Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Montessori pedagogika, její přínosy a rizika
Petrovová, Petra ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na kvalitativní analýzu Montessori pedagogiky a tradiční české pedagogiky a pokouší se upozornit na některé problémy současného fungování vzdělávacího procesu v tradiční české škole a navrhnout konkrétní možnosti jeho zefektivnění. Teoretická část práce podává stručný obraz o autorce Montessori metody vzdělávání a o vývoji této metody a vymezuje principy této metody vzdělávání. Jádrem praktické části práce jsou kvalitativní analýzy Montessori pedagogiky a tradiční české pedagogiky. Ke zpracování těchto analýz přispěly výsledky průzkumu zaměřeného na vnímání přínosů a rizik uplatňování Montessori pedagogiky v praxi, který autorka provedla mezi Montessori učiteli. Výsledkem kvalitativních analýz obou výše zmíněných pedagogických směrů je návrh optimalizace výuky na tradiční české škole. Navrhovaná opatření se týkají zejména proměny školního prostředí, změny organizace a metod výuky, zmenšení počtu žáků ve třídě, změn v používaných metodách diagnostiky a hodnocení a financování školství ze strany státu. Diplomová práce si klade za cíl poukázat na nedostatky a nezbytnost změn v současném fungování povinného školského vzdělávání v České republice.
Možnosti zkvalitnění práce výchovných ústavů v ČR
Petrovová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti zkvalitnění činnosti výchovných ústavů v České republice. Teoretická část práce popisuje historický vývoj péče o mravně narušenou mládež na území České republiky, vymezuje pozici výchovných ústavů v systému institucionální výchovy a charakterizuje specifika těchto zařízení. Praktická část práce analyzuje současný stav výchovných ústavů v České republice, věnuje se otázce financování tohoto typu zařízení a jejím jádrem je především analýza některých problémů současného fungování výchovných ústavů a navržení konkrétních opatření k jejich nápravě. Nápravná opatření navržená v práci se týkají zejména sjednocení koncepce reedukace a resocializace, uzákonění vlastní kontrolní a hospitační činnosti v zařízeních, zajištění vyšší odbornosti pedagogických pracovníků výchovných ústavů a zvážení promíjení opatření ve výchově. Bakalářská práce si klade za cíl poukázat na nedostatky a nezbytnost změn v současném fungování výchovných ústavů v České republice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.