Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyrobení vzorku součásti aditivní technologií
Peňáz, Jan ; Sedlák, Josef (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením výroby prototypu třemi technologiemi. Dvě aditivní technologie využívají principu Laminated object manufacturing a Fused deposition modelling. Třetí technologií bylo frézování. Jako podklad výroby byl model vratného kola. Ke tvorbě modelu byl použit CAD systém SolidWorks, kde výstupními formáty byly SLDPRT a STL. Pro kontrolu chyb STL dat byl použit software MiniMagics. Pro přípravu 3D tiskových dat byly použity softwary SD View a Catalyst EX. Sestavení strategie obrábění probíhalo prostřednictvím CAM systému SolidCAM. Zařízení použitá pro výrobu prototypů byla 3D tiskárna Solido SD 300 Pro, 3D tiskárna Stratasys uPrint a 5osá frézka Hermle C20U. Nejvýhodnější použitou technologií pro výrobu jednoho prototypu byl tisk na 3D tiskárně Stratasys uPrint.
Třístranně sklápěná korba návěsu
Peňáz, Jan ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem třístranně sklápěné korby pro traktorový návěs s maximální hmotností 23 tun. Práce v úvodní části obsahuje rešeršní část a návrh koncepce korby včetně zadního čela. Prostřední část obsahuje pevnostní výpočty pomocí metody konečných prvků, tvarovou optimalizaci a kontrolní pevnostní výpočet. Pevnostní kontrola se zabývá především deformační a napěťovou analýzou v různých zátěžových stavech. Práce je zakončena zjednodušenými analytickými výpočty dílčích součástí vany. Příloha obsahuje grafické znázornění výsledků v programu ANSYS Workbench. Součástí diplomové práce je také výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci z firmou ZDT spol. s r.o. Nové Veselí. Korba je navržena pro univerzální podvozek - nosič nástaveb Mega 230.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů malých motocyklů.
Peňáz, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje součastný stav konstrukčních řešení motorů malých motocyklů. Porevnává také výkonové a ekonomické parametry u těchto motorů. Práce pomocí grafů a tabulek znázorňuje sledované parametry. Tyto tabulky a grafy poté slouží k usouzení, jakým směrem se motory malých motocyklů ubírají.V závěru shrnuje hlavní vývojové tendence a trendy do budoucnosti.
Velkoobjemový překládací vůz se šnekovým dopravníkem
Peterka, Jaroslav ; Peňáz, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem konstrukčních řešení velkoobjemových překládacích vozů používaných v dnešní době. V první části je proveden vlastní návrh konstrukce velkoobjemového překládacího vozu. Dále je proveden návrh šnekového dopravníku. Dále byla provedena pevnostní kontrola podvozku velkoobjemového překládacího vozu pomocí metody konečných prvků. Na základě výsledků pevnostní kontroly byly navrženy úpravy podvozku. Nakonec byla provedena pevnostní kontrola upraveného podvozku. Přílohy práce obsahují velikost deformace podvozku a výkresovou dokumentaci překládacího vozu. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT spol. s.r.o. Nové veselí.
Podvozek jednoúčelového vozu MEGA EASY
Nouza, Pavel ; Peňáz, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem podvozku traktorového návěsu o maximální hmotnosti 21000 kg. První část se zabývá rešeršním rozdělením používaných konstrukčních prvků podvozků. Dále je uveden koncepční návrh podvozku. Poslední část práce se zabývá pevnostní kontrolou navrženého rámu podvozku. V poslední části se práce zabývá pevnostní kontrolou navržené konstrukce rámu. Součástí práce je výkresová dokumentace rámu podvozku.
Vanová nástavba s otevíracím zadním čelem pro jednoúčelový vůz MEGA EASY
Sehnal, Milan ; Peňáz, Jan (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vanové nástavby a zadního výklopného čela pro jednoúčelový traktorový návěs MEGA EASY. Cílem této práce je zpracování rešerše a vytvoření koncepčního návrhu korby i zadního čela, řešení mechanismu otevírání zadního čela, výpočet konstrukce pomocí metody konečných prvků. Práce obsahuje i vybranou výkresovou dokumentaci.
Třístranně sklápěná korba návěsu
Peňáz, Jan ; Hladký, Bohumír (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem třístranně sklápěné korby pro traktorový návěs s maximální hmotností 23 tun. Práce v úvodní části obsahuje rešeršní část a návrh koncepce korby včetně zadního čela. Prostřední část obsahuje pevnostní výpočty pomocí metody konečných prvků, tvarovou optimalizaci a kontrolní pevnostní výpočet. Pevnostní kontrola se zabývá především deformační a napěťovou analýzou v různých zátěžových stavech. Práce je zakončena zjednodušenými analytickými výpočty dílčích součástí vany. Příloha obsahuje grafické znázornění výsledků v programu ANSYS Workbench. Součástí diplomové práce je také výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci z firmou ZDT spol. s r.o. Nové Veselí. Korba je navržena pro univerzální podvozek - nosič nástaveb Mega 230.
Vyrobení vzorku součásti aditivní technologií
Peňáz, Jan ; Sedlák, Josef (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením výroby prototypu třemi technologiemi. Dvě aditivní technologie využívají principu Laminated object manufacturing a Fused deposition modelling. Třetí technologií bylo frézování. Jako podklad výroby byl model vratného kola. Ke tvorbě modelu byl použit CAD systém SolidWorks, kde výstupními formáty byly SLDPRT a STL. Pro kontrolu chyb STL dat byl použit software MiniMagics. Pro přípravu 3D tiskových dat byly použity softwary SD View a Catalyst EX. Sestavení strategie obrábění probíhalo prostřednictvím CAM systému SolidCAM. Zařízení použitá pro výrobu prototypů byla 3D tiskárna Solido SD 300 Pro, 3D tiskárna Stratasys uPrint a 5osá frézka Hermle C20U. Nejvýhodnější použitou technologií pro výrobu jednoho prototypu byl tisk na 3D tiskárně Stratasys uPrint.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů malých motocyklů.
Peňáz, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje součastný stav konstrukčních řešení motorů malých motocyklů. Porevnává také výkonové a ekonomické parametry u těchto motorů. Práce pomocí grafů a tabulek znázorňuje sledované parametry. Tyto tabulky a grafy poté slouží k usouzení, jakým směrem se motory malých motocyklů ubírají.V závěru shrnuje hlavní vývojové tendence a trendy do budoucnosti.

Viz též: podobná jména autorů
4 Peňáz, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.