Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ
Papežová, Nikola ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Papežová Nikola: Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ Diplomová práce, 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový program, který je určen převážně pro žáky 1. stupně základní školy. Výukové programy byly vytvořeny na základě analýzy tématu voda v krajině. Praktickým výstupem práce jsou vypracovány dva výukové programy - Život v mokřadu a Vodní svět (metodika pro učitele). Dále pak jsou zde pracovní listy, které posloužily v rámci pretestu, posttestu-1 a posttestu-2 pro vyhodnocení efektivity navržených programů. Výukové programy byly prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 5. tříd na základní škole. Klíčová slova: voda, krajina, výukový program, pracovní listy
Evaluace environmentálních výukových programů z hlediska tvorby environmentálních postojů
PAPEŽOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je zjištění vlivu environmentálních výukových programů na postoje žáků základních škol, zda díky zvyšujícímu se počtu návštěv žáků ve středisku ekologické výchovy dochází k zlepšení postojů a kladnému chování jedinců k životnímu prostředí. V první části práce je ucelený pohled na postoje, jejich měření, metodologické problémy, environmentální vzdělávání v současném kurikulárním vzdělávání u nás, environmentální výchovu, výukové programy a výzkumy realizované na cílové skupině žáků prvního a druhého stupně v našem prostředí. Obsahem druhé části je sestrojení dvou dotazníků. Ty jsou tvořeny tvrzeními, ke kterým respondent přisuzuje svoji míru souhlasu či nesouhlasu za pomoci Likertovy škály. Tvrzení v dotaznících jsou rozděleni do čtyř oblastí, které jsou blíže zkoumány. Jedná se o oblast postoj k ochraně přírody, zájem o přírodu, proenvironmentální jednání a postoj k životnímu prostředí. Respondenti tvoří vybrané soubory z podkladů poskytnutých střediskem ekologické výchovy Toulcův dvůr, z. s. v průběhu čtyř let. Data od nich získaná jsou statisticky vyhodnocována za pomoci obecného regresního modelu a lineární regrese. Z výsledků vyplývá, že u respondentů 1. stupně počet návštěv nemá žádný vliv na postoje k životnímu prostředí, postojů k ochraně přírody a na proenvironmentální jednání. Jediná oblast, kde došlo k prokázání vztahu, bylo zvýšení zájmu o přírodu. Oproti tomu výsledky 2. stupně ukazují, že změny proenvironmentálních postojů jsou vlivem návštěvnosti ekologických výukových programů velmi výrazné a to ve všech zkoumaných oblastech.
Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ
Papežová, Nikola ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Papežová Nikola: Voda v krajině - výukový program pro žáky ZŠ Diplomová práce, 2016 Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc. Cílem diplomové práce je vytvořit výukový program, který je určen převážně pro žáky 1. stupně základní školy. Výukové programy byly vytvořeny na základě analýzy tématu voda v krajině. Praktickým výstupem práce jsou vypracovány dva výukové programy - Život v mokřadu a Vodní svět (metodika pro učitele). Dále pak jsou zde pracovní listy, které posloužily v rámci pretestu, posttestu-1 a posttestu-2 pro vyhodnocení efektivity navržených programů. Výukové programy byly prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 5. tříd na základní škole. Klíčová slova: voda, krajina, výukový program, pracovní listy
Výukový program o mravencích zaměřený na žáky ZŠ
PAPEŽOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem Výukový program o mravencích zaměřený na žáky ZŠ je návrh přírodovědná výukové trasy. Ta by měla sloužit nejen pro širokou veřejnost, ale i jako doplněk k výukovým metodám přírodopisu pro 2. stupeň základních škol a tomu odpovídající ročníky víceletých gymnázií. V první části popisuji vyučovací metody a formy při využívání naučných stezek, dále se zaměřuji na typy, členění a historii naučných stezek v České republice a zároveň i na využití naučných stezek pro děti. Jedna z částí se zabývá charakteristikou mravenců. Obsahem druhé části bakalářské práce je návrh deseti textů jednotlivých zastavení a pracovních listů. Panely navíc poskytují řadu informací o životě mravenců. Naučná stezka je pak pojmenovaná "Po stopách mravenců". Cílem práce je přiblížit svět mravenců a tím i u lidí probudit větší zájem o přírodu.

Viz též: podobná jména autorů
4 PAPEŽOVÁ, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.