Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivizující metody ve výuce psychologie
Pilousová, Alena ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Cílem rigorózní práce je vytvořit didaktický materiál zaměřený na přehled a využití aktivizujících metod pro výuku psychologie a pilotně ověřit, jaký mají aktivizující metody vliv na žáka střední odborné školy při výuce v oblasti kognitivní, sociální, osobně rozvojové a didaktické. Pilotní testování probíhalo v 1.ročníku střední odborné školy oboru sociální péče. V teoretické části práce je zpracována aktuální problematika obecné didaktiky, charakteristika vyučovacího předmětu psychologie, přehled výukových metod s akcentem na aktivizující metody a jejich užití ve výuce psychologie, pedagogickopsychologická charakteristika žáka střední školy a osobnost učitele. Na základě teoretických poznatků byly vytvořeny didaktické listy pro výuku psychologie. Podle těchto didaktických listů byla psychologie vyučována. O každé hodině byl veden záznam z pohledu učitele - terénní poznámky z hodin a jednotlivé výukové celky byly prostřednictvím dotazníků s názvem "Zpětná vazba z hodiny" žáky evaluovány. Výsledkem je podrobný doklad o tom, jak byly aktivizující metody při výuce psychologie vnímány žáky i učitelem a jaký měly dopad v oblasti kognitivní, rozvojové, didaktické a sociální. Poznatky byly kvalitativně analyzovány. Závěrem je uvedeno, že pilotní testování ukázalo, že aktivizující metody ve výuce psychologie...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.