Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování rozšíření balkánských horských endemitů
Rataj, Jakub ; Smyčka, Jan (vedoucí práce) ; Man, Matěj (oponent)
Endemismus je biogeografický fenomén, kdy je taxon svým výskytem limitován pouze na určitou oblast a jinde se nevyskytuje. Studium areálů takových taxonů může přinášet nové poznatky o jejich evoluční historii, případně o historii lokality, kde se v současnosti vyskytují. V evropském prostředí jsou z tohoto hlediska zajímavé horské oblasti, vyznačující se vyšší mírou endemismu než přilehlé nížiny. Jednou z metod, jak efektivně popsat areál endemického druhu, jsou modely rozšíření druhů, species distribution models, SDM. Na základě těchto modelů jsme schopni kvantifikovat vztahy mezi druhem a jednotlivými složkami prostředí, či predikovat výskyt zástupců do nových prostorových i časových lokalit. Výsledné modely mají potenciál být inkorporovány do širokého spektra dalších studií. Cílem této bakalářské práce je shrnout problematiku tohoto typu ekologického modelování v kontextu horských endemických rostlin. Důraz je kladen na jednotlivá specifika nálezových a enviromentálních dat, k tomuto účelu používaných, a na rozbor jednotlivých statistických metod. Dále pak charakterizaci endemických taxonů Balkánského poloostrova, kterým by se měla věnovat navazující práce diplomová.
Zvuková instalace " Brány jako průsečík intermediálních východisek "
Rataj, Jakub ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o prolnutí tří světů (zvuková instalace, soundscape, physical computing) a jejich vlivu na vznik vlastního uměleckého díla ? zvukové instalace Brány. Nejprve se zabývám tématem zvukové instalace z hlediska zařazení do historického kontextu, způsobu práce s časem, zvukem a prostorem, dále z hlediska technického řešení a vizuálního zpracování. Na závěr první části popisuji koncept vlastní zvukové instalace Brány. V druhé části se zabývám pojmem soundscape jako inspiračním zdrojem pro výběr a práci se zvukovým materiálem instalace. Poslední část pojednává o physical computing jako o nástroji použitém k realizaci zvukové instalace Brány a v obecnější rovině jako o nástroji rozšiřujícím možnosti intermediální syntézy.
Převod pohybu lidského těla na zvuk pomocí senzorů
Rataj, Jakub ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o průniku dvou rozdílných kompozičních přístupů (real time technologie a instrumentální kompozice) ve vlastním uměleckém díle - hudebně tanečního představení Umění Manipulace. Nejprve popisuji vývoj interaktivních pohybových systému v uplynulých padesáti letech a dále dva odlišné přístupy jejich kategorizace. V další části popisuji představení Umění Manipulace z hlediska dramaturgie a hudebního obsahu. Dále se zabývám kompozičními východisky, která jsem použil v instrumentální a elektroakustické hudební rovině a současně analyzuji vzájemný vztah těchto dvou hudebních rovin. V závěru popisuji architekturu a funkci virtuálního nástroje, kterým je pomocí pohybového senzoru v reálném čase nahraný a ovládaný zvuk.

Viz též: podobná jména autorů
2 Rataj, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.