Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Manažerské činnosti pedagogů volného času - hlavních vedoucích dětských táborů
Nová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem sekvenčních manažerských funkcí vykonávaných pedagogem volného času, hlavním vedoucím dětského tábora. Vychází z předpokladu, že hlavní vedoucí vykonává při přípravě a realizaci akce všechny sekvenční manažerské funkce. Teoretická část na základě prostudované odborné literatury charakterizuje jednotlivé sekvenční funkce - plánování, organizování, personalistiku a kontrolu. Specifikuje dětský tábor jako dětskou zotavovací akci a objasňuje podmínky jeho pořádání včetně právních aspektů. Přiřazuje konkrétní činnosti hlavního vedoucího prováděné při přípravě a v průběhu tábora jednotlivým sekvenčním manažerským funkcím. Praktická část je věnována výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření mezi hlavními vedoucími dětských táborů, kteří jsou absolventy kurzu opravňujícího k výkonu funkce. Analýza výsledků prokázala, že hlavní vedoucí bez ohledu na provozovatele dětského tábora vykonávají všechny sekvenční manažerské funkce, a to nejméně polovinu obsahu těchto činností. Nejvyšší míra prováděných činností byla zjištěna u hlavních vedoucích, kteří práci pedagoga volného času vykonávají celoročně a jsou v zaměstnaneckém poměru v domě dětí a mládeže či ve středisku volného času. Výsledky přinášejí cenné informace a naznačují možné využití v praxi -...
Hlavní vedoucí dětského tábora - pedagog a manažer
Nová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná diplomová práce se věnuje pedagogickým a manažerským činnostem hlavních vedoucích dětských táborů. Cílem je vystihnout tyto činnosti a analyzovat formální předpoklady - odbornou kvalifikaci a praxi - k výkonu funkce u hlavních vedoucích, kteří vedou tábor jiného pořadatele, než je školské zařízení zájmového vzdělávání. Vychází z předpokladu, že většina těchto pracovníků kvalifikační předpoklady nesplňuje, neboť nejsou vyžadovány žádným právním předpisem. Teoretická část komparační metodou zařazuje tábory do oblasti volnočasového vzdělávání, popisuje jejich historický vývoj, objasňuje podmínky pořádání. Věnuje se pedagogickým a manažerským činnostem hlavních vedoucích a kompetencím, které jsou pro výkon funkce žádoucí. Uvádí možnosti získání odborné kvalifikace. Cílem výzkumné části bylo potvrdit či vyvrátit předpoklad, že hlavní vedoucí táborů těchto pořadatelů nesplňují kvalifikační předpoklady. Výzkumu, realizovaného formou dotazníkového šeření a doplňujících řízených rozhovorů, se zúčastnili 103 respondenti - hlavní vedoucí táborů pořádaných v roce 2016 v Jihočeském kraji. Analýza výsledků vyvrátila původní předpoklad. Prokázala, že hlavní vedoucí splňují formální předpoklady k výkonu funkce ve vyšší míře, než byla předpokládána - nejméně polovina hlavních vedoucích sledovaného souboru...
Manažerské činnosti pedagogů volného času - hlavních vedoucích dětských táborů
Nová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem sekvenčních manažerských funkcí vykonávaných pedagogem volného času, hlavním vedoucím dětského tábora. Vychází z předpokladu, že hlavní vedoucí vykonává při přípravě a realizaci akce všechny sekvenční manažerské funkce. Teoretická část na základě prostudované odborné literatury charakterizuje jednotlivé sekvenční funkce - plánování, organizování, personalistiku a kontrolu. Specifikuje dětský tábor jako dětskou zotavovací akci a objasňuje podmínky jeho pořádání včetně právních aspektů. Přiřazuje konkrétní činnosti hlavního vedoucího prováděné při přípravě a v průběhu tábora jednotlivým sekvenčním manažerským funkcím. Praktická část je věnována výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření mezi hlavními vedoucími dětských táborů, kteří jsou absolventy kurzu opravňujícího k výkonu funkce. Analýza výsledků prokázala, že hlavní vedoucí bez ohledu na provozovatele dětského tábora vykonávají všechny sekvenční manažerské funkce, a to nejméně polovinu obsahu těchto činností. Nejvyšší míra prováděných činností byla zjištěna u hlavních vedoucích, kteří práci pedagoga volného času vykonávají celoročně a jsou v zaměstnaneckém poměru v domě dětí a mládeže či ve středisku volného času. Výsledky přinášejí cenné informace a naznačují možné využití v praxi -...
Nikotinismus jako predispozice užívání ilegálních návykových látek.
NOVÁ, Iveta
Nikotinismus jako predispozice užívání ilegálních návykových látek Abstrakt k bakalářské práci Úkolem mé bakalářské práce je zmapovat a vyhodnotit situaci užívání tabákových výrobků a jiných návykových látek, zjistit souvislosti mezi užíváním nikotinu a jiných návykových látek a zjistit rizikové faktory vedoucí k užívání těchto látek v populaci žáků základních škol. V teoretické části své práce se zaobírám pojmem tabák, jeho složením, závislostí a důsledky jeho užívání. Dále popisuji termín drogová závislost, její vznik, vývoj a fáze. V závěru charakterizuji období dospívání, s ním spojené rizikové faktory a odlišnosti týkající se návykových látek. Ke splnění stanovených cílů byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika anonymních dotazníků, kterými byla zjišťována zkušenost žáků s tabákem a jinými návykovými látkami. Data byla sbírána v 9. třídách základních škol a tomu odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Pro výzkum byly stanoveny a ověřovány dvě předpokládané hypotézy. Hypotéza č. 1 zní: Uživatelé tabákových výrobků mají četnější zkušenosti s ilegálními návykovými látkami než neuživatelé tabákových výrobků. Tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza č. 2 zní: Dívky užívají více tabákové výrobky než chlapci. I tato hypotéza byla verifikována. Výsledky mé bakalářské práce mohou být využity pro potřeby výuky, v rámci preventivní činnosti ve školských zařízeních a jejího zefektivnění, pro potřeby dalšího výzkumu a také jako podklad k lepší informovanosti o dané problematice.

Viz též: podobná jména autorů
1 Nová, Ivana
4 Nová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.