Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení předsedy vlády v politickém systému České republiky a Slovenska
Numerato, Marek ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Postavení předsedy vlády v politickém systému České republiky a Slovenska se zabývá srovnáním rolí předsedů vlád v politických systémech České republiky a Slovenska. Země byly vybrány do společné komparativní analýzy nejen z toho důvodu, že částečně sdílejí svoji historii, ale také vzhledem k tomu, že se již od svého vzniku v roce 1993 potýkají s podobnými problémy a výzvami. Ať už jde o proces demokratizace, ekonomické a společenské transformace, konsolidaci ústavních institucí nebo cestu za evropskou integrací. Práce mapuje zkušenosti aktérů exekutivy v obou sledovaných zemí a poukazuje na fakt, že postavení předsedy vlády v politickém systému není odvislé pouze od samotné osobnosti premiéra. Naopak je ovlivněno zejména volebním systémem, stranickopolitickou soustavou, formátem a stabilitou vlád. Vedle těchto poměrně snadno pozorovatelných parametrů však pole působnosti vládního předsedy určuje například i politická kultura nebo proměnné ryze personalizované povahy. Jako důležití "protihráči" předsedy vlády jsou vnímáni instituce prezidenta, legislativní orgány, jednotlivé politické strany i ministři. V práci je sledována i skutečnost, jakým způsobem se dotkly postavení předsedy vlády institucionální změny (např. zřízení druhé komory v České republice nebo zavedení přímé volby hlavy státu...
Postavení předsedy vlády v politickém systému České republiky a Slovenska
Numerato, Marek ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce Postavení předsedy vlády v politickém systému České republiky a Slovenska se zabývá srovnáním rolí předsedů vlád v politických systémech České republiky a Slovenska. Země byly vybrány do společné komparativní analýzy nejen z toho důvodu, že částečně sdílejí svoji historii, ale také vzhledem k tomu, že se již od svého vzniku v roce 1993 potýkají s podobnými problémy a výzvami. Ať už jde o proces demokratizace, ekonomické a společenské transformace, konsolidaci ústavních institucí nebo cestu za evropskou integrací. Práce mapuje zkušenosti aktérů exekutivy v obou sledovaných zemí a poukazuje na fakt, že postavení předsedy vlády v politickém systému není odvislé pouze od samotné osobnosti premiéra. Naopak je ovlivněno zejména volebním systémem, stranickopolitickou soustavou, formátem a stabilitou vlád. Vedle těchto poměrně snadno pozorovatelných parametrů však pole působnosti vládního předsedy určuje například i politická kultura nebo proměnné ryze personalizované povahy. Jako důležití "protihráči" předsedy vlády jsou vnímáni instituce prezidenta, legislativní orgány, jednotlivé politické strany i ministři. V práci je sledována i skutečnost, jakým způsobem se dotkly postavení předsedy vlády institucionální změny (např. zřízení druhé komory v České republice nebo zavedení přímé volby hlavy státu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.