Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Territory and Deterritorialization in Works of Thomas Pynchon: Space in the Post-Modern Novel
Vaníček, Vít ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent) ; Miller, J. Hillis (oponent)
Doctoral Dissertation Vít Vaníček, 2012 ABSTRACT (IN CZECH LANGUAGE) Tato práce přináší interpretivní literární analýzu románů Thomase Pynchona, které pojímá do jednoho celku jako všezahrnující "dílo" (oeuvre). Ústředním východiskem práce je sledování jednotícího prvku použití prostoru v textu. Tento jednotící prvek je stvrzen rozvojem tropů, motivů a témat zapojených do vybudování literárního prostoru, literárního prostoru jako světa stvořeného pro postavy a prostorový diskurz vymezující epistemologii postav. Tato práce poukazuje na společný jmenovatel řečeného vývoje: autorský hlas zdůrazňující rostoucí naléhavost s jakou je etický postoj jednotlivce určující pro svět jako společenskou realitu. Metodologie této práce se opírá o kombinaci interpretivního čtení založeného na spolupráci čtenáře s textem a užití termínů půjčených z vybraných filosofických pramenů. Spolupráce s textem se zakládá na restitutivní (otevřené) interpretaci, vymezené tím, co text skutečně může podpořit (koncept textu jako "líného stroje" Umberta Eca) a pojetí "malého světa" v literatuře Lubomíra Doležela. Filosofická inspirace začíná pojetím lidské epistemologie bytí ve světě jako záležijící na fyzické existenci v prostoru (Maurice Merleau-Ponty). Potom se metodologie této práce vyrovnává s konceptem Bytí Martina Heideggera...
The Puzzle Novel
Stock, Richard Thomas ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Peprník, Michal (oponent) ; Miller, J. Hillis (oponent)
Tato disertační práce vychází z tvrzení, že studie románu nevyužila pojmenování jedinečných charakteristik románu ze strany myslitelů počátkem dvacátého století. Mým konkrétním úkolem u sestavovaného románu je v jistém smyslu pouhé určení příkladu typu studie, jenž považuji za nezbytný pro další porozumění jak románu, tak příběhu. Snahu naratologie ve dvacátém století chápu jako nutný projekt, který však svých cílů nakonec nedosáhl. Teorie románu se mezitím ve třicátých letech dvacátého století jevila být v lepší pozici pro dosažení užitečné kritiky, ale od té doby nezaznamenala žádný svůj vliv na oblast bádání, jenž mít měla. Disertační práce proto pojednává o různých filozofických pracích, zejména od autorů Gillese Deleuzeho a Maurice Blanchota. Jako sestavované romány jsou v práci podrobně rozebírány tři romány a přestože byly vybrány záměrně, nepředstavují žádný ucelený celek: dílo Ulysses (1922) od Jamese Joyce, které nazývám prvním sestavovaným románem ve smyslu této studie; Gravity's Rainbow (1973) od Thomasa Pynchona, přední postmoderní román a rovněž příklad extrémního sestavovaného románu; a Prisoner's Dilemma (1988) od Richarda Powerse, sestavovaný román ukazující opravdové možnosti románové formy. Účelem této studie není dospět k absolutním závěrům románů, na které se zaměřuje nebo žánru, jenž...

Viz též: podobná jména autorů
4 Miller, Jakub
2 Miller, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.