Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň řečových schopností a jazykových dovedností předškolního dítěte
Otiepková, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně řečových schopností a jazykových dovedností předškolních dětí. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků analyzovat a popsat tuto úroveň u předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání a zjistit vlivy, které se na ni podílejí ze strany rodiny a mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje vymezení základní terminologie, řečové ontogenezi v předškolním věku, a faktorům, které ovlivňují její průběh, a zabývá se poskytováním logopedické intervence (konkrétně preventivní opatření v rodinném prostředí, odborná logopedická péče), rozvojem komunikačních schopností dítě v mateřské škole. V praktické části je popsáno výzkumné šetření a jeho výsledky.
Komunikační kompetence v kurikulu mateřské školy
Otiepková, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hájková, Eva (oponent)
Práce se zaměřuje na pojetí komunikačních kompetencí v kurikulárních dokumentech v etapě předškolního vzdělávání a seznamuje s možnostmi rozvoje těchto kompetencí dětí v prostředí mateřské školy. Teoretická část nastiňuje problematiku kurikula, klíčových a komunikačních kompetencí v kontextu preprimárního vzdělávání. Výzkumná část práce je prezentací kvalitativně-kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat pojetí komunikačních kompetencí v kurikulárních dokumentech mateřských škol a na základě přímého pozorování zjistit, jak pedagogové mateřských škol naplňují obsah komunikačních kompetencí v této etapě vzdělávání, jak tuto oblast diagnostikují a jaké příležitosti nabízí prostředí mateřské škol k rozvoji komunikačních kompetencí předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů vybraných mateřských škol bylo zjištěno, že školy zahrnují do svých koncepčních materiálů oblast komunikačních kompetencí a přikládají ji velký význam, i když tyto dokumenty mají různou obsahovou i formální úroveň. Z pozorování a rozhovorů s respondenty jsme dospěli k závěru, že mateřské školy a jejich pedagogové zpravidla poskytují dětem kvalitní podmínky pro rozvoj jejich komunikačních kompetencí (pozitivní komunikační klima, správný mluvní vzor, primární...
Úroveň řečových schopností a jazykových dovedností předškolního dítěte
Otiepková, Markéta ; Durdilová, Lucie (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně řečových schopností a jazykových dovedností předškolních dětí. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků analyzovat a popsat tuto úroveň u předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání a zjistit vlivy, které se na ni podílejí ze strany rodiny a mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje vymezení základní terminologie, řečové ontogenezi v předškolním věku, a faktorům, které ovlivňují její průběh, a zabývá se poskytováním logopedické intervence (konkrétně preventivní opatření v rodinném prostředí, odborná logopedická péče), rozvojem komunikačních schopností dítě v mateřské škole. V praktické části je popsáno výzkumné šetření a jeho výsledky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.