Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance
Mikysková, Barbara ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Práce "Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance" se zabývá dosud málo tematizovanou problematiku dalšího vzdělávání v oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je pro potřeby práce redukován na systém tvořený dvěma složkami: jednak "triádou aktérů" (pedagog tance- vzdělávací instituce- student) a jednak procesy, které mezi nimi probíhají. Tyto procesy jsou, jak práce ukazuje, základními hodnototvornými faktory oboru pedagogika tance. Z toho důvodu je cílem práce v první řadě popis pedagogických procesů a jejich důsledků. Základnou popisu je výzkum, který byl v rámci práce prováděn. Výzkum vypovídá především o přístupu účastníků ke vzdělávacím programům. Stěžejní částí výzkumu byla dotazníková sonda mapující situaci dalšího vzdělávání pedagogů tance na vzorku respondentů pěti vzdělávacích institucí v České republice a Švýcarsku.
Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance
Mikysková, Barbara ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Práce "Systémy dalšího vzdělávání pedagogů tance" se zabývá dosud málo tematizovanou problematiku dalšího vzdělávání v oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je pro potřeby práce redukován na systém tvořený dvěma složkami: jednak "triádou aktérů" (pedagog tance- vzdělávací instituce- student) a jednak procesy, které mezi nimi probíhají. Tyto procesy jsou, jak práce ukazuje, základními hodnototvornými faktory oboru pedagogika tance. Z toho důvodu je cílem práce v první řadě popis pedagogických procesů a jejich důsledků. Základnou popisu je výzkum, který byl v rámci práce prováděn. Výzkum vypovídá především o přístupu účastníků ke vzdělávacím programům. Stěžejní částí výzkumu byla dotazníková sonda mapující situaci dalšího vzdělávání pedagogů tance na vzorku respondentů pěti vzdělávacích institucí v České republice a Švýcarsku.
Hypermobilita a její rehabilitace
Hurníková, Adéla ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hypermobility a její rehabilitací. První část obsahuje stručný popis obecné problematiky a funkční testy, které se používají pro zjištění tohoto handicapu. Další část se zaměřuje na konkrétní typy rehabilitací, které jsou vhodné pro tanečníky a tanečnice s hypermobilním syndromem. Zmiňuji také pomůcky, které mohou pomoci zpevnit vazivo a okolní svaly kloubů, které jsou na tanečních trénincích zatěžovány, a zajistit tak správné fungování pohybového aparátu bez bolestí a potíží. V práci jsou také zařazena konkrétní cvičení s pomůckami, která mají sloužit jako orientační návod, jak se s tímto syndromem vyrovnat a kompenzovat jeho následky.
Poruchy přijmu potravy u tanečníků
Mikysková, Barbara ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ČÍŽKOVÁ, Klára (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku psychosomatického onemocnění poruchy příjmu potravy v tanečním prostředí. Zaměřuje se na specifické faktory, které působí v tanečním prostředí a zvyšují riziko vzniku a častost výskytu onemocnění. Práce se kromě studia odborné literatury (teoretická část) opírá také o výzkum, který byl v rámci práce proveden. Cílem práce je popsat rizikové faktory a navrhnout možnosti optimalizace stávající. Výsledkem práce jsou proto dva texty určené pedagogům- skupině, která byla v práci označena jako samostatný rizikový faktor, který ale navíc zesiluje působení ostatních faktorů. První manuál pro pedagogy popisuje jak rozpoznat a jak reagovat při podezření na poruchu příjmu potravy u studenta. Druhý text shrnuje konkrétní preventivní opatření proti vzniku dalších případů poruchy příjmu potravy u tanečníků.
Hypermobilita a tanec
Hurníková, Adéla ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hypermobility. První část obsahuje anatomický rozbor, etiologii, historii a prognózu hypermobility. V práci dále uvádím jaké druhy hypermobility existují, které funkční testy, se používají pro zjištění tohoto handicapu a obory, jež se touto problematikou zaobírají. Další část je rozpracována pro taneční profesi a pedagogy tance. Zmiňuji se zde o principech potřebných ke každodennímu rutinnímu pohybu, ale také k tanečním tréninkům. V práci je také zařazeno interview, které vychází z osobní zkušenosti tanečnice.
Životospráva dospívajícího tanečníka
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životosprávou dospívajících tanečníků, respektive studentů tanečních konzervatoří. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, ale z větší části je práce postavena na základě mých vlastních zkušeností a doplněna informacemi z pilotní studie, která byla provedena formou dotazníků na třech pražských tanečních konzervatořích. Cílem mé studie bylo zjistit, jak se dospívající studenti tanečních konzervatoří stravují, jak vnímají své tělo a jak se vyrovnávají s tlakem na dokonalost v ohledu správně vypadající postavy.
Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance
Mikysková, Barbara ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Magisterská práce Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance? předkládá strukturu oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je chápán jako jedna ze subdisciplín oboru pedagogika, tudíž vědeckého oboru. Vzhledem k tomu, že pedagogika tance dosud nebyla studována z této perspektivy, nemůže práce navazovat na předchozí vědeckou činnost. Pro realizaci práce bylo nejprve zapotřebí obor co nejpřesněji vymezit (prostřednictvím navázání na předchozí relevantní studie), stanovit a definovat klíčové termíny, ale také určit předmět studia a hierarchii jeho jednotlivých částí. Cílem práce je prezentovat a definovat pedagogiku tance jako jednu ze subdisciplín pedagogiky. Skrze tento cíl je také vymezen očekávaný přínos práce. Práce by měla přispět k tomu, aby byla pedagogika tance uznávána jako vědecký obor. Tím by byla zajištěna stabilní základna pro veškerou činnost na poli pedagogiky tance. Svým vlivem zasahuje výuka tance do dění v celém tanečním světě, tedy nejen v oblasti tanečního školství, ale také v tanečně teoretické oblasti, v chodu a náplni činnosti divadel, skrze která se vliv pedagogiky tance projevuje až do komerční sféry tanečního světa působící na širokou veřejnost.
Osobnost tanečního pedagoga
Mikysková, Barbara ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?. V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl. Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši. Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce. Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.