Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Madony
Novotná, Daria ; Binder, Ivo (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Korozní a chemická odolnost konverzních povlaků
Palková, Michaela ; Ing. Eva Novotná, Ph.D., Paed IGIP (oponent) ; Tulka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla zaměřená na studium chemické a korozní odolnosti vybraných konverzních povlaků. V teoretické části byl proveden rozbor problematiky koroze a možností protikorozních ochran se zaměřením na konverzní povlaky zhotovené na povrchu oceli a hliníku. V experimentální části bylo provedeno testování jejich korozní a chemické odolnosti a to jednak bez další povrchové úpravy, a jednak v kombinaci s povlakem zhotoveným pomocí syntetické nátěrové hmoty a práškové nátěrové hmoty na bázi polyesteru.
Analýza vybraných ukazatelů Lesů ČR s.p. pomocí časových řad
Dobeš, Jiří ; Mgr. Veronika Novotná, Ph.D (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce bude zkoumat a analyzovat vybrané ukazatele státního podniku Lesy ČR s. p., s využitím statistických metod. V první části bude shrnuta teorie zabývající se popisem regresní analýzy a časových řad. Další praktická část se bude zabývat popisem podniku, analýzou vstupních dat, jejich zhodnocení, vyrovnání dat zvolenou funkcí a případnou prognózou do dalších let.
Komplexní chromozomové aberace v buňkách kostní dřeně dospělých pacientů s myelodysplastickými syndromy (MDS): frekvence, mechanizmus vzniku a klinický význam.
Rochlová, Kristina ; Zemanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotná, Drahuše (oponent)
Komplexní chromozomové aberace jsou popisovány přibližně u 20 % pacientů s myelodysplastickými syndromy (MDS) a jsou asociovány se špatnou prognózou. Mechanizmy a možné příčiny zodpovědné za vznik těchto aberací však nejsou zcela jasné. Byly popsány dva modely, a to rozpad jednotlivých chromozomů či jejich částí během tzv. buněčné krize (chromothripsis) a/nebo postupná kumulace chromozomových aberací v průběhu onemocnění (klonální vývoj). Kombinací cytogenomických metod jsme vyšetřili 61 vzorků kostní dřeně dospělých nemocných s MDS a komplexním karyotypem. Ve většině případů jsme nalezli nebalancované aberace spojené se ztrátami genetického materiálu. Do přestaveb nejčastěji vstupovaly chromozomy 5, 7 a 12. Klonální vývoj jsme detekovali u 26, chromothripsis u 12 a oba mechanizmy u 14 nemocných. Nejkratší celkové přežití měli pacienti s deletovaným chromozomem 5 zahrnutým do komplexních přestaveb. Příčina vzniku komplexních aberací neměla na přežití vliv. Cytogenomická analýza komplexních aberací umožňuje detekovat balancované i nebalancované změny a identifikovat významné procesy tumorogeneze jako je klonální vývoj a chromothripsis. Studium chromozomových aberací a identifikace mechanizmů, které hrají významnou roli v průběhu onemocnění, se tak výrazně podílí na správném stanovení diagnózy a...
Kvalita služeb v zábavních tematických parcích
Novotná, Daniela
Novotná, D. Kvalita služeb v zábavních tematických parcích. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce zkoumá klíčové faktory kvality služeb, které jsou důležité pro návštěvníky zábavních tematických parků v České republice. Pro identifikaci těchto faktorů jsou využita primární a sekundární data. V práci je charakterizováno zkoumané prostředí a nabídka zábavních tematických parků v ČR. Prostřednictvím primárního výzkumu je posouzena úroveň kvality služeb u konkrétního zábavního tematického parku v kontextu spokojenosti a loajality návštěvníků. Pro hodnocení spokojenosti návštěvníků je využito SERVQUAL a IPA analýzy. Na základě výsledků jsou uvedena obecná doporučení pro management zábavních tematických parků, případně pro destinační management. Management parku tak získá informace o návštěvnících s ohledem na jejich preference při hodnocení kvality poskytovaných služeb. Dle hodnocení úrovně kvality ve vybraném zábavním parku jsou formulována konkrétní opatření, která by vedla ke zvýšení spokojenosti a loajality návštěvníků.
