Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební dění v ghettu Terezín, rozbor Čtyř písní
Škarka, Josef ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Bárta, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Pavel Haas - Hudební dění v ghettu Terzín a rozbor Čtyř písní je rozdělena na dva základní oddíly. V prvním , pod názvemHudební dění v ghettu Terezín , je zachycen v několika kapitolách chod a denní provoz ghetta a v posledních dvou je věnována zvláštní pozornost nezvyklému hudeebnímu dění v Terezíně, které jsou doplněny o stručný soupis válečných osudů nejvýraznějších vezněných českých židovských hudebníků ( Gideon Klein, Karel Berman, Hans Krása, KArel Ančerl, Viktor Ullman).Druhý oddíl se věnuje životu a dílu Pavla Haase. Autor věnuje pozornost v samostatné kapitole například Haasovu setkání s Leošem janáčkem. Následují kapitoly, které ve sledu zachycují zralé tvůrčí období, i čas těsně před Haasovou deportací do Terezína a následného odsunu do ghetta. Poslední kapitola je věnována rozboru Hassova terezínského díla Čtyřem písním na slova čínské poesie, které tam Pavel Haas zkomponoval a které v ghettu zazněly poprvé.
Zapomenutí tenoristé
Guth, Miloš ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
Tato práce se zaobírá činností pěvců působících ve třech destinacích - Itálii, Francii a nemecky mluvících zemích včetně bývalého Rakouska - Uherska přibližně od roku 1850 do roku 1900. Všímá si změn stylu v operním repertoáru. Zaměřuje se na hudební vývoj v jednotlivých zemích a jejich největší skladatele, kteří určovali vývoj opery druhé poloviny 19.století. Spolu s tím sleduje historický vývoj v oblasti opery a jejího rozšiřujícího se repertoáru. Práce končí na prahu nového hudevního stylu verismu, který předznamenal vvoj opery ve 20. století.
Bohuslav Martinů: Hlas lesa
Jelínková, Olga ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
V roce 2009 si připomínáme výročí řady významných hudebních skladatelů, např. G.F.Hăndela, Henryho Purcella, J.Haydna a felixe Mendelssohna-Bartholdyho. V tomto množství oslav však bychom neměli přehlédnout ani 50. výročí úmrtí Bohuslav Martinů. Český skladatel B. Martinů ( 1890 - 1959) patří mezi nejaktivnější autory 20.století.Narodil se v Poličce, kde taktéž strávil své dětství. V roce 1923 odešl studovat do Paříže k Albertu Rousselovi. Zůstal zde následujících 17 let. V roce 1941 emigroval do Spojených států, kde jako uznávaný skladatel dostal možnost komoponovat pro nejslavnější americké orchestry. Přestože se mu stýskalo po domově, nikdy se už do Čech nevrátil. Poslední léta svého života strávil ve Švýcarsku. Zemřel v Liestalu ve věku 69 let.Napsal téměř 400 skladeb ( symfonie, opery, balety a množství skladeb orchestrálních , komorních, vokálních a vokálně-instrumentálních). Mezi jeho nejznámnější díla patří Epos o Gilgamešovi, Polní mše, Otvírání studánek a opery Julietta a Řecké pašije. V tvorbě Bohuslav Martinů se odrazila řada vlivů ( např. expresionismus, konstruktivismus a jazz). Často se nechával inspirovat českou lidovou poezií. Jeho hudební rukopis je charakteristický osobitou melodikou, rytmem a přehlednou strukturou. Tato diplomová práce pojednává o Martinů málo známé rozhlasové jednoaktovce Hlas lesa, jejíž libreto vytvořil český básník Vítězslav Nezval. Toto krátké dílko autor ukomponoval roku 1935. Bylo určeno pro rozhlasové vysílání, což s sebou přinášelo určitá specifika, a to především požadavek na naprostou srozumitelnosta na jiné uchopení dramatického času. Martinů v kontrastu ke kousavé ironii extravagantního libreta vytvořil hudbu citlivou, lyrickou a působící svým nekonečným optimismem.
