Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka žáků s poruchou autistického spektra na základní škole speciální - didaktické a metodické aspekty
Pape, Lea ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá didaktickými a metodickými aspekty výuky žáků s poruchou autistického spektra (dále PAS) na základní škole speciální (dále ZŠ speciální). Klade si za cíl popsat, jaké didaktické prostředky a metody jsou využívány při vzdělávání těchto žáků na daném typu školy. V teoretické části práce jsou vymezeny poruchy autistického spektra v kontextu současných poznatků, jejich charakteristické projevy a využívané intervenční přístupy. Dále se teoretická část zabývá platným legislativním vymezením a specifiky vzdělávání žáků s PAS na ZŠ speciální. V návaznosti na to jsou popsány didaktické a metodické aspekty této výuky, přičemž je vymezen edukační proces a jeho cíle, didaktické zásady a výukové metody. Následně jsou blíže specifikovány využívané organizační formy a postavení didaktických prostředků v edukaci. V empirické části diplomové práce byl k řešení výzkumného problému zvolen kvalitativní výzkumný přístup, jelikož pro naplnění cíle, kterým bylo zjistit a popsat, jaké didaktické prostředky a metody jsou využívány při vzdělávání žáků s PAS na ZŠ speciálních, jsou podstatné osobní zkušenosti pedagogů. Výzkumný soubor byl tvořen osmi pedagogy, kteří alespoň pět let působí na ZŠ speciální, kde vzdělávají žáky s PAS. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.