Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Somatic principles and their use in contemporary dance performance
Baková, Simona ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Magisterská diplomová práca sa zaoberá somatickými metódami, ktoré používajú tvorcovia v oblasti súčasného tanca. Práca sa zameriava predovšetkým na somatické princípy, ktoré sú aktívnou súčasťou tréningu, prípravy a tvorivej práce performera. Cieľom práce je popísať tieto metódy, ich konkrétne využitie a pozitívny prínos, ktorý v súčasnej tanečnej tvorbe prinášajú.
Maryša a Iokasté v režii Lukáše Brutovského
Tisotová, Nicole ; Sarkissian, Alena (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím titulních hrdinek v inscenacích Maryša a Iokasté v režii Lukáše Brutovského. Soustředí se na dramaturgický rozbor vybraných scén ve srovnání s inscenačním ztvárněním. Autorku práce zajímá, jak jsou ženská témata režisérem interpretována, jakým způsobem reflektuje divákovi genderovou nespravedlnost a násilí. Zabývá se i tím, jak je ženská zkušenost zobrazena na základě individuálních příběhů hlavních hrdinek. Pomocí feministické kritiky odhaluje způsoby, jakými režisér replikuje genderovou nespravedlnost ve stereotypizaci hlavních hrdinek. Hodnotí míru feministických postojů režiséra a zda inscenace dává podnět k další diskuzi o genderové otázce. Klíčová slova analýza inscenace, feminismus, české drama
Irská Performance Poetry Stephena Jamese Smitha
Schmidtová, Aneta ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu performativní poezie. Soustředí se na historické souvislosti současného fenoménu, stejně jako na jeho formy. Využívá k tomu osobní vhled konkrétního irského básníka Stephena Jamese Smitha. Zkoumá, jakým způsobem performativní poezie reflektuje tradici orálního básnictví ve formální i obsahové rovině. V rámci obecného kontextu se pak zaměřuje na konkrétní aspekty tvorby S. J. Smitha plynoucí z jeho osobní výpovědi stejně jako z analýzy jeho básně a jejích vícero forem. Klíčová slova: performativní poezie, Stephen James Smith, oralita a text, dada, Beat, slam, bardská poezie, fílid, W. B. Yeats, Dublin You Are, multimediální poezie
Sláva Daubnerová's Performances
Kačurová, Klára ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Polochová, Markéta (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou umelkyne Slávy Daubnerovej, ktorá má široké pole pôsobenia, avšak v tomto texte sa zaoberám jej performanciami. Jej tvorbu skúmam v kontexte slovenskej feministickej réžie, ale aj jej vývoja. Zároveň sa práca snaží o vymedzenie jej tvorby ako takej. Snaha o začlenenie sa prejavuje cez prácu s teoretickými textami, primárne Estetikou performativity Eriky Fischer-Lichte, v ktorých hľadám oporu a vyčlenenie danej divadelnej tvorby. Daubnerovú vkladám do kontextu postdramatickej réžie, kde si pomáham Lehmannom. Vyčleňujem herné pole, používané znaky a prvky, konkretizujem divákovu funkciu v performanciách. Následne sa v práci nachádzajú kapitoly, ktoré bližšie rozoberajú jednotlivé performancie. Konkrétne sa jedná o Cells, Hamletmachine, M.H.L. a záverečné dielo Masterpiece. V týchto častiach nejde o vysvetlenie dejovej línie, primárne sa snažím poukázať na používanie jednotlivých divadelných prvkov, a ich pole pôsobenia, na základe teórie Fischer-Lichte, o ktorú sa práca opiera. Kľúčové slová: Performancia, Sláva Daubnerová, performerka, slovenská feministická réžia, divadlo 21.storočia, postdramatické divadlo

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.