Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika nových experimentálních postupů ve fyzikální oblasti výzkumu dechových hudebních nástrojů
Hruška, Viktor ; Otčenášek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou metod měření akustických vlastností dechových žesťových nástrojů. Je popsán princip videokymografie a je odvozena a popsána na ni založená metoda vysokorychlostního měření plochy otevření rtů hráče. Další metody jsou diskutovány. Práce obsahuje základní přehled fyziky dechových nástrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úvod do problematiky barvy zvuku barokních a moderních houslí
Klimeš, Jakub ; OTČENÁŠEK, Zdeněk (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Práce se zabývá konstrukčními rozdíly houslí barokního a moderního typu, propojením těchto rozdílů s objektivními akustickými poznatky a jejich vlivem na barvu zvuku. Obsahuje: organologické shrnutí vývoje nástroje do 17. století, popis základních akustických principů tvorby zvuku na houslích, organologické shrnutí konstrukčních změn od baroka po současnost a jejich částečné projení s hudební akustikou. Poslední kapitolou je pak vlastní výzkum. Zde jsou porovnávána spektra harmonických složek jednotlivých tónů nástrojů barokních a moderních a jejich směrové vyzařovací charakteristiky. Vyvozené závěry jsou pak dány do souvislosti se subjektivním popisem barvy zvuku.
Metodika nových experimentálních postupů ve fyzikální oblasti výzkumu dechových hudebních nástrojů
Hruška, Viktor ; Otčenášek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Obdržálek, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou metod měření akustických vlastností dechových žesťových nástrojů. Je popsán princip videokymografie a je odvozena a popsána na ni založená metoda vysokorychlostního měření plochy otevření rtů hráče. Další metody jsou diskutovány. Práce obsahuje základní přehled fyziky dechových nástrojů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dozvuk autentického prostoru a jeho nahrazení umělým dozvukem
Stratílek, Jakub ; SYROVÝ, Václav (vedoucí práce) ; OTČENÁŠEK, Zdeněk (oponent)
Předmětem této písemné práce je dozvuk jako přirozený akustický jev v uzavřených prostorech využívaných pro hudební produkci a jeho nahrazení. První kapitola práce vymezuje dozvuk jako fyzikální jev a definuje základní pojmy. Druhá kapitola je věnonána dozvuku autentického prostoru, jeho charakteristice a specifickým vlastnostem. V další kapitole jsou popsány vlastnosti umělého dozvuku, jeho parametry a případné problémy. V této kapitole je také uvedeno, jak umělý dozvuk přizpůsobit. Čtvrtá kapitola práce se věnuje srovnání autentického a umělého dozvuku. Nalezneme zde vzájemné srovnání jejich parametrů, rozdíly při buzení stejným signálem, porovnání algoritmických a konvolučních dozvuků s dozvukem autentickým. Kapitola pátá pak dále uvádí požadavky na umělý dozvuk při auralizaci a také některé elementární estetické kategorie. Poslední kapitola této práce popisuje praktický experiment, který ověřuje platnost hypotézy nahrazení přirozeného dozvuku. Předmět experimentu spočívá v auralizaci zvukové ukázky z bezodrazové místnosti a nahrávacího studia. Cílem experimentu je simulovat dozvuk koncertního sálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.