Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inženýrsko-geologické podmínky v trase Krušnohorského tunelu
Mrázek, Daniel ; Zmítko, Jiří (vedoucí práce) ; Rout, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem inženýrsko-geologických podmínek v trase Krušnohorského tunelu vysokorychlostní železnice Praha - Drážďany. V úvodu se věnuje popisování oblasti východních Krušných hor, problematice spojené s historickou těžbou v oblasti Zadní Telnice a rizikem svahových deformací. Druhá část této práce se soustředí na detailní popis místních geologických podmínek na základě rešerše odborných publikací a vlastního strukturního měření přímo v terénu. Klíčová slova: Krušnohorský tunel, historická těžba, svahové pohyby, geologické podmínky v trase VRT
Inženýrskogeologické mapování v regionu Karlovarského a Plzeňského kraje
Chocholoušek, Matyáš ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Král, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení inženýrskogeologického mapování v měřítku 1: 5 000 na území Plzeňského a Karlovarského kraje (dříve oblast Západočeského kraje). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla vyhotovena rešerše odborné literatury popisující metodiku tvorby inženýrskogeologických map, skládající se z přípravných prací, terénních prací i samotné kompletace celých elaborátů. Dále pojednává o postupném vývoji inženýrskogeologického průzkumu a mapování v průřezu 40. až 90. let 20. století. V praktické části je zpracováno 23 závěrečných, průvodních a průběžných zpráv spolu s mapovými, laboratorními a dokumentačními výstupy. Mapové výstupy v měřítku 1:5 000 byly digitalizovány pomocí softwaru QGIS nástrojem georeferencování v rastrové grafice. Jako podklad pro lícovací body byla použita ortofotomapa a státní mapa z 50. let 20. století.
Vrtná technika a technologie ve vztahu k inženýrské geologii
Šula, Igor ; Novotný, Jan (vedoucí práce) ; Rout, Jiří (oponent)
Práce podává informace provázející světem vrtných průzkumných prací v geologii, ať už se jedná o podání historického kontextu vrtných prací v daleké minulosti a jejich účelovosti, tak o snahu přivést čtenáře do složitosti logiky vrtání a k vrtání potřebných znalostí a techniky. Zároveň práce popisuje vrtné těleso, společně s pracemi, které jsou potřeba vykonat před zahájením větších vrtných projektů. Vzhledem k zaměření práce nejen na vrtnou techniku a technologii, dává tato práce základní informaci o využívaných postupech při inženýrskogeologickém průzkumu. Klíčová slova: vrt, vrtná souprava, korunka, jádro, inženýrskogeologický průzkum
Antropogenní změny reliéfu v inženýrskogeologickém průzkumu
Kupa, Petr ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Marek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá antropogenními změnami reliéfu a jejich významem v inženýrskogeologickém průzkumu. V práci byl nejprve popsán historický vývoj geologického vlivu lidstva, spojený s novým uvažovaným stratigrafickým termínem antropocén. Dnes je lidmi přemisťováno a ukládáno obrovské množství horninových hmot, nezřídka jsou pak na těchto materiálech projektovány nové stavby a konstrukce. Chybná identifikace antropogenních forem pak může mít za následek někdy až fatální důsledky v průběhu či po dokončení stavby. Práce se proto zaměřuje na klasifikaci významných antropogenních forem reliéfu a na specifika inženýrskogeologického průzkumu v prostředí výrazně ovlivněném lidskou činností. V práci je zdůrazněn význam rešerše geologických a historických podkladů a údajů o území, které často přinášejí cenné informace o historickém využití zájmového území. Dále byly popsány způsoby identifikace antropogenních jevů, jelikož zejména kvalitní mapová díla mohou tuto identifikaci značně zjednodušit, či mohou být přímo klíčovými podklady pro následné navržení inženýrskogeologického průzkumu a řešení aktuálního problému. Na závěr byla práce doplněna několika příklady praktické identifikace antropogenních změn.
Inženýrskogeologický průzkum v jednotlivých etapách výstavby metra trasy A v Praze
Honzejková, Andrea ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Chmelař, Radovan (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací inženýrskogeologického průzkumů pro stavbu trasy metra A v Praze, zejména zhodnocením metodiky v jednotlivých etapách, během její 45 leté historie budování. V průběhu výstavby se měnila jak technologie výstavby, tak přístup k zajišťování inženýrskogeologických podkladů pro zpracování projektu. Základem práce je důkladné prostudování archivních podkladů doplněných o terénní dokumentaci a hodnocení horninového masivu na skalních výchozech. Součástí práce bylo představení stručné historie budování trasy metra A s charakteristikou všech využitých technologií ražby, které se v čase měnily. Byly zhodnoceny inženýrskogeologické poměry v trase doplněny o přehledný podélný profil celé trasy A. Cílem práce bylo posouzení vývoje metodiky průzkumu, která se změnila mírně, a tak jsou patrné rozdíly mezi průzkumy prováděné v minulosti a v současnosti. V čase došlo k vývoji metod ražby, na jejich základě došlo ke změně požadavků v rámci průzkumných sond a mechanických a technologických zkoušek. Dále došlo k využívání nových metod v rámci geofyzikálního nebo karotážního měření v závislosti na samotném vývoji metod. Klíčová slova: metro, inženýrskogeologický průzkum, etapovitost prací, metodika průzkumu, technologie ražby
Inženýrskogeologické zhodnocení výstavby přehradních děl v oblasti Krkonoš a Jizerských hor v první čtvrtině 20. století
Kuba, Štěpán ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Král, Jan (oponent)
Práce se především věnuje tzv. Intzeho přehradám z první čtvrtiny 20. stol. v oblasti Krkonošských a Jizerských hor. Zájmové území je stručně představeno a charakterizováno. Následně jsou zmíněny technické principy Ing. Otta Intzeho, dr. h. c. a jejich konstrukční řešení. U jednotlivých vodních děl jsou blíže popsány historické, stavební, technické a inženýrskogeologické aspekty. Závěrem je zhodnocení kvality výstavby a současného stavu.
Inženýrskogeologické zhodnocení výstavby přehradních děl v oblasti Krkonoš a Jizerských hor v první čtvrtině 20. století
Kuba, Štěpán ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Abramčuková, Anna (oponent)
Práce se především věnuje tzv. Intzeho přehradám z první čtvrtiny 20. stol. v oblasti Krkonošských a Jizerských hor. Zájmové území je stručně představeno a charakterizováno. Následně jsou zmíněny technické principy Ing. Otta Intzeho, dr. h. c. a jejich konstrukční řešení. U jednotlivých vodních děl jsou blíže popsány historické, stavební, technické a inženýrskogeologické aspekty. Závěrem je zhodnocení kvality výstavby a současného stavu.
Inženýrskogeologické aspekty výstavby trasy metra C v Praze
Zemánek, Jan ; Rout, Jiří (vedoucí práce) ; Zmítko, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá inženýrskogeologickou charakteristikou trasy pražského metra linky C. Popsána je historie výstavby i hlavní použité metody při stavbě tunelů a stanic. Snahou bylo i zhodnocení náplně a rozsahu inženýrskogeologického průzkumu pro přípravu staveb v různých etapách výstavby. Zvláštní pozornost je zaměřena na neobvyklé části stavby, kde bylo použito výjimečných anebo v České republice nestandardních postupů výstavby. Práce shrnuje historické inženýrskogeologické zkušenosti s výstavby trasy C, které mohou být využity při přípravě projektu metra D, jehož trasa vede částečně v souběhu a v obdobných geologických poměrech, jako trasa C. Klíčová slova: metro, terasa

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ROUT, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.