Fyzioterapie u dysmenorey
Novotná, Dominika ; Havlíčková, Michaela (vedoucí práce) ; Ježková, Martina (oponent)
Bibliografický záznam NOVOTNÁ, Dominika. Fyzioterapie u dysmenorey. Praha: Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, 2022. 110 s., 7 příloh. Vedoucí bakalářské práce Mgr. Michaela Havlíčková. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou dysmenorey, která patří mezi častý problém mnohých žen. V teoretické části práce je popsána fyziologie menstruačního cyklu včetně vlivu pohlavních hormonů na některé další systémy ženského organismu. Zabývá se rozlišením primární a sekundární dysmenorey a jejich patogenezí, zaměřuje se na bolest včetně jejího vztahu k menstruačnímu cyklu a zmiňuje i funkční poruchy pohybového systému u pacientek s dysmenoreou. Není opomenut význam diferenciální diagnostiky mezi primární a sekundární dysmenoreou. Poslední úsek teoretické části práce popisuje jednotlivé fyzioterapeutické metody a koncepty využitelné v terapii jak primární, tak dle možností i sekundární dysmenorey. Poznatky z teoretické části jsou využity v praktická části práce, která obsahuje kazuistiku pacientky s primární dysmenoreou, včetně kineziologického rozboru a její terapie za použití vybraných fyzioterapeutických metod. Klíčová slova Primární dysmenorea, sekundární dysmenorea, menstruační cyklus, bolest, fyzioterapie Souhlasím s půjčováním bakalářské práce v rámci...
Možnosti využití regionálních objektů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÁ, Dominika
Diplomová práce je zaměřena na vybrané technické objekty Pelhřimovska, jež byly ztvárněny do exkurzí a uplatněny ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se práce zabývá technickou výchovou a jejími cíli ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ, aktivizačními výukovými metodami, jejich klasifikací a charakteristikou. Další část práce se zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně vzdělávacími oblastmi Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce, jsou zde také charakterizované vybrané objekty Pelhřimovska. V praktické části práce byly vytvořeny konkrétní výukové materiály - exkurze, pro žáky na 1. stupni základního vzdělávání, část z nich byla se žáky ověřena prezenčně či distančně. Vzhledem k pandemické situaci proto nemohly být ověřeny všechny exkurze. v kapitole Přílohy jsou k nalezení pracovní listy k využití, jejich správné řešení a vypracované pracovní listy u exkurzí, jež byly ověřeny.
Vadné držení těla u dětí školního věku a možnosti jeho fyzioterapeutického ovlivnění
NOVOTNÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá vadným držením těla u dětí školního věku a možnostmi jeho fyzioterapeutického ovlivnění. Vadné držení těla se stává stále více aktuálním a dětí s vadným držením těla stále přibývá. Jednou z nejčastějších příčin je nevhodný životní styl dnešních dětí, kdy děti většinu dne prosedí ve škole a následně doma u počítače nebo televize. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá anatomií pohybového systému, a to přesněji páteří, pánví a nohou. Další kapitola popisuje správné a vadné držení těla, jakým způsobem se může vadné držení těla vyšetřovat a faktory ovlivňující vadné držení. Poslední kapitola teoretické části obsahuje charakteristiku školního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh vlastní cvičební jednotky pro děti školního věku s vadným držením těla, která je následně využita pro cvičení se 3 probandy s vadným držením těla. Tato cvičební jednotka byla zpracována do edukační brožury a přiložena k bakalářské práci. Dílčím cílem práce je analýza nejčastějších příčin vzniku vadného držení těla u dětí a dalším dílčím cílem je návrh prevence proti tomuto problému. Praktická část byla prováděna formou kvalitativního výzkumu. Výzkum zahrnuje 3 probandky školního věku se kterými probíhala terapie podle mnou navržené cvičební jednotky. Praktická část obsahuje anamnézu, vstupní kineziologický rozbor a popisy jednotlivých terapií. Terapie probíhaly od začátku února 2020 do půlky dubna 2020, kdy každý týden probíhala společná terapie a zbytek týdne měly probandky cvičit v domácím prostředí podle cvičební brožury a cviků, které se naučily na terapii. U všech pacientů došlo ke zlepšení, takže z výzkumu vyplývá, že terapie u dětí s vadným držením těla je přínosná, ale probandi musí pokračovat v naučeném cvičení i nadále, aby došlo k výraznějšímu zlepšení držení těla. Práce může být využita jako edukační materiál pro děti a rodiče, nebo v klinické praxi fyzioterapeutů.
Užití metody CLIL pro zpracování vybraných témat z fyziologie člověka na 2. stupni základní školy
NOVOTNÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá užitím metody CLIL v hodinách přírodopisu či biologie a jejím využitím pro zpracování výukových jednotek z oblasti biologie člověka pro žáky 2. stupně základní školy. Cílem práce bylo prostudovat českou a zahraniční literaturu zabývající se metodou CLIL a jejím začlenění do výuky přírodopisu či biologie, dále popsat hlavní charakteristické rysy této vyučovací metody a uvést konkrétní příklady jejího využití ve vyučovacích hodinách. Hlavním cílem diplomové práce bylo navržení a ověření dvou výukových jednotek zaměřených na učivo biologie člověka pro žáky 2. stupně základní školy. V rámci každé výukové jednotky žáci řešili praktický úkol z odborného předmětu a dále si osvojili potřebné znalosti a slovní zásobu vztahující se ke konkrétnímu tématu. Na základě ověření výukových jednotek v praxi byla zpracována metodická doporučení pro učitele, kteří by měli zájem o zavedení metody CLIL do jejich výuky. Z analýzy pracovních listů žáků se ukázalo, že žáci byli schopni většinu úkolů vypracovat samostatně, avšak určité aktivity jim činily problémy a bylo tedy potřebné větší vedení ze strany učitele. Instrukce některých aktivit bylo nezbytné vícekrát opakovat z důvodu eliminace případných chyb v pracovních listech žáků. Při pozorování experimentální výuky bylo zjištěno, že převážná většina žáků neměla obtíže komunikovat v angličtině o problematice vztahující se k vybraným tématům učiva přírodopisu a cizí jazyk pro ně netvořil překážku v porozumění obsahu odborného předmětu. Pro jazykově hůře vybavené žáky byly potřebné informace sděleny v mateřském jazyce.
Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata
NOVOTNÁ, Denisa
Novotná D., 2018: Zážitková vzdělávací prevence v péči o opuštěná zvířata. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 42 s. Tato bakalářská práce se zabývá prevencí v péči o opuštěná zvířata formou zážitku. Cílem bakalářské práce je sledovat a zhodnotit roční chod Městského útulku pro opuštěná a nalezená zvířata v Jihlavě. Dále pak navrhnout a uskutečnit zážitkový preventivní program pro žáky základních škol s využitím daného zařízení v Jihlavě. Zpočátku je popsán a charakterizován pes domácí, dále jsou zde vysvětleny kroky, které je nutné dodržovat při nalezení opuštěného zvířete, a jsou zde vypsány podmínky adopce psa z útulku. Práce zmiňuje, co všechno se pojí s pojmem zážitková pedagogika a také uvádí několik základních pravidel pro bezpečný kontakt dětí se psem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 NOVOTNÁ, Dana
4 NOVOTNÁ, Daniela
8 NOVOTNÁ, Denisa
6 NOVOTNÁ, Dominika
8 Novotná, Dagmar
11 Novotná, Dana
4 Novotná, Daniela
3 Novotná, Daria
8 Novotná, Denisa
6 Novotná, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.