Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rámcování kauzy Turów v regionálních médiích
Pištorová, Barbora ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza rámcování těžby uhlí v kauze Turów ve zpravodajském pokrytí v regionálních českých denících pomocí kvalitativní obsahové analýzy mediálních výstupů. Obsah práce je rozdělen do dvou hlavních částí. V teoretické části shrnuje teorii nastolování agendy, vymezuje koncept rámcování, stejně jako stručnou typologii a přístupy k identifikaci rámců, a popisuje rámcování ve zpravodajství. Nabízí taktéž přehled dosavadních studií zaměřených na rámcování environmentálních témat zpravodajskými médii i konkrétně na těžbu uhlí. Následuje stručná historie a vývoj kauzy Turów a metodologická část, jež vymezuje vybraný a analyzovaný mediální obsah, ale také identifikuje rizika tohoto výzkumu. Pro provedení kvalitativní analýzy byla zvolena zakotvená teorie a základní dva typy kódování: otevřené a axiální. Jejich pomocí bylo popsáno rámcování užívané ve zpravodajském pokrytí těžby uhlí v regionálních médiích a identifikované rámce a atributy připisované těžbě uhlí byly následně srovnány s již dříve provedenými studiemi. Práce tak nabízí přehled toho, jak média rámcovala těžbu uhlí v kauze Turów a nabízí vhled do této debaty.
Význačné stylové rysy článků PR (Na příkladu prezentace značky Nespresso v online lifestylových časopisech)
Pištorová, Barbora ; Mrázková, Kamila (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Práce se věnuje význačným stylovým rysům dnes téměř fenomenálního jevu, článku PR, zkoumá jeho specifika především v prostředí online lifestylových médií, tedy prostředí, ve kterém se tento žánr velmi často vyskytuje. Na základě literatury z oboru stylistiky, mediálních studií i public relations je v teoretické části nejprve zkoumán článek PR, a dále v části praktické je analyzován vybraný materiál. Tímto materiálem byly zvoleny články PR tematizující značku Nespresso nebo její produkty, které byly uveřejněny ve zvoleném typu médií v průběhu roku 2018. Výsledkem práce je tedy klasifikace článku PR na poli stylistiky, jeho vztah k běžným publicistickým, nekomerčním textům, textům reklamním i k již existujícímu pojmu advertorial.

Viz též: podobná jména autorů
1 Pištorová, Bára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.