Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Baterie s pevným elektrolytem v automobilovém průmyslu
Sechovec, Michal ; Otipka, Václav (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou trakčních akumulátorů pro elektromobily. Práci lze rozdělit na dva velké celky, a to na Li-ion baterie s tekutým elektrolytem a baterie s pevným elektrolytem. Popisuje konstrukci, od materiálů elektrod přes elektrolyt až po tvary článků a celkový akumulátorový box. Zároveň se zaměřuje na aktuálnost a obsahuje souhrn nejvíce používaných materiálů elektrod dnešní doby. V oblasti pevného elektrolytu lze hovořit o 3 skupinách materiálů. Diskutovány jsou perspektivní kombinace pevného elektrolytu a elektrodových materiálů. Před uvedením na trh některého ze zmiňovaných konceptů je zde nutný další výzkum. Baterie s pevným elektrolytem jsou díky svým vlastnostem velice perspektivní.
Numerická simulace montáže pryžového pouzdra
Novotný, Tomáš ; Rekem, Jakub (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá různými přístupy k numerické simulaci montáže podvozkového celku skládajícího se z pryžového pouzdra, stabilizátorové trubky, svorky a přípravku, který zjednodušeně představuje rám vozidla. Cílem je porovnat jednotlivé numerické simulace a nalézt nejvhodnější metodiku tohoto procesu. První část práce se věnuje teorii zaměřené na problematiku nelinearit v metodě konečných prvků. Ta poskytuje důležité poznatky k tvorbě praktické části. Druhá část obsahuje postup návrhu a tvorby jednotlivých způsobů numerické simulace montáže podvozkových komponent. V poslední části práce je provedeno vyhodnocení výsledků dosažených z jednotlivých simulací, jejich vzájemné porovnání a verifikace vypočtených dat s reálným experimentem. Na základě získaných informací byla stanovena závěrečná doporučení.
Multi-body model valivého ložiska vhodný pre simulovanie poruchových stavov
Baláž, František ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa sústreďuje na analýzu a diagnostiku valivých ložísk, s cieľom vyvinúť parametrický a multi-body model, ktoré umožnia efektívne skúmať rôzne typy porúch. Pomocou týchto modelov je možné simulovať rôzne geometrické nedokonalosti a ich vplyv na dynamické vlastnosti ložísk. Na výpočet kontaktných síl a deformácií využíva model Hertzovu teóriu elastického kontaktu. Parametrický model je vytvorený pomocou softvéru Inventor a multi-body model pomocou MSC ADAMS. Práca si kladie za cieľ vytvoriť model produkujúci syntetické dáta porovnateľné s experimentálnymi dátami, aby sa zistilo, či ich možno efektívne nahradiť súčasnými softvérmi. Výsledky ukazujú, že presné modelovanie a simulácie môžu výrazne prispieť k prediktívnej údržbe a predĺženiu životnosti valivých ložísk.
Návrh konstrukčních úprav automobilní automatické převodovky pro prezentační účely
Pospíchal, Jiří ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav automobilní planetové převodovky s hydrodynamickým měničem pro prezentační a výukové účely. Úvodní část práce se zaměřuje na důvody používání automobilních převodovek v automobilech. Rešeršní část práce se zaměřuje na detailní popis typů automobilních převodovek nabízených výrobci automobilů, pojmenovává jejich výhody a nevýhody a srovná je mezi sebou. Hlavní část práce popisuje konstrukci automatických planetových převodovek třídy 09G. Podrobně rozebírá jednotlivé systémy převodovky a detailně popisuje jejich funkci. Práci uzavírá návrh konstrukčních úprav převodovky pro prezentační účely, a to na základě znalostí o konstrukci převodovek třídy 09G získaných v průběhu práce.
Konstrukční návrh planetové převodovky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Rada, Jan ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem planetové převodovky vyráběné metodou 3D tisku. První část je zaměřena na rešerši v oblasti aktuálních technologií a materiálů 3D tisku. Popsán je zde výrobní postup pro technologii FDM a teorie planetových převodů. Druhá část je zaměřena na návrh převodovky, aby splňovala vstupní parametry a bylo ji možno vyrábět metodou 3D tisku. Popsán je zde postup návrhu od výpočtu přes modelování až po samotný tisk převodovky.
Konstrukční návrh pásové jednotky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Mašek, Dominik ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi 3D tisku a návrhem pásové jednotky terénního RC modelu. První část práce je zaměřena na rešerši dostupných metod 3D tisku a materiálů filamentů a následné zhodnocení metod a jejich vhodnosti pro hobby 3D tisk. Druhá část práce se zabývá návrhem pásové jednotky pro RC model terénního auta, přičemž nejvyšší možný počet komponent je vyráběn právě pomocí 3D tisku. Nejdříve bylo nutné vybrat vhodný typ pásové jednotky, která bude inspirací pro konstruovanou pásovou jednotku. Před tiskem bylo nutné zvolit vhodné tolerance děr a čepů pro dodržení požadovaného uložení vytisknutých součástí. Hlavním problémem zvolené konstrukce bylo přílišné uvolňování pásu vlivem klopení pojezdových kol, což bylo vyřešeno omezením tohoto pohybu do míry, kdy byly následky přípustné. Konstrukce je popsána přiloženou výkresovou dokumentací, která byla vytvořena na základě 3D modelu zpracovaného v 3D CAD modeláři.
Vozidla pro autoškoly
Rajnštajn, Jakub ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá popisem úprav prováděných pro potřeby výcviku v autoškolách a následným návrhem dalších možných vylepšení. V první části je rozebrán vývoj běžných automobilů, zejména v oblastech podstatných pro zmiňované potenciální další úpravy. Především se tedy jedná o oblast pedálového ústrojí a oblast aktivní bezpečnosti. Dále je zpracován přehled současných úprav, umožňujících zásah instruktora do řízení vozidla během výcviku, tedy hlavně druhé ovládání pedálů. Následně jsou předloženy návrhy úprav, které by mohly přinést zvýšení bezpečnosti během výcviku. Jedná se zejména o možnost odbrzdění vozidla z pozice instruktora, vývoj doplňku pro systém infotainment a využití asistenčních systémů.
Design of the Tractor's Cabin Suspension
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Diploma thesis is devoted to tractor cabin's suspension. First part of the work consists of the overview of used suspension designs and their various modifications. Next, law requirements for roll-over protective structure are described. Subsequently, the suspension design for small-sized tractor is explored. Law compliance is revised via ROPS procedure simulation using finite element method. In the last part of the work, virtual prototype of agricultural tractor in Multi-body environment is built and it is used for studying the dynamic characteristics of proposed cabin suspension design.
Konstrukce reverzační převodovky pro historickou železniční drezínu
Rekem, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá konštrukčným návrhom reverzačnej prevodovky pre historickú železničnú drezinu. Prvá časť je venovaná prehľadu pohonných jednotiek drezín a technických riešení využitých pri ich konštrukcii. V ďalšej časti sa nachádza popis pôvodnej reverzačnej prevodovky. Zvyšnú časť práce tvorí samotný konštrukčný návrh reverzačnej prevodovky.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.