Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopravní toky v kontextu smart regionu
PLACHÁ, Veronika
Tématem diplomové práce jsou "Dopravní toky v kontextu smart regionu". Hlavním cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit dopravní toky ve vybraném regionu v kontextu smart regionu. Dílčím cílem práce je následný návrh na zlepšení současné situace. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Zpracování bylo zahájeno studiem odborné literatury týkající se zejména dopravy, logistiky, dopravních toků, dopravní sítě, akcesibility, ale také smart city a smart regionu. V praktické části byl zvolen zkoumaný region Dačice. Pro tuto diplomovou práci byl za dopravní tok zvolený počet kilometrů, který lidé najezdí kvůli uskutečňování nákupů. Pro zanalyzování a zhodnocení dopravních toků byl nezbytně nutný sběr dat potřebných k posouzení aktuální situace. Dotazníkovou metodou byly získány informace, které se staly podkladem pro vlastní šetření. Sběr dat byl proveden formou dotazníku v tištěné podobě na základě osobního dotazování. Při zpracování práce byly provedeny dva anonymní průzkumy. První průzkum zkoumal dopravní toky najetých kilometrů kvůli nákupům v daném regionu. Druhý dotazník byl zaměřen na zákazníky obchodního řetězce Lidl. V práci byla aplikována analýza přepravních vztahů pomocí gravitačního modelu. Na základě zhodnocení situace bylo zjištěno, že za nákupy lidé jezdí v osobních automobilech, které vůbec nejsou plně obsazeny, maximální obsazenost je jedna, maximálně dvě osoby ve většině případů. Dochází tedy ke zbytečnému zatěžování dopravní infrastruktury, ke znečišťování životního prostředí. Součástí práce jsou návrhy na zlepšení situace, jak by bylo možné snížit počty najetých kilometrů právě pomocí smart systému.
Does childbirth change the gender gap in well-being within family?
Plachá, Veronika ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Votápková, Jana (oponent)
Ve všech zemích s vysokými příjmy prudce klesla v minulém století porodnost. Vzhledem k tomu, že porodnost v mnoha rozvinutých zemích je v současnosti pod hranicí generační obnovy, obavy o veřejné finance a životní úroveň narůs- tají. Státy s vyššími příjmy nejsou jediné, které zažívají pokles porodnosti. I většina zemí s nízkými a středními příjmy také zažívá problém klesající repro- dukce. Aby bylo možné lépe porozumět chování v oblasti porodnosti, mnoho studií začíná zkoumat dopad rodičovství na jejich životní spokojenost. I když mít dítě je většinou společné rozhodnutí partnerů, každý rodič může proží- vat rodičovství jinak, a tak vzniká rozdíl spojenosti mezi partnery. Cílem této práce je pomocí dat EU-SILC z roků 2013 a 2018 analyzovat, jestli děti ovlivňují rozdíl mezi partnery v životní spokojenosti a jak se tento rozdíl mezi rodinami liší. Výsledky ukazují, že trend se vyskytuje pouze v roce 2018, kdy je efekt největší u rodičů s malými dětmi a víceméně mizí (nerozlišuje se od efektu pozorovaného u rodičů s dětmi ve věku 15 let), když děti dosáhnou školního věku. V tomto případě uvádějí matky výrazně vyšší životní spokojenost než otcové. V roce 2013 není pozorován žádný významný trend. Pokud jsou ve vzorku zahrnuty bezdětné páry, rozdíl v životní spokojenosti mezi partnery při srovnání...
Do fringe benefits affect job satisfaction?
Plachá, Veronika ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Kopečná, Vědunka (oponent)
Zaměstnanecké benefity jsou využívány jako odměňování a kompenzace za práci, ale jejich význam při určování spokojenosti s prací je nejasný. Tato forma odměny by mohla mít za následek snížení pracovní spokojenosti a mobility. Cílem této práce je otestovat hypotézu, zda zaměstnanecké benefity ovlivňují spokojenost s prací. Studie využívá data z dlouhodobého průzkumu - National Longitudinal Survey of Youth provedeného v roce 2017 a používá pět regresních modelů k odhalení vztahu mezi spokojenosti s prací, benefity a různými aspekty práce. Výsledky poukázaly na typy zaměstnaneckých výhod, které mají signifikantní vliv na spokojenost s práci. Tyto výhody jsou flexibilní pracovní doba, placená mateřská dovolená a hrazené školení zaměstnavatelem, všechny tyto tři mají pozitivní vliv na spokojenost s prací. Nicméně, vliv čtyř jiných typů benefitů se jeví jako negativní. Tato práce také zkoumá, jak benefity vnímají různé podskupiny. Analýzou se zjistilo, že muži oceňují pružnou pracovní dobu více než ženy a zdravotní pojištění je pozitivně korelováno s pracovní spokojeností pouze u svobodných pracovníků. Tato práce tedy podporuje hypotézu, že zaměstnanecké výhody ovlivňují spokojenost s...
Analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury
PLACHÁ, Veronika
Tématem diplomové práce je Analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury. Cílem této diplomové práce je analýza dotačních podmínek investic do dopravní infrastruktury s následným komplexním vyhodnocením dotačních podmínek. Dílčím cílem práce je komparace s vybranou zemí EU a návrhem na zlepšení situace Diplomová práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část obsahuje vysvětlení důležitých pojmů týkajících se práce. Je zde rozbor dopravní infrastruktury a její financování v České republice. Zmíněný je i zahraniční pohled na investice do dopravy. Nechybí vysvětlení pojmu dotace, který je pro práci zásadní. V praktické části je provedena charakteristika Jihočeského kraje, který hraje v diplomové práci také důležitou roli , a to z důvodu, že je práce zpracována v rámci projektu GAJU, který se zabývá rozvojem Jihočeského kraje. Součástí praktické části je analýza zdrojů do dopravní infrastruktury, odkud a kam plynou finanční prostředky určené na výstavbu dopravní infrastruktury a za jakých podmínek se zaměřením na silniční síť. Na základě zhodnocení celého stavu a situace s investováním do dopravní infrastruktury byla navržena opatření ke zlepšení stávající situace
Zkušenosti učitelů s tématem smrti ve škole
PLACHÁ, Veronika
Disertační práce je věnována problematice výchovy týkající se smrti (death education). Představuje koncept této výchovy tak, jak vznikal a je realizován ve Spojených státech (Levinton, 1977; Wass, 2003; Doka 2015). Cílem kvalitativního výzkumu je zmapování zkušeností učitelů s tématem smrti ve škole. Sleduje zkušenosti s intervencí v případech úmrtí v nejbližší rodině žáka či úmrtí člena školní komunity, tak i zkušenosti s tématy týkajícími se smrti ve výuce a také podmínky pro výchovu týkající se smrti ve škole. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s deseti učiteli. Část práce sledující intervence učitelů představuje 11 případů, v šesti z nich šlo o úmrtí v rodině žáka, ve třech zemřel žák. Ve dvou případech se úmrtí týkalo učitelů. V rozhovorech učitelé věnovali výraznou pozornost situaci kolem sdělení úmrtí ve třídě žákům, obvykle volili věcné oznámení, po němž žákům doporučili, jak se k truchlícímu spolužáku chovat. V tomto doporučení se objevoval akcent na vcítění nebo na zachování běžného chování. Pokud událost sdělili žáci nebo učitel vnímal jejich zájem, následovala po oznámení diskuze, v níž žáci sdělovali své úvahy, zkušenosti. Žádný učitel nezaznamenal výrazné emoční reakce žáků. Truchlícímu žáku učitelé obvykle vyjádřili účast mimo třídu. Ve svém dalším jednání vůči němu buď usilovali o zachování běžného řádu, nebo zvažovali různé ohledy. Tyto ohledy se týkaly jak nároků na žáka, tak volby témat ve výuce, přičemž učitel respektoval citlivost vůči tématům rodiny či věnoval problematice smrti pozornost (často prostřednictvím četby). Část práce věnovaná tématu smrti ve výuce představuje předměty, ve kterých se učitelé s tématy týkajícími se smrti setkávají. Jde o Český jazyk, Prvouku, Přírodovědu, Vlastivědu, Etickou a Dramatickou výchovu. Ačkoli se témata týkající se smrti v souvislosti s učivem objevují, jen někteří učitelé jim věnují záměrnou pozornost. Jedná se potom nejčastěji o nejrůznější diskuze nebo písemnou tvorbu žáků, které obvykle navazují na společnou četbu. Učitelé vnímají zájem žáků o tato témata. V některých případech učitelé usilovali o vyvážení znecitlivujícího vlivu současné medializace smrti tím, že vedli žáky k prožitku skrze četbu či sledování filmu. Téma smrti někdy nastolili samotní žáci. Učitelé vnímali oporu pro intervenci ve svých osobních zkušenostech (pěti zemřel jejich rodič v dětství či v dospívání). V rámci profesní přípravy zmiňovali jako zásadní kurzy Kritického myšlení, případně Filozofie pro děti, které jim poskytly nástroje pro práci s náročnými tématy. Řada učitelů aplikuje osobnostní přístup ke svým žákům, který přirozeně tvoří vhodný rámec jak intervencím, tak i výuce věnující se tématu smrti.
Analýza vnějšího prostředí vybraného podnikatelského subjektu
PLACHÁ, Veronika
Bakalářská je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teorií, která je zaměřena na vysvětlení základních termínů, jako jsou podnik a podnikání, strategie a vnější analýza podniku. V praktické části je charakteristika vybraného podniku a zpracování vnějších analýz. Pro tuto bakalářskou práci byly vybrány tři nejznámější analýzy. Jde o PESTE analýzu, Porterův model pěti sil a SWOT analýzu.

Viz též: podobná jména autorů
6 PLACHÁ, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.