Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace Machiavelliho Vladaře se spisem Erasma Rotterdamského O výchově křesťanského vladaře
Pazderová, Tereza ; Halamka, Tomáš (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Práce se zabývá komparací spisu Vladař od Nicòlla Machiavelliho a spisu O výchově křesťanského vladaře Erasma Rotterdamského. Cílem práce je zjistit, zda jsou tato díla oprávněna stavěna do protikladu. K dosažení tohoto cíle je nejprve představen historický kontext obou autorů a jejich doby. Poté jsou pomocí textuální analýzy rozebrána obě díla, která jsou místy doplněna o poznatky z kontextuální části. Ta jsou pak následně porovnána komparační metodou. Na základě rozboru a srovnání obou děl bylo zjištěno, že obě díla nelze pokládat za zcela protikladná. V některých oblastech jsou názory obou autorů protikladné, ovšem najdeme i mnoho názorových okruhů, kde naopak nalezli shodu. Ta byla nejčastěji zapříčiněna společným humanistickým základem obou tvůrců.
Errors in the use of articles in Czech advanced learner English
Pazderová, Tereza ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Vašků, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce analyzuje chyby v užití členů v pokročilé žákovské angličtině. Jejím cílem je určit, který typ nominální reference působí českým žákům největší problémy. První část práce se zabývá klasifikací členů a typů reference. Výzkum čerpá data ze žákovského korpusu LINDSEI_CZ, který se skládá z padesáti patnáctiminutových rozhovorů, ve kterých byla škála jazykových urovní jednotlivých studentů překvapivě široká. V korpusu bylo nalezeno 265 chyb v užití členů, ty byly označkovány a následně kategorizovány a rozděleny dle typu členu a reference. Výzkum ukázal, že nejproblematičtější oblastí je negenerická, neurčitá reference. Většina chyb byla založena na úplném vypuštění členu, zřejmě vlivem transferu z češtiny. Dalším typem reference, který působí studentům problémy, je reference generická, avšak v případě takové chyby šlo nejčastěji o nadužití určitého členu. Výsledky práce by měly sloužit jako východisko pro další výzkum, jenž by přinesl odpovědi na otázky, které tato práce nemohla zodpovědět, společně s dalšími pedagogickými implikacemi. Klíčová slova: žákovský jazyk, mluvený jazyk, chybová analýza, členy, reference

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.