Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka lyžování předškolních dětí
Petrová, Daniela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...
Výuka lyžování předškolních dětí
Petrová, Daniela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...
Ošetřovatelská péče o ženu s onemocněním Lupus erythematosus v souvislosti s těhotenstvím
PETROVÁ, Daniela
V dnešní moderní době jsou možné téměř zázraky. Díky včasné diagnostice a léčbě dnes otěhotní a donosí těhotenství i ženy, u kterých to dříve nebylo možné. Lupus erythematosus představuje pro ženu i plod velké riziko. Těhotné ženy s tímto onemocněním jsou vystaveny mnoha potížím, které je nutno dlouhodobě sledovat a korigovat. Cílem páce bylo, zjistit problémy onemocnění Lupus erythematosus u vybraných těhotných žen, zjistit specifika ošetřovatelské péče, zjistit, jak se jednotlivé případy těhotných žen liší v průběhu těhotenství, dále porovnat klinické příznaky onemocnění Lupus erythematosus u vybraných těhotných žen a porovnat psychické problémy u vybraných těhotných žen při onemocnění Lupus erythematosus související s rizikovým těhotenstvím. V práci bylo použito kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém bylo stanoveno pět cílů a pět výzkumných otázek. Výzkumné šetření bylo prováděno na základě údajů z dokumentace a rozhovorem s vybranými ženami. Výsledky byly zpracovány do kazuistik a tabulek, kde byly zhodnoceny jednotlivé odlišnosti. Všechny cíle i výzkumné otázky byly splněny podklady výzkumného šetření. Na základě kvalitativního šetření je možné stanovit čtyři hypotézy. První hypotéza zní: U těhotných žen s onemocněním Lupus erythematosus je problémem motýlovitý erytém na obličeji. Druhá hypotéza zní: Specifikem ošetřovatelské péče u těhotných žen s onemocněním Lupus erythematosus je časté sledování ozev plodu v průběhu dne i v noci. Třetí hypotéza zní: Jednotlivé případy těhotných žen s Lupus erythematosus se liší v klinických projevech onemocnění. Čtvrtá hypotéza zní: Těhotné ženy s onemocněním Lupus erythematosus mají strach o následný vývoj těhotenství. Poznatky o onemocnění Lupus erythematosus a výsledky práce by mohly být využity v ošetřovatelském procesu a jeho intervencích poskytovaných porodními asistentkami v nemocniční i primární péči. Pokud budeme znát problémy a přání těhotných žen s tímto onemocněním, bude i efektivněji vedena ošetřovatelská péče o ně.

Viz též: podobná jména autorů
3 PETROVÁ, Daniela
1 Petrová, Dana
4 Petrová, Diana
1 Petrová, Dita
2 Petrová, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.