Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální ohlas poválečných děl Jiřího Koláře (Dny v roce, Roky v dnech)
Odehnalová, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato práce si klade za cíl analyzovat poválečnou tvorbu Jiřího Koláře s konkrétním zaměřením na sbírku Dny v roce a její deníkovou modifikaci Roky v dnech. Zaměřuje se na historický kontext Kolářova publikačního období, rozebírá vznik a působení významného uskupení na umělecké scéně, Skupiny 42, seznamuje s životem Jiřího Koláře potažmo s jeho tvorbou, zejména pak rozebírá dvě již zmíněná poválečná díla Dny v roce a Roky v dnech. Zde si klade za důraz vystihnout podstatu tohoto Kolářova díla, jeho nezvyklých metod, kterých v něm užívá a popsat jeho nové formy a způsoby experimentu v konceptu díla a jazykových prostředcích. Nakonec zkoumá mediální ohlas těchto dvou děl. Pomocí dobových recenzí demonstruje komplikovanost tehdejší situaci totalitního režimu, jelikož obě díla byla sice napsána v roce 1947, ovšem sbírka Dny v roce byla o rok později publikována, deníkového doplnění Roky v dnech se čtenáři dočkali až v roce 1992. Důležitou roli v této komplexní analýze Kolářova díla tedy hraje právě historický kontext, a to sice poválečné období a totalitní režim, který manipuloval médii a omezoval vydávat nemalé množství publikací. Mezi autory, kteří takový zákaz dostali, patřil i Jiří Kolář. Na jeho tvorbě je tato skutečnost patrná z důvodu pozdější publikace jeho děl, kvůli které Kolář nemohl počítat...
Mediální ohlas poválečných děl Jiřího Koláře (Dny v roce, Roky v dnech)
Odehnalová, Tereza ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato práce si klade za cíl analyzovat poválečnou tvorbu Jiřího Koláře s konkrétním zaměřením na sbírku Dny v roce a její deníkovou modifikaci Roky v dnech. Zaměřuje se na historický kontext Kolářova publikačního období, rozebírá vznik a působení významného uskupení na umělecké scéně, Skupiny 42, seznamuje s životem Jiřího Koláře potažmo s jeho tvorbou, zejména pak rozebírá dvě již zmíněná poválečná díla Dny v roce a Roky v dnech. Zde si klade za důraz vystihnout podstatu tohoto Kolářova díla, jeho nezvyklých metod, kterých v něm užívá a popsat jeho nové formy a způsoby experimentu v konceptu díla a jazykových prostředcích. Nakonec zkoumá mediální ohlas těchto dvou děl. Pomocí dobových recenzí demonstruje komplikovanost tehdejší situaci totalitního režimu, jelikož obě díla byla sice napsána v roce 1947, ovšem sbírka Dny v roce byla o rok později publikována, deníkového doplnění Roky v dnech se čtenáři dočkali až v roce 1992. Důležitou roli v této komplexní analýze Kolářova díla tedy hraje právě historický kontext, a to sice poválečné období a totalitní režim, který manipuloval médii a omezoval vydávat nemalé množství publikací. Mezi autory, kteří takový zákaz dostali, patřil i Jiří Kolář. Na jeho tvorbě je tato skutečnost patrná z důvodu pozdější publikace jeho děl, kvůli které Kolář nemohl počítat...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.