Komické opery Gaetana Donizettiho pro Paříž
Krejčiřík, Stanislav ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
Tato práce pojednává na jedné straně o životě a operním díle Gaetana Donizettiho a na druhé straně o jeho vztahu k francouzské opeře comique a komických operách, které pro francouzskou metropoli Paříž zkomponoval. Jedná se o opery La fille du régiment a Rita, ou Le mari battu, které složil ve stylu opery comique a o italskou operu Don Pasquale, která je jedním z jeho vrcholných děl, a proto ji nemůžeme opomenout. Na tyto opery se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
Rané opery Richarda Wagnera
Skala, Luboš ; Bárta, Martin (vedoucí práce) ; Bárta, Martin (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává na jedné straně o životě a práci Richarda Wagnera, na druhé straně o jeho prvních třech operních dílech, které tvoří první pomyslné období Wagnerova hudebně-dramatického vývoje. Jedná se o romantickou operu Víly (Die Feen), francouzskou Opérou Comique ovlivněný Zákaz lásky (Das Liebesverbot) a velkou tragickou operu Rienzi, na kterých skladatel pracuje mezi roky 1833 až 1842. Nemohl jsem opomenout ani Wagnerovu první nedokončenou operu Svatba (Die Hochzeit),kterou se v této práci zabývám také. Na tyto opery se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a z pohledu dějového obsahu.
P. I. Čajkovskij: Piková dáma
Podolkhova, Xenia ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
V této magisterské práci pojednávám o tvorbě Petra Iljiče Čajkovského, o jeho přínosu do pokladny ruské a světové hudební literatury, o tom kde a jak hledal ispiraci a jak ji zpracovával ve své vokální tvorbě. Samostatná kapitola bude věnována Čajkovského životu s krátkým pozastavením na jeho dílech. Nejdůležitější kapitola je věnována podrobnému rozboru Čajkovského opery Piková dáma.
Písňová tvorba Antonína Dvořáka
Velehradská, Barbora ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Antonín Dvořák patří k mimořádným osobnostem české i světové kultury, jeho velká mezinárodní proslulost přispěla významně k růstu prestiže české kultury i národa v zahraničí. Jeho tvorba je uctívána a milována, vychází především z českého prostředí. Dvořák tvořil jako český umělec a jeho umění je nejen veliké, ale i v pravdě české. Byl velkou osobností, která ovlivnila nejenom další generaci hudebních skladatelů, ale i řadu teoretiků a milovníků hudby. Byl jedním z geniálních skladatelů, což dokazuje jeho množství skladeb z oblasti operní, písňové, ale také duchovní , komorní a orchestrální. Jeho díla jsou oblíbena i v dnešní době, často jsou koncertně provozovány a interpretovány na koncertních pódiích. Tématem mojí magisterské diplomové práce se stala písňová tvorba Antonína Dvořáka.
J. S. Bach a jeho kantátová tvorba pro bas
Šulc, Marek ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Předmětem této magisterské práce je kantátová tvorba J.S.Bacha pro bas. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o životě a díle J.S.Bacha. Druhou kapitolu tvoří rozbor tří kantát pro bas BWV 82, BWV 56, BWV 158. Třetí kapitola obsahuje seznam recititavů, duetů a árií pro bas. Kantátu " Ich will den Kreuzstab gerne tragen BWV 56 jsem zpíval v rámci svého absolventského koncertu.
Pojetí hudebního dramatu u Verdiho a Wagnera
Bárta, Martin ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Tuček, René (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (oponent)
Tato práce pojednává o rozdílném kompozičním a ideovém přístupu v hudebně dramatických dílech dvou velikánů operní hudby 19.století a jejich snaze o vytvoření autentické a svébytné hudební řeči.
Život a dílo G. Verdiho se zaměřením na operu Don Carlos
Urbánek, Miroslav ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Tuček, René (oponent)
Giuseppe Verdi je jednou z velikých postav mezi operními skladateli 19. století. I přes svůj tragický životní osud byl plný energie, kterou přenášel do svých oper.Pro svou práci na tomto tématu jsem se rozhodl ze dvou důvodů. Prvním z nich byla skutečnost, že i přes svou značnou znalost jeho operního díla, mně nebyl znám jeho životní osud. Druhým pak jeho silná a strhující hudba opery Don Carlos.Jeho dílo vyrůstá z domácí hudební tradice a znamená vyvrcholením italské operní tvorby. Verdi vyšel ze staré opery uzavřených čísel a dospěl k prokomponovanému hudebnímu dramatu velkého stylu. Hlavní bohatství jeho oper záleží především v melodice, jejímž je nedostižným mistrem, a v charakteristických rytmech. Obojí se v nich spojuje ke kouzelnému účinku: jeho hudba potěší srdce a mysl svou jednoduchostí a čistotou. Verdi pozvedl italskou operu na novou , vyšší úroveň. Vědomě si vybíral pouze to, co mu bylo svou tvůrčí individualitou blízké a odvrhoval vše cizí. Přitom vždy chápal, že odtržením od rodné půdy se musí vyvarovat jako největšího nebezpečí.Jeho opery proto právem patří mezi nejhranější operní díla, která kdy spatřila světlo světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Podskalský, Matěj
1 Podskalský, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.