Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The right to participate as part of the European protection of national minorities
Pál, Ádám ; Plaňavová-Latanowicz, Jana (oponent)
Právo na participáciu ako súčasť európskej ochrany národnostných menšín Abstrakt Diplomová práca sa zaoberá problematikou práva národnostných menšín na efektívnu participáciu, predovšetkým vo svetle európskej regionálnej úpravy menšinového práva. Hlavným cieľom práce je vymedziť, akými konkrétnymi postupmi a prostriedkami môžu štáty zabezpečiť účinnú účasť menšinových príslušníkov v rôznych oblastiach spoločenského života. Ústredné postavenie v rámci práce zaujíma Rámcový dohovor na ochranu národnostných menšín, prijatý na pôde Rady Európy, ktorý obsahuje dodnes jediné právne záväzné ustanovenie garantujúce menšinám právo na účinnú účasť na európskej úrovni. Samotná práca je rozdelená na štyri časti. Úvodná časť práce poskytuje pohľad na participačné právo vo všeobecnom zmysle v kontexte medzinárodnej ochrany ľudských práv. V druhej časti zmapováva autor postavenie práva na efektívnu participáciu v dokumentoch univerzálnej a regionálnej ochrany národnostných menšín, prípadne tiež v iných medzinárodných dokumentoch, ktoré môžu byť relevantné z hľadiska menšín. Nasledujúce časti práce sa už sústreďujú na vyššie zmienený Rámcový dohovor. Tretia časť sa výhradne zameriava na článok 15 Rámcového dohovoru, ktorý má menšinovým príslušníkom zaručiť účinnú účasť na verejných záležitostiach, ako aj na sociálnom,...
Fenomén pozdní transpozice v České republice
Říha, Michal ; Pítrová, Lenka (vedoucí práce) ; Svobodová, Magdaléna (oponent) ; Plaňavová-Latanowicz, Jana (oponent)
FENOMÉN POZDNÍ TRANSPOZICE V ČESKÉ REPUBLICE Implementace evropského práva je nutnou podmínkou pro funkčnost evropské integrace. Zatímco ale normativní činnost vykonávají orgány Unie, provádění evropského práva je úkolem pro členské státy. Ty musí adekvátně uzpůsobit svůj právní řád a unijní pravidla účinně vymáhat. V případě směrnic je základní podmínkou jejich efektivity právě transpozice do národního právního řádu, což zpravidla znamená nezbytnost přijetí nové legislativy na národní úrovni. Česká republika dlouhodobě patří mezi státy s vysokým podílem pozdně transponovaných směrnic Evropské unie. Přes obecně přijímané tvrzení, že viníkem těchto transpozičních selhání je Parlament České republiky, výzkum takové názory vyvrací. Přestože Poslanecká sněmovna je na vládě poměrně autonomní, její projednávání je zdlouhavé a jednací řad nabízí jen omezenou paletu nástrojů na usměrnění parlamentních deliberací, k transpozičnímu zpoždění dochází již na exekutivní úrovni. A to i přes to, že Česká republika má sérii robustních opatření pro zlepšení plánování implementačních prací, jež ale v praxi nejsou vymáhány. Předkládaný výzkum vychází z údajů o legislativním procesu za tři volební období (2010-2021) a porovnává rychlost projednávání národní a implementační legislativy v českém prostředí. Tyto údaje srovnává s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.