Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pozitivní afektivita jako významná součást osobní pohody
Miňová, Noemi ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá náboženskými a filozofickými východisky pozitivní afektivity a osobní pohody. Podává přehled současných teorií k uvedené problematice. V praktické části ověřuje vztahy konstruktů postihující osobní pohodu: pozitivní afektivitu, životní spokojenost a životní angažovanost. Pozitivní afektivita je hodnocena testem životní orientace (LOT-R: Life Orientation Test-Revisited, Scheier, Carver, Bridges, 1994), životní spokojenost hodnocena škálou životní spokojenosti(SWLS: Satisfaction With Life Scale, Pavot et al., 1991) životní angažovanost testem životní angažovanosti (LET: Life Engagement Test-Assesing Purpose in Life, Scheier et al. 2006). Výzkumný soubor tvořilo 301 respondentů běžné populace. Jejich průměrný věk byl 38 let, vzorek tvořilo: 188 Čechů, 113 Slováků. Nebyla prokázana závislost pozitivní afektivity na pohlaví, věku, vzdělání ani na státní příslušnosti. Dále nebyla prokázana závislost životní spokojenosti na státní příslušnosti, pohlaví a věku. Rovněž nebyla prokázaná závislost životní angažovanosti na státní příslušnosti a věku. Naopak bylo prokázáno, že existuje rozdíl v míře životní angažovanosti v závislosti na pohlaví (vyšší hodnoty byly prokázány u žen). Dále byl prokázán rozdíl v míře životní angažovanosti a životní spokojenosti v...
Pozitivní afektivita jako významná součást osobní pohody
Miňová, Noemi ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá náboženskými a filozofickými východisky pozitivní afektivity a osobní pohody. Podává přehled současných teorií k uvedené problematice. V praktické části ověřuje vztahy konstruktů postihující osobní pohodu: pozitivní afektivitu, životní spokojenost a životní angažovanost. Pozitivní afektivita je hodnocena testem životní orientace (LOT-R: Life Orientation Test-Revisited, Scheier, Carver, Bridges, 1994), životní spokojenost hodnocena škálou životní spokojenosti(SWLS: Satisfaction With Life Scale, Pavot et al., 1991) životní angažovanost testem životní angažovanosti (LET: Life Engagement Test-Assesing Purpose in Life, Scheier et al. 2006). Výzkumný soubor tvořilo 301 respondentů běžné populace. Jejich průměrný věk byl 38 let, vzorek tvořilo: 188 Čechů, 113 Slováků. Nebyla prokázana závislost pozitivní afektivity na pohlaví, věku, vzdělání ani na státní příslušnosti. Dále nebyla prokázana závislost životní spokojenosti na státní příslušnosti, pohlaví a věku. Rovněž nebyla prokázaná závislost životní angažovanosti na státní příslušnosti a věku. Naopak bylo prokázáno, že existuje rozdíl v míře životní angažovanosti v závislosti na pohlaví (vyšší hodnoty byly prokázány u žen). Dále byl prokázán rozdíl v míře životní angažovanosti a životní spokojenosti v...
Média a identita dospívajících dívek
Miňová, Noemi ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Média jako zdroj vytvářející sociální realitu, působí na naše pojímání světa, stejně tak na pojímání sebe sama či své role. Ve své práci poukazuji na výzkumy o médiích (zejména televizi) a jejich působení při utváření identity dospívajících dívek. V práci uvádím zkušenosti s mediální výchovou u nás a v zahraničí. Kvalitativní obsahovou analýzou jsem zkoumala mediální poselství seriálu Gilmorova děvčata. Tento americký seriál jsem zvolila, protože se u nás v současnosti nevysílá jiný český seriál s tématikou dospívajících a protože se mi ze současných západních seriálů zdál ideologicky blízký "světským" hodnotám v České republice. Pokusila jsem se v seriálu zachytit, jakým způsobem je v něm prezentováno modelové chování "správné dívky". Podle tohoto modelu dospívající dívku zajímají zejména zábava a chlapci. V popředí jsou materiální hodnoty a fyzická krása. Dívka je explicitně zobrazována jako fyzicky přitažlivá, upravená a nalíčená, dívky v seriálu jsou pouze velmi štíhlé. V oblasti partnerských vztahů je je kladen důraz na to, 83 že si má dívka co nejvíce "užívat" a "vyzkoušet si" co nejvíce vztahů s chlapci. Dívky a ženy nejsou vyobrazovány v tradičních ženských rolích - například při domácích pracích. Spíše jsou zobrazovány na vedoucích pozicích v zaměstnání (jako úspěšné manažerky, šéfredaktorky novin...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.