Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná americká nezávislá filmová produkce
Dusil, Marek ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Kromě mainstreamové studiové produkce byla ve filmu vždy i ta nezávislá a v Americe tomu tak bylo prakticky od vzniku kinematografie. Tato práce pojednává o vývoji, postupech a transformaci nezávislé americké filmové produkce do pozice, v jaké ji známe dnes.
Ocenění v prostředí českého filmového a televizní průmyslu
Klimešová, Pavla ; MATHÉ, Ivo (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Výroční filmové ceny jsou nedílnou součástí každého filmového průmyslu. Práce pojednává o společenském významu cen obecně i v rámci českého prostředí, historii cen v českém průmyslu a úzce se zaměřuje na cenu Český lev.
Na obranu diváka
Noll, Alžběta ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
Filmová online distribúcia: Vstup nezávislých filmov na súčasné najdôležitejšie VOD platformy
Čajková, Michaela ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Táto bakalárska práca si dáva za cieľ preskúmať S-VOD a VOD platformy, ktoré sú prístupné na medzinárodnom online trhu. Zameriame sa na možné zisky, ktoré producentovi prináša S-VOD a VOD a preskúmame možnosti fungovania v súčasnosti najvýznamnejších hráčov na trhu. Budeme sa zaoberať bariérami vstupu na tento trh a objasníme rolu agregátorov. V druhej časti práce, ktorá bude praktická, vypracujeme stratégiu pre nezávislý dokumentárny film, v našom prípade case study pre film Lampedusa in Winter pre čo najúspešnejšiu online distribúciu na viacerých platformách a zameriame sa na divákov z celého sveta. Budeme skúmať možné budúce výnosy.
Žánrové a produkční bariéry českého hororu
Kimlová, Jana ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Žánrové a produkční bariéry českého hororu" se zabývá vývojem hororového žánru na území České republiky od jeho počátku až dodnes. V první části definuje horor na obecné úrovni, včetně jeho typických žánrových prvků a konvencí. V analytické části pak zkoumá možné příčiny neúspěchu tohoto žánru v českém prostředí a nastiňuje jeho možný vývoj do budoucna, při zohlednění současných trendů v tomto žánru.
Divadelní filmy
Doležalová, Kateřina ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních. První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem. V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
Vliv věkové struktury na míru kriminalityv České republice
Pražský, Přemysl ; Dušek, Libor (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Identifikuji dvě možné hypotézy, které vysvětlují vztah věkové struktury a míry kriminality. Početná věková skupina může znamenat nedostatek kriminálních příležitostí pro potencionální pachatele a tak by vedla ke snížení míry kriminální participace. Může ale také vést k negativním sociálním dopadům, například menší dostupnosti legálních způsobů výdělku a tak k vyšší kriminální aktivitě. Používám dekompoziční metodu dle Oaxaca k výpočtu poměru změn míry kriminality způsobených změnou věkové struktury, dle této metody je takto vysvětleno 30% změny, také zjišťuji, že došlo k výrazným poklesům kriminální participace u jinak kriminálně nejaktivnějších věkových skupin. Pomocí metody nejmenších čtverců s fixními efekty zjišťuji, že pokud se zvýší proporce věkové skupiny, její kriminální participace se má také tendenci zvětšit.
Distribuční a marketingové strategie společnosti Aerofilms
Šilarová, Hana ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Tato práce mapuje společnost Aerofilms, především pak její distribuční a marketingové strategie. První část zběžně popisuje historii Aerofilms od jejího založení a představuje její zakladatele, kteří jsou zároveň provozovateli tří pražských artových kin Aero, Světozor a Bio Oko. Druhá část práce sleduje dramaturgickou koncepci, podle níž si společnost vybírá filmy do distribuce. Nedílnou součástí portfolia Aerofilms je také alternativní obsah, například přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku či Národního divadla v Londýně. Třetí část sleduje vývoj návštěvnosti a tržeb v jednotlivých letech a dále analyzuje způsoby propagace, které Aerofilms využívají, pomocí marketingového mixu 4P.
Historický film v současné evropské kine matografii z producentského hlediska
Kalandrová, Pavlína ; PRAŽSKÝ, Přemysl (vedoucí práce) ; BOBIŇSKI, Filip (oponent)
Žánr historického filmu slouží jako modelový příklad pro sledování problematiky developmentu a financování náročnějších filmových projektů v současné evropské kinematografii. Východiskem je domněnka, že historické filmy bývají většinou producentskými projekty, jelikož mají obchodní potenciál. V práci je představen žánr historického filmu z hlediska teoretického a filmově historického. Dále je vysvětlen pojem evropské kinematografické dílo a stručně představeny možnosti financování evropských koprodukčních filmů. Popíše se, co producent sleduje a ovlivňuje během své práce na vznikajícím historickém filmu. Získané poznatky jsou aplikovány na pěti menších případových studiích. Jejich součástí jsou i reflexe producentů. Výsledkem zkoumání je konstatování, že kvalita a uměleckost filmu jdou napříč žánry, stejně jako producentský či režisérský přístup k projektu. Točit artově zaměřené historické filmy je z finančního hlediska riskantnější, přitom jen tak je film jedinečný, může přežít desetiletí a mít skutečně celosvětový úspěch.
Odraz konce státního filmového monopolu v československých odborných filmových časopisech
Knapp, Marie ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Pražský, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem dvě odborná periodika Film a doba a Kino reflektovala konec státního filmového a televizního monopolu v Československu. Jako zkoumané ročníky byly zvoleny léta 1990, 1991 a 1992. Práce si klade za cíl analyzovat pomocí kvalitativní interpretativní analýzy soubor článků, které se jakýmkoliv relevantním způsobem vztahovaly k proměnám v československé kinematografii a televizi způsobené přechodem k tržnímu hospodářství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pražský, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.