|
Návrh marketingové strategie vybraného subjektu
Rosenbaumová, Klára ; Kala, Štěpán (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro konkrétní truhlářskou firmu s využitím vstupu nového výrobku na trh, kterým je dřevěná bedýnka. Cílem práce je určení jednotlivých marketingových strategií a zároveň nové nastavení marketingového mixu. Celá práce je zpracována v uceleném postupu, který poskytuje návod k navržení strategií tak, aby firma měla předpoklad k udržení se na současném trhu.
V praktické části je využitím marketingového výzkumu zjištěna spokojenost zákazníků se zakoupenými bedýnkami, jejich požadavky a názor na nový produkt. Komparací jednotlivých faktorů s konkurencí bylo vyhodnoceno postavení firmy na trhu a vyplynuly možné body pro zlepšení chodu firmy. Analýza hodnotového řetězce a analýza 7S zobrazila silné a slabé stránky firmy, na které je potřeba se zaměřit. Z analýz mimo jiné vyplynulo, že firma prodává bedýnky přes zprostředkovatele a přichází tím o část zisku. Dále bylo zjištěno, že firma doposud nevyužila žádné propagace, proto bylo navrženo několik forem nízkonákladové propagace výrobku. V práci je nově nastavena cenová strategie, optimalizován produkt, jsou navrženy oblasti využití bedýnek a vypsána možná místa jeho distribuce. Marketingový mix obsahuje několik akčních plánů, kterými lze zvýšit úspěšnost firmy na trhu.
|