Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pseudoautenticita živých vstupu v televizním zpravodajství.
Menšíková, Iva ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
V bakalářské práci se věnuji problematice živých vstupů v televizním zpravodajství, konkrétně jejich pseudoautenticitě. To znamená, že se zaměřím zejména na jejich formu a četnost výskytu v hlavních zpravodajských relacích tří celoplošných televizních stanic (Česká televize, Nova, Prima Family). Budu vycházet z teoretických poznatků získaných z odborné literatury, které se týkají mimo jiné důvodů pro zařazení živých vstupů do televizního zpravodajství, textu, lokality nebo redaktora živého vstupu. Zároveň vysvětlím, že i živé vstupy jsou kromě jiného i jedním z prvků infotainmentu. Cílem práce je dokázat, že živé vstupy jsou zbytečně nadužívány a důvod jejich zařazení není vždy zcela relevantní. Samozřejmě však nepomíjím ani obsah živých vstupů. Zajímá mě, zda se divák dozví aktuální informace, které by se nemohl dozvědět z předtočeného příspěvku nebo zda mu živý vstup zprostředkuje atmosféru v místě události - zkrátka jaký je přínos živého vstupu oproti předtočenému příspěvku. Na tyto otázky odpovím na základě několik příkladů, v nichž mimo jiné dokážu, že živý vstup často nepřinese přidanou hodnotu, i když se tak snaží tvářit. Kromě vlastního výzkumu mě však zajímá i názor samotných diváků - jak vnímají četnost živých vstupů, jejich věrohodnost nebo zda mají pocit, že s nimi televizní stanice...
Československo v letech 1968-1977 a jeho zobrazení v seriálu Vyprávěj
Menšíková, Iva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální konstrukce historické reality na případu českého seriálu Vyprávěj. Sleduje, do jaké míry se seriálové zobrazení historických událostí a života v období mezi lety 1968 a 1977 přibližuje skutečnosti, jak je popsaná v odborné literatuře. Srovnává konkrétní historické události a klíčové aktivity tehdejší společnosti s jejich ztvárněním v seriálu. Zaměřuje se přitom na tři základní kategorie - zásadní historické události, běžný život obyvatel a život disidentů. Cílem práce je zjistit, zda skutečnost předkládaná v seriálu odpovídá realitě období normalizace. Na základě odborné literatury vymezím problematiku televizních seriálů obecně, zabývám se v této souvislosti mimo jiné také pojmem serialita. Poté už se věnuji mediální konstrukci reality a zobrazování historie v kultuře, zejména tedy v televizních seriálech. Vzhledem k tomu, že se historie zobrazovaná v seriálu Vyprávěj týká nedávné minulosti, zahrnuji do práce i zmínku o kolektivní paměti. Následně se soustředím na samotný seriál Vyprávěj a vymezení období normalizace, v níž se děj odehrává. V druhé polovině práce se věnuji jednotlivým událostem vymezeného období - jejich tehdejší reálné podobě, jaká je popsaná v odborné literatuře a ve vyprávění pamětníků, a jejich zobrazení v seriálu.
Československo v letech 1968-1977 a jeho zobrazení v seriálu Vyprávěj
Menšíková, Iva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální konstrukce historické reality na případu českého seriálu Vyprávěj. Sleduje, do jaké míry se seriálové zobrazení historických událostí a života v období mezi lety 1968 a 1977 přibližuje skutečnosti, jak je popsaná v odborné literatuře. Srovnává konkrétní historické události a klíčové aktivity tehdejší společnosti s jejich ztvárněním v seriálu. Zaměřuje se přitom na tři základní kategorie - zásadní historické události, běžný život obyvatel a život disidentů. Cílem práce je zjistit, zda skutečnost předkládaná v seriálu odpovídá realitě období normalizace. Na základě odborné literatury vymezím problematiku televizních seriálů obecně, zabývám se v této souvislosti mimo jiné také pojmem serialita. Poté už se věnuji mediální konstrukci reality a zobrazování historie v kultuře, zejména tedy v televizních seriálech. Vzhledem k tomu, že se historie zobrazovaná v seriálu Vyprávěj týká nedávné minulosti, zahrnuji do práce i zmínku o kolektivní paměti. Následně se soustředím na samotný seriál Vyprávěj a vymezení období normalizace, v níž se děj odehrává. V druhé polovině práce se věnuji jednotlivým událostem vymezeného období - jejich tehdejší reálné podobě, jaká je popsaná v odborné literatuře a ve vyprávění pamětníků, a jejich zobrazení v seriálu.
Pseudoautenticita živých vstupu v televizním zpravodajství.
Menšíková, Iva ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
V bakalářské práci se věnuji problematice živých vstupů v televizním zpravodajství, konkrétně jejich pseudoautenticitě. To znamená, že se zaměřím zejména na jejich formu a četnost výskytu v hlavních zpravodajských relacích tří celoplošných televizních stanic (Česká televize, Nova, Prima Family). Budu vycházet z teoretických poznatků získaných z odborné literatury, které se týkají mimo jiné důvodů pro zařazení živých vstupů do televizního zpravodajství, textu, lokality nebo redaktora živého vstupu. Zároveň vysvětlím, že i živé vstupy jsou kromě jiného i jedním z prvků infotainmentu. Cílem práce je dokázat, že živé vstupy jsou zbytečně nadužívány a důvod jejich zařazení není vždy zcela relevantní. Samozřejmě však nepomíjím ani obsah živých vstupů. Zajímá mě, zda se divák dozví aktuální informace, které by se nemohl dozvědět z předtočeného příspěvku nebo zda mu živý vstup zprostředkuje atmosféru v místě události - zkrátka jaký je přínos živého vstupu oproti předtočenému příspěvku. Na tyto otázky odpovím na základě několik příkladů, v nichž mimo jiné dokážu, že živý vstup často nepřinese přidanou hodnotu, i když se tak snaží tvářit. Kromě vlastního výzkumu mě však zajímá i názor samotných diváků - jak vnímají četnost živých vstupů, jejich věrohodnost nebo zda mají pocit, že s nimi televizní stanice...

Viz též: podobná jména autorů
1 Menšíková, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.