Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuková sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy
Bartáček, Tomáš ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Rajová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce Didaktická sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy. Tomáš Bartáček Pedagogická fakulta UK v Praze 2010 Cílem mé diplomové práce bylo sestavení didaktické sady mikroskopické anatomie bezobratlých. Sada je určena studentům a pedagogům středních odborných škola a gymnázií. Svým obsahem doplňuje běžné možnosti vzdělávání v oboru zoologie bezobratlých živočichů. Skládá se ze sady téměř dvou set přehledných mikroskopických preparátů - histologických řezových, roztěrových i nativních - a multimediálního výukového atlasu. Pro práci jsem vybral modelové zástupce bezobratlých živočichů, kteří jsou běžně probíráni ve středoškolských a gymnaziálních učebnicích. Z většího počtu byli ale ve výsledku zpracováni ti živočichové, u kterých se ukázalo, že jsou pro práci vhodní. Pro zhotovení řezových preparátů jsem použil ploštěnky Dugesia gonocephala, škrkavky Ascaris suum a žížaly Lumbricus terrestris. Ostatní materiál (například raci rodu Procambarus, švábi rodu Blatta, termiti rodu Prorhinothermes nebo potemnící rodu Tenebrio) se ukázal obtížně zpracovatelný, a tak jsem upustil od další práce s těmito zástupci. Z toho důvodu jsou v textu uvedeni tito živočichové pouze okrajově. Preparáty jsem připravoval podle standardních metodik, které uvádí odborná literatura. Postupy při...
Výuková sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy
Bartáček, Tomáš ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Rajová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce Didaktická sada mikroskopické anatomie bezobratlých pro střední školy. Tomáš Bartáček Pedagogická fakulta UK v Praze 2010 Cílem mé diplomové práce bylo sestavení didaktické sady mikroskopické anatomie bezobratlých. Sada je určena studentům a pedagogům středních odborných škola a gymnázií. Svým obsahem doplňuje běžné možnosti vzdělávání v oboru zoologie bezobratlých živočichů. Skládá se ze sady téměř dvou set přehledných mikroskopických preparátů - histologických řezových, roztěrových i nativních - a multimediálního výukového atlasu. Pro práci jsem vybral modelové zástupce bezobratlých živočichů, kteří jsou běžně probíráni ve středoškolských a gymnaziálních učebnicích. Z většího počtu byli ale ve výsledku zpracováni ti živočichové, u kterých se ukázalo, že jsou pro práci vhodní. Pro zhotovení řezových preparátů jsem použil ploštěnky Dugesia gonocephala, škrkavky Ascaris suum a žížaly Lumbricus terrestris. Ostatní materiál (například raci rodu Procambarus, švábi rodu Blatta, termiti rodu Prorhinothermes nebo potemnící rodu Tenebrio) se ukázal obtížně zpracovatelný, a tak jsem upustil od další práce s těmito zástupci. Z toho důvodu jsou v textu uvedeni tito živočichové pouze okrajově. Preparáty jsem připravoval podle standardních metodik, které uvádí odborná literatura. Postupy při...
Využití hmyzu k výuce biologie: Střevlíkovití (Coleoptera: Carabidae) Klánovického lesa a posouzení stavu jeho zachovalosti metodou bioindikace
Rajová, Štěpánka ; Ziegler, Václav (vedoucí práce) ; Košťák, Martin (oponent) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Cílem této mé práce se stalo zhodnoceni míry zachovalosti Klanovického lesa z hlediska času a s využitím výsledků poskytnutých skupinou střevlikovitych a pavouků Vzhledem k omezenému množství materialu zabývajícího se didaktickým využitím hmyzu se stalo mým dalším důležitým cílem shrnutí a rozšíření dostupných informací o metodách sběru a preparace hmyzu s důrazem na praktické návody k výrobě didaktických pomůcek a navrženi možností výuky morfologie a determinace hmyzu. Lidská společnost již od prvopočátku sve existence výrazně ovlivňuje životní prostředí. V minulém století došlo již k tak závažným změnám, že jejich charakter dosáhl až globálního významu. Spolu s počátkem uvědomění si těchto změn a jejich možného dopadu na kvalitu životního prostředí, začal člověk souběžně vyvíjet metody pro jejich monitorovaní Snaha porozumět a objasnit tyto procesy trva až do dnešních dnů s proměnlivými a někdy i odporujícími si výsledky. Je vůbec ještě možný dalši rozvoj nebo třeba i jen další setrvání "západní" civilizace na Zemi, aniž by došlo ke zhroucení celého ekosystému'7 Možná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.