
Od stroje k ikoně: automobil v popkultuře od 60.let 20.století do současnosti
Rybář, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Automobil je jedním z nejdůležitějších fenoménů moderní technologie. Od svého vzniku formoval naše fyzické, ekonomické, společenské, ale i kulturní, politické a mediální prostředí. Cílem této diplomové práce je analyzovat proměnu role automobilu v popkultuře od 60. let 20. století, s primárním zaměřením na angloamerické prostředí, s exkurzy do Asie a kontinentální Evropy, zejména Československa/ČR. Těžiště práce spočívá v analýze popkulturních žánrů, a to vybraných filmů, televizních seriálů, počítačových her, ale i komiksů. Smyslem práce je reflektovat posun identity a vnímání auta jako pouhého dopravního prostředku přes prvek product placementu až k ikoně a "hrdinovi" mediálních popkulturních forem. Hypotézou, kterou práce bude ověřovat, je, že se auto stalo součástí popkultury a je zobrazováno v mnoha dimenzích: stalo se hračkou, kamarádem, statusovým symbolem, narativní extenzí hrdiny a hrdinou. Práce je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá obsahuje konkrétní případovou studii (case study). Úvod zahrnuje kulturní, ekonomickou a historickou reflexi automobilu. První kapitola akcentuje vývoj automobilové reklamy a styčné body s obrazem vozu v popkultuře. Druhá kapitola analyzuje roli automobilu ve vybraných filmech a popisuje konceptuální změnu od běžného product placementu k autu jako ikoně...

Viz též: podobná jména autorů
4 Rybár, Vladimír
6 Rybář, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.