Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úzkost u Parkinsonovy nemoci a její měření
Netík, Jan ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Horáková, Hana (oponent)
Práce představuje úzkost jako jeden z nejčastějších a nejvýznamnějších neuropsychiatrických příznaků Parkinsonovy nemoci (PN). Úzkost zasazuje do kontextu dalších, motorických i non-motorických projevů, popisuje okolnosti jejího vzniku a její možnou úlohu v časné diagnostice ještě před samotnou klinickou diagnózou a rozvojem charakteristických motorických symptomů. Dále se práce dotýká potíží při měření úzkosti u PN a zabývá se popisem vybraných modelů úzkosti a psychodiagnostických metod určených k jejímu měření, přičemž staví zejm. na Spielbergerově koncepci stavové a rysové úzkosti. Z ní vychází inventář State-Trait Anxiety Inventory (STAI), pro který v empirické části sestavujeme první české normy a ověřujeme některé psychometrické vlastnosti metody na populaci anamnesticky zdravých respondentů. Ve druhé studii práce zkoumá validitu při měření úzkosti na vzorku doposud neléčených pacientů s idiopatickou PN, u nichž dle literatury již časně existuje měřitelný nárůst úzkosti. Ověřujeme, zdali STAI dovede rozdíl mezi normativním souborem a pacienty s nově diagnostikovanou PN zachytit. Výsledky ukazují, že STAI je schopen detekovat zvýšenou úzkost u těchto pacientů, přestože nástroj má některé nedostatky. Práce zdůrazňuje potřebu dalšího výzkumu a možné revize některých položek inventáře. Klíčová...
Interaktivní nástroj pro podporu vyhodnocování dat ze standardizovaných testů
Martinková, Patrícia ; Potužníková, E. ; Netík, Jan
ZÁKLADNÍ ÚDAJE: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2022 - (Švaříček, R., Voňková, H.), s. 29-31. ISBN 978-80-280-0090-5. [ČAPV 2022: Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu /30./. Babice / virtual (CZ), 29.08.2022-31.08.2022]. ABSTRAKT: V příspěvku představujeme možnosti využití modulu interaktivního nástroje pro vyhodnocování dat ze znalostních testů na příkladu dat z maturitní zkoušky z matematiky. Představujeme metody pro detekci odlišného fungování položek pro různé typy škol nebo pro porovnání vybrané školy s ostatními. Ukazujeme, že nástroj má potenciál přispět k informovanému využívání dat z testování a rozhodování na úrovni škol i vzdělávací politiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.