Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii
Chudějová, Ludmila ; Plášek, Otto ; Murínová, Klára ; Koudelová, Kateřina ; Jedlička, Michal
This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented. Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.
Hodnocení zkušebního úseku s podpražcovými podložkami
Murínová, Klára ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné podložky umístěné na ložné ploše železničního pražce. Jejich hlavním přínosem je zmenšení namáhání pražcového podloží, zvýšení stability geometrických parametrů koleje, výsledné prodloužení životnosti koleje a snížení nákladů na údržbu. V České republice máme tři zkušební úseky, ve kterých jsou podpražcové podložky použity. Je v nich provozně ověřován jejich vliv. Bakalářská práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úseku v žst. Ústí nad Orlicí. V rámci zpracování bakalářské práce bylo provedeno několik měření výškové polohy koleje ve zkušebním úseku v letech 2016 a 2017, která byla zpracována a porovnána s měřeními z roku 2015. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek je zahrnuto i zpracování a vyhodnocení signálů z talířových snímačů, které slouží k měření tlaku v podloží od projíždějících souprav.
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
Hodnocení zkušebního úseku s podpražcovými podložkami
Murínová, Klára ; Langer, Vojtěch (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Podpražcové podložky jsou pružné podložky umístěné na ložné ploše železničního pražce. Jejich hlavním přínosem je zmenšení namáhání pražcového podloží, zvýšení stability geometrických parametrů koleje, výsledné prodloužení životnosti koleje a snížení nákladů na údržbu. V České republice máme tři zkušební úseky, ve kterých jsou podpražcové podložky použity. Je v nich provozně ověřován jejich vliv. Bakalářská práce je zaměřena na zpracování a vyhodnocení vlivu podpražcových podložek ve zkušebním úseku v žst. Ústí nad Orlicí. V rámci zpracování bakalářské práce bylo provedeno několik měření výškové polohy koleje ve zkušebním úseku v letech 2016 a 2017, která byla zpracována a porovnána s měřeními z roku 2015. Do vyhodnocení vlivu podpražcových podložek je zahrnuto i zpracování a vyhodnocení signálů z talířových snímačů, které slouží k měření tlaku v podloží od projíždějících souprav.

Viz též: podobná jména autorů
1 Murínová, Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.