Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chicagská škola - k programu moderního výzkumu velkoměsta a jeho realizaci
Petruželka, Tobiáš ; Lapka, Miloslav (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Lošťák, Michal (oponent)
Cílem disertace je interdisciplinární kontextualizace chicagské sociologické školy, zaměřuje se především na ty její aspekty, jež se týkají sociologických výzkumů města Chicaga v letech 1915- 1940. Cílem práce je propojit historický kontext a lokální specifika tehdejších výzkumů s výzkumným programem chicagské školy a jeho naplňováním. Nejprve jsou přiblíženy vybrané výzkumy, které chicagskou školy předcházely, dále jsou představena konceptuální a teoretická východiska jejího výzkumného programu. Nakonec jsou v tématických kapitolách kriticky prozkoumány nejvýznamnější monografie chicagské školy z let 1915-1940. Disertace se zabývá především tématy moderní urbánní kultury, migrace, kriminality a vývojem sociálního výzkumu v městském prostředí. Abstract The aim of this dissertaion is to contextualize historically and spatially the so called Chicago School of sociology. The Focus of the thesis is to present the urban research of the Chicago School in the years between 1915-1940 in an interdisciplinary perspective through the lenses of the historical context intertwined with specifics of the local research, followed by the research program of the Chicago School with its manifold research outcomes and applications. The interdisciplinary approach towards the topic and the contemporary practice of...
Chicagská škola - k programu moderního výzkumu velkoměsta a jeho realizaci
Petruželka, Tobiáš ; Lapka, Miloslav (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Lošťák, Michal (oponent)
Cílem disertace je interdisciplinární kontextualizace chicagské sociologické školy, zaměřuje se především na ty její aspekty, jež se týkají sociologických výzkumů města Chicaga v letech 1915- 1940. Cílem práce je propojit historický kontext a lokální specifika tehdejších výzkumů s výzkumným programem chicagské školy a jeho naplňováním. Nejprve jsou přiblíženy vybrané výzkumy, které chicagskou školy předcházely, dále jsou představena konceptuální a teoretická východiska jejího výzkumného programu. Nakonec jsou v tématických kapitolách kriticky prozkoumány nejvýznamnější monografie chicagské školy z let 1915-1940. Disertace se zabývá především tématy moderní urbánní kultury, migrace, kriminality a vývojem sociálního výzkumu v městském prostředí. Abstract The aim of this dissertaion is to contextualize historically and spatially the so called Chicago School of sociology. The Focus of the thesis is to present the urban research of the Chicago School in the years between 1915-1940 in an interdisciplinary perspective through the lenses of the historical context intertwined with specifics of the local research, followed by the research program of the Chicago School with its manifold research outcomes and applications. The interdisciplinary approach towards the topic and the contemporary practice of...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.