Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná výtvarná reklamní fotografie v ČR
Stejskalová, Eliška ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Portel, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tendencemi současné výtvarné reklamní fotografie, vyplývajících z výsledků kvalitativně kvantitativního výzkumu. Teoretická část je zaměřena na výchozí problematiku médií, psychologie reklamy. Stěžejní částí je prostředek fotografie, vizuální a technické prvky, z kterých se obraz skládá a jejich psychologickým působením na spotřebitele. Segmentace trhu předkládá informace o prostředí, kde se výtvarná reklamní fotografie vyskytuje, kdo je jejím zadavatelem a na které spotřebitele cílí. Praktická část obsahuje výzkum sledující opakující se prvky, které na základě poznatků z první části hodnotí a interpretuje.
Reflexe média fotografie
Pleslová, Anna ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PORTEL, Robert (oponent)
Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
Fotografie jako záznam klamu
Krejčí, Petr ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (oponent) ; Portel, Robert (oponent)
Tato práce poskytuje přehled výtvarné tvorby, kde se uplatňuje klam. Výraz klam v této práci představuje širokou škálu iluzivních konstrukcí bez ohledu na použité médium s výjimkou digitální manipulace. Hlavní pozornost je směřována na projevy, jejichž výsledným médiem je fotografie. Práce nabízí analytický pohled na současnou fotografickou tvorbu, kterou dělí do kategorií podle povahy uplatněného klamu. Vybraná díla pracují za pomoci nejrůznějších prostředků s manipulovatelností našeho vnímání. Díky jejich systematizaci se daří formulovat, co je pro který přístup příznačné a na jakém principu je jeho účinnost založena. Práce čtenáři nabízí vysvětlení toho, co klamy jsou, jak vznikají, co je umožňuje člověku prožít a jaké mohou zastupovat role, pokud jsou uplatněny v rámci uměleckého díla